Westendin Linjan kalustosta

Mitenkäs YTV yleensä 'käsittelee' noita uudelleenkoritettuja wanhuksia tarjouskilpailuissa? Ja oikeastaan, vieläkös uudemmissa kilpailuissa on 'korkeita' lähtöjä ollenkaan vai onko kaikki järjestään matalia?

YTV on laskenut uudelleenkoritetuille iäksi 3 vuotta uudelleenkoritushetkellä ja lisäksi uudelleenkoritetut vanhenevat 1,5 vuotta vuodessa. Uudelleenkoritetulla saa siis ajaa vajaat 9 vuotta uudelleenkorituksesta, jolloin sen iäksi tulee tällä laskentatavalla maksimi-ikä 16 vuotta. Korkeita vuoroja kyllä sallitaan vielä mm. meneillään olevassa tarjouskilpailussa, WL tosin ei ole tarjonnut korkeita autoja enää vuosiin.
 
Tässä pieni numeroleikki:

Volvo-nivel IFO-950 oli alunperin Transbus #24, Stagecoach/CBF:n aikana #324 ja kun WL astui kuvaan auto sai taas vanhan kylkinumeronsa, eli 24 takaisin (sattumako ?). Nyt kun auto on eläkeiässä ja WL on muuttanut muutamien autojen kylkinumerot se on saanut neljännen kerran uuden numeron, eli 96 (4 x 24 = 96, sattumako ?)
 
Tässä pieni numeroleikki:

Volvo-nivel IFO-950 oli alunperin Transbus #24, Stagecoach/CBF:n aikana #324 ja kun WL astui kuvaan auto sai taas vanhan kylkinumeronsa, eli 24 takaisin (sattumako ?). Nyt kun auto on eläkeiässä ja WL on muuttanut muutamien autojen kylkinumerot se on saanut neljännen kerran uuden numeron, eli 96 (4 x 24 = 96, sattumako ?)

Olikos toi nivel alunperin Espoon Auton vaiko Juhanilan Linjan vaiko peräti Linjamatkan peruja? Olikohan kylkinumero alunperinkin 24? Transbus ei tainnut hankkia uusia autoja lyhyen historiansa aikana, saataan (ja varmasti olenkin) olla väärässä... 8)
 
Olikos toi nivel alunperin Espoon Auton vaiko Juhanilan Linjan vaiko peräti Linjamatkan peruja? Olikohan kylkinumero alunperinkin 24? Transbus ei tainnut hankkia uusia autoja lyhyen historiansa aikana, saataan (ja varmasti olenkin) olla väärässä... 8)
IFO-950 -nivel oli alkujaan Vanhankylän Linja Oy 24. Se liikkui uutena lähinnä linjalla 132, jota pitkään oli liikennöity Linjamatka-toiminimellä. VKL 24 sai suht' nuorena TRANSBUS-teipit muun Vanhankylän Linjan ja Auto-Arvelan kaluston tavoin 1990-luvun alkuvuosina. TransBus-teippejä laitettiin myös täysin uusiin autoihin ainakin vuosina 1994 ja 1995 tulleiden autojen osalta, vaikkakin tuohon aikaan omistus oli siirtymässä / siirtynyt Swebusille.
 
Westendin Linja Oy

Westendin Linja on hankkinut B6BLE-alustaisen Carrus City L bussin Röde Ormilta Maarianhaminasta. Rekisteriä en ehtinyt näkemään mutta se liikkui Espoossa linjalla 61 kylkinumerolla 51. Auto on vielä Röde Ormin punavalkoisissa väreissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linja Oy

Westendin Linja on hankkinut B6BLE-alustaisen Carrus City L bussin Röde Ormilta Maarianhaminasta.

Kyseessä on Röde Ormin kahdesta tumppi-ällästä uudempi eli 98-mallinen ÅLF 17 "Sigrun". Auto lienee hyvin samanlainen kuin Wessun jo aiemmin Ruotsista hankkima auto 52. Bossen mukaan auto on siirtynyt Westendin Linjalle viikko sitten.

Kerrottakoon tässä samalla, että Röde Orm hankki alkuvuodesta kaksi uutta katuria. Toinen näistä on parin edellisen hankinnan tavoin Scania Scala, mutta toinen ehkä hieman yllättäen Scania OmniLink. OmniLink vaikuttaa kovasti Scanian entiseltä esittelyautolta.
 
WL 95 (Irisbus Citelis Line) puolestaan seisoi Koskelossa Ivecolla uudet Iskelmäradio-mainosteipit yllään.
 
Vs: Westendin Linja Oy

Westendin Linja on hankkinut B6BLE-alustaisen Carrus City L bussin Röde Ormilta Maarianhaminasta. Rekisteriä en ehtinyt näkemään mutta se liikkui Espoossa linjalla 61 kylkinumerolla 51. Auto on vielä Röde Ormin punavalkoisissa väreissä.
Eli WL on poistanut numerolla 51 olleen pakettiautokokoisen Pösö-pikkubussin, jota en muista ikinä käytetyn. Oliko niin, että BusCom-laitteet sotkivat Pösön sähköjärjestelmän toimintaa? Jotain tällaista muistelen.
 
Vs: Westendin Linja Oy

Eli WL on poistanut numerolla 51 olleen pakettiautokokoisen Pösö-pikkubussin, jota en muista ikinä käytetyn.

Tai sitten talo on vaihtanut Pösön kylkinumeroa, jotta nämä B6BLE:t saadaan sopivasti peräkkäin (51 ja 52). No, joka tapauksessa tuon nykyisen #51:n uusi rekisteri on IMZ-680 ja liikkui tänäänkin Kauklahdessa 61/A:lla. Kuva. Vaihdetaankohan Mitronit hieman käytännöllisempään ratkaisuun, vaikka kyllähän tuo A4-tyylikin menettelee.;)
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Westendin Linja Oy

Eli WL on poistanut numerolla 51 olleen pakettiautokokoisen Pösö-pikkubussin, jota en muista ikinä käytetyn. Oliko niin, että BusCom-laitteet sotkivat Pösön sähköjärjestelmän toimintaa? Jotain tällaista muistelen.

Pösö on ollut ihan tilurikäytössä. Uusi kylkinumero on 78.
 
WL 75 ja 77 on näköjään maalattu valkoisiksi, joten nyt koko HelBiltä vuokrattu sarja 74 - 77 on maalattu.
 
Westendin Linja on lisännyt pehmustetta ainakin Irisbus Citeliksen nro 95 istuimiin. Mukavaa, että näin on tehty, sillä aiemmin istuimet olivatkin aika kovia ja lisäksi istuinosan laidoilla ollut paljas metalli tuntui kylmältä takamuksen alla.
 
Vs: Westendin Linja Oy

No, joka tapauksessa tuon nykyisen #51:n uusi rekisteri on IMZ-680 ja liikkui tänäänkin Kauklahdessa 61/A:lla. Kuva. Vaihdetaankohan Mitronit hieman käytännöllisempään ratkaisuun, vaikka kyllähän tuo A4-tyylikin menettelee.;)

Tehdäänkö 51:lle mitään, kun liikkui viikko sitten e16 ja siinä oli edelleen Mitronit ja värityksellekään ei ole tapahtunut mitään. Auton takalinjakilpi on kylläkin onneton, jos sitä edes tulee huomattua: kuva Voisivat tehdä kylläkin jotain linjakilville ja ehkä värityksenkin voisi vaihtaa nykyisen omistajan väreihin.
 
Takaisin
Ylös