Westendin Linjan kalustosta

Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

WL on näköjään ostanut loputkin GE:llä myynnissä olleet ex-Concordiat, sillä WL 56 - 59:n ja 61 - 63:n näköinen WL 64 ajeli äsken 315:llä. Rekkari oli FHU-764 ja tiettävästi toinen samanlainen on WL 65, jonka rekkari on FHU-765.

WL:n kylkinumeroissa on nyt aukkoja 67, 68, 72 ja 73, mitähän autoja niillä on?
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

kuukanko sanoi:
WL on näköjään ostanut loputkin GE:llä myynnissä olleet ex-Concordiat, sillä WL 56 - 59:n ja 61 - 63:n näköinen WL 64 ajeli äsken 315:llä. Rekkari oli FHU-764 ja tiettävästi toinen samanlainen on WL 65, jonka rekkari on FHU-765.

WL:n kylkinumeroissa on nyt aukkoja 67, 68, 72 ja 73, mitähän autoja niillä on?
64 on ex Conc259 ja 65 ex Conc261. 72 ja 73 ovat TJP-linesilta ostettuja 12/2004 rek. VW-Transporttereita XMG-912 ja XMG-913. Numeroille 67 ja 68 on tulossa VW-palvelulinjabusseja.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

Havainto 5.6. Westendin Linjan varikosta, Gräsanlaakso, Espoo:

- CBF 327 rek.kilvet poistettu

Rekisterikilpiä se ei ole vielä saanut, mutta keulaan ja perään on teipattu Westendin Linjan nimi ja kylkinumero 71. Tarkoittaisikohan tämä sitä, että HelBiltä vuokralla oleva Ikarus numerolla 71 saa uuden numeron?
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

Tarkoittaisikohan tämä sitä, että HelBiltä vuokralla oleva Ikarus numerolla 71 saa uuden numeron?

Ikaruksen uusi numero on 77. Näin kaikki neljä Scaniaa ovat peräkkäin numeroilla 74-77.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

Ikaruksen uusi numero on 77.

Siitä on nyt otettu pois perässä ollut mainos, jonka alta on paljastunut vanha kylkinumero. Sivulta katsottuna se on siis 77, takaa 71 :) Takanakin on kyllä uusi kylkinumero pienellä takapuskurissa.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

Takanakin on kyllä uusi kylkinumero pienellä takapuskurissa.

WL:n numeroinnista, tosin hieman ketjun aiheen vierestä:
WL 24, vanha Volvo-nivel, on nykyään numeroltaan 96.
Numerolle 24 on siirretty entinen no. 20 eli Rellu.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

WL:n numeroinnista, tosin hieman ketjun aiheen vierestä:
WL 24, vanha Volvo-nivel, on nykyään numeroltaan 96.
Numerolle 24 on siirretty entinen no. 20 eli Rellu.

WL:n laatikkowiimat 3, 13-15, 25 ja 28 sekä lahtikot 16, 17 ja 19 ilmeisesti poistetaan vuodenvaihteessa(tai viimeistään kesäliikenteen alussa) joten silloin WL:n kannattaisi uudelleennumeroida muutama auto, esim. rellut 11 ja 12 voisi siirtää numeroille 25 ja 28, palvelubussit 29 ja 30 voisi vaihtaa numeroita autojen 31 ja 32 kanssa jolloin kaikki rellut olisivat järjestyksessä numeroilla 21-30, nykyisen kasin voisi siirtää numerolle 3 ja kasin tilalle nykyinen kymppi, nykyinen 18 siirretään numerolle 5 jolloin kaikki vuoden -95 city L:t olisivat numeroilla 5-9, näin jäisi numerot 10-20 vapaaksi jollekin tulevalle autosarjalle.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

näin jäisi numerot 10-20 vapaaksi jollekin tulevalle autosarjalle.

Montakos niitä Irisbusseja tulikaan? Jos niitä tulisi juuri kymmenen olisi loogista, että ne ottaisivat nuo 10-20. Toisaalta jos tulee enemmän, niin voidaan laittaa ekana nuo 10-20, ja sitten jotain muita numeroita. Esimerkiksi 121, 122 jne. Ikään kuin jatkaisi sitä sarjaa, mutta yksi ykkönen eteen.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

tää numeroinnin muuttaminen on vaan spekulaatiota, niitä citeliksiä tulee yhteensä 14 ja uskoisin että ne tulevat numeroiden 78-95 välille poislukien jo käytössä olevat numerot 80 ja 90.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

tää numeroinnin muuttaminen on vaan spekulaatiota, niitä citeliksiä tulee yhteensä 14 ja uskoisin että ne tulevat numeroiden 78-95 välille poislukien jo käytössä olevat numerot 80 ja 90.


Jep, aivan näin. Mutta mikäs siinä kesän ratoksi spekuloimaan. Sitä paitsi se on välillä aika mielenkiintoista. :)
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

WL:n laatikkowiimat 3, 13-15, 25 ja 28 sekä lahtikot 16, 17 ja 19 ilmeisesti poistetaan vuodenvaihteessa (tai viimeistään kesäliikenteen alussa)

Mikäs kiire noita on poistella, WL:hän on perinteisesti ajanut autoilla maksimi-ikään asti (ja joillakin vielä ylikin). 93-mallisilla saa ajaa 2009 asti ja eiköhän ainakin noi matalat lahtikot saa palvella siihen asti, jos ei nyt jostakin syystä tule rökäletappioita kilpailuissa.
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

Mutta mikäs siinä kesän ratoksi spekuloimaan. Sitä paitsi se on välillä aika mielenkiintoista. :)

Oma arvaus uusien autojen numeroinnille: 81-89 sekä 91-95, sekä tietysti jo saapunut 71. Katuri-nivelen vaihto numerolle 96 tukisi tätä veikkausta...
 
Vs: Käytettyjä Concordialta Westendin Linjalle

93-mallisilla saa ajaa 2009 asti ja eiköhän ainakin noi matalat lahtikot saa palvella siihen asti, jos ei nyt jostakin syystä tule rökäletappioita kilpailuissa.


Mitä itsen olen huomannut niin ne Lahtiset alkaa olemaan kyllä jo aika huonossa kunnossa. Kaipais pientä saneerausta ainaskin noin matkustamon puolelta. Muuten ne tuntuu olevan ihan hyviä pelejä. Itse veikkaisin, että WL tulee saamaan tulevissa kilpailutuksissa lisää linjoja. Se on heti kolmen ison koplan jälkeen neljäs vahva lenkki.
 
Paljonhan tuota liikennettä on tullut lisää lähivuosina. Lähivuosina westendi voittaa varmaan myös seutulinjat 206 ja 212, mitä se ajaa nyt alihankintana:biggrin:
 
Westendillä pelaa huolto ilmeisen hyvin. Itse ajoin vastaavalla lahti 402 scanialla muutamaa päivää ennen poistoa venäjälle. Ja täytyy sanoa että kyseiset autot olivat aika surkeassa kunnossa. Voi sitä tärinän ja jurinan määrää noissa autoissa:D
 
Takaisin
Ylös