Sivu 7 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/158

Viestiketju: Westendin Linjan kalustosta

  1. #91
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    347

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Autot #8, #16, #17, #19, #51 ja #69 ovat nyt kaikki saaneet Wessun omat värit, teippauksia myöten. Lisäksi kaikista Renault Agoroista on poistunut mainosteippaukset, eli voinee olettaa mainossopimuksen päättyneen. Omaa silmääni miellytti eritoten #8:n ja #51:n lopputulos muutoksen jäljiltä. Klassiset Carrus-muodot tulevat hyvin esille.
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  2. #92
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    IFO-950 -nivel oli alkujaan Vanhankylän Linja Oy 24. Se liikkui uutena lähinnä linjalla 132, jota pitkään oli liikennöity Linjamatka-toiminimellä.
    Tänään ilmestyi bussidataan kuva IFO-950:stä nuoruutensa voimissa! So beautiful!
    Viimeisin muokkaaja Puolimatala; 29.03.2009 kello 23:48. Syy: siistitty lainausta

  3. #93
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Kuinkahan Westendin Linjan Ivecot ovat toimineet? Eilen yksi hinausautoyrittäjä rehvasteli, että ennätys on 14 hinattua Ivecoa saman päivän aikana. Ei kai niitä kovin paljon enempää olekaan? Mahtaako olla perää?
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  4. #94
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    347

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Kuinkahan Westendin Linjan Ivecot ovat toimineet?
    Tiettääkseni Wessulla ei ole yhtään Ivecoa. Irisbusin valmistamia linja-autoja kylläkin löytyy neljää eri mallia. Ivecon moottorilla varustettuja löytyy viittä eri mallia.
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  5. #95
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rasbelin Näytä viesti
    Tiettääkseni Wessulla ei ole yhtään Ivecoa. Irisbusin valmistamia linja-autoja kylläkin löytyy neljää eri mallia. Ivecon moottorilla varustettuja löytyy viittä eri mallia.
    Tämän logiikan mukaan suomalaisissa linja-autoyrityksissä ei ole ensimmäistäkään Scaniaa tai Volvoa, vaan esim. Lahden Autokorin, Carruksen tai Kiitokorin ym. valmistamia linja-autoja eri malleineen korin valmistajan mukaan.

  6. #96

    Liittynyt
    21.12.2006
    Viestejä
    50

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rasbelin Näytä viesti
    Tiettääkseni Wessulla ei ole yhtään Ivecoa. Irisbusin valmistamia linja-autoja kylläkin löytyy neljää eri mallia. Ivecon moottorilla varustettuja löytyy viittä eri mallia.
    Väärin, kyseiset autot ovat virallisesti nimenomaan Ivecoja. Irisbus Iveco on Ivecon 100% omistama tytäryhtiö, joka kehittää ja markkinoi linja-autoja. Mutta tehtaat itsessään ovat kaikki Iveco-nimellä (esim. Iveco France ja Iveco Czech Republic jne.) ja samoin autojen viralliset merkit ja mallit ovat esim. Iveco PS09D2 (Citelis Line) tai Iveco SFR160 (Crossway/Arway/Evadys H Cursor-moottorilla). Myös autojen tyyppikilvestä näkee, että autojen valmistaja on nimenomaan Iveco, ei Irisbus. Sen sijaan autojen markkinointinimi on esim. Irisbus Iveco Citelis Line tai Irisbus Iveco Crossway.

    Ainut poikkeus edellämainitusta ovat WL:n Agora Line autot, jotka ovat aitoja Irisbusseja ajalta, jolloin yhtiön nimi oli vain Irisbus ja se oli Ivecon ja Rellun 50/50 omistama yhteisyritys.

    Westendiltä löytyy kuutta eri mallia, joihin liittyy markkinointinimi Irisbus tai Irisbus Iveco ja niistä viidessä on Ivecon moottori. Näistä kolme on itsekantavalla korilla varustettuja alusta loppuun asti samalla tehtaalla tehtyjä malleja (ei siis erillistä alustaa) ja kahteen on Marcopolo Portugalissa valmistanut Ivecon alustan päälle korin. Marcopolohan on siis täysin Ivecosta riippumaton Brasialainen korivalmistaja (n. 16 000 autoa vuodessa), joka tekee autoja myös kaikille muille alustoille (Volvo, Scania, VDL, MAN...). Suomessa olevat Marcopolot tulevat yhtiön Portugalin tehtaalta. Yhteen autoista on espanjalainen Indcar tehnyt sisustuksen vastaavalla tavalla kuten Suomessa tehdään vaikka Sprinttereihin. Indcar on oma yrityksensä, vaikka valmistaakin ennen Wing nimellä tunnettua koria nykyään Irisbus Ivecolle myytäväksi nimellä Irisbus Iveco Daily Tourys.

    Tässä vielä markkinointinimillä lueteltuna WL:n käytössä olevat mallit ja niiden moottorit:
    - Irisbus Agora Line (Rellun MI7R moottori), ei erillistä alustaa
    - Irisbus Iveco Citelis Line (makaava Ivecon Cursor 8 moottori 213kW), ei erillistä alustaa
    - Irisbus Iveco Crossway (pystyssä Ivecon Cursor 8 moottori 243kW), ei erillistä alustaa
    - Irisbus Iveco MidiRider 395E.10.30 (Ivecon Tector moottori 220kW) alustan päälle Portugalissa rakennettu Marcopolo Viaggio kori
    - Irisbus Iveco Daily 65C18CCS/P (Ivecon F1C-moottori 130kW) alustan päälle Portugalissa rakennettu Marcopolo Senior kori
    - Irisbus Iveco Daily 50C18B/P (Ivecon F1C-moottori 130kW), pikkubussi jonka sisutuksen on valmistanut espanjalainen Indcar tuotenimellä Strada

    Edit: Kirjoitin väärin. Noi Agora Linet onkin rekisterissä Renaultin nimellä, mutta valmistajan kilvessä lukee muistaakseni Irisbus.
    Viimeisin muokkaaja Zetor; 18.04.2009 kello 20:59.

  7. #97
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    347

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zetor Näytä viesti
    Väärin, kyseiset autot ovat virallisesti nimenomaan Ivecoja.
    Tarkoitin minkä tuotemerkin nimissä ne on valmistettu. Silloinhan nimenomaan autot #5, #90, Citelikset ja Agorat ovat Irisbusin, jolloin päästään viiteen Irisbusin tuotteeseen. #5:n kohdalla tein ajatusvirheen, totta. Puhumme samasta asiasta, mutta eri jaottelulla.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zetor Näytä viesti
    Myös autojen tyyppikilvestä näkee, että autojen valmistaja on nimenomaan Iveco, ei Irisbus.
    Pätee vain minun jaotteluun, sillä esim. #30 on Iveco Italia SpA, kun taas esim. #31 on Irisbus France.
    Viimeisin muokkaaja Rasbelin; 19.04.2009 kello 16:56.
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  8. #98

    Liittynyt
    21.12.2006
    Viestejä
    50

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rasbelin Näytä viesti
    Tarkoitin minkä tuotemerkin nimissä ne on valmistettu. Silloinhan nimenomaan autot #5, #90, Citelikset ja Agorat ovat Irisbusin, jolloin päästään viiteen Irisbusin tuotteeseen. #5:n kohdalla tein ajatusvirheen, totta. Puhumme samasta asiasta, mutta eri jaottelulla.
    Juu samasta asiasta puhutaan. Tuotemerkiltään kaikki noi on Irisbus Ivecoita lukuunottamatta Agoroita, jotka ovas siis pelkkiä Irisbusseja (Irisbus nimistä firmaa ei ole enää olemassa vaan nimi on virallisesti Irisbus Iveco). Myös MidiRider ja Daily alustalla olevat vehkeet ovat Irisbus Ivecoita vaikka esim. Dailyjen ainut ero Iveco Daily tavara-autoon nähden on delfiinilogo keulassa.

    Rekisteriin noi kaikki kuitenkin kirjataan nykyään Ivecoina, koska se on virallinen valmistaja. Eli puhuu sitten Irisbus Ivecosta, Ivecosta tai vain Irisbussista, on aina enempi tai vähempi oikeassa.

    Noihin liittyy myös semmoinen homma, että vaikka valmistajan kilvessä lukee Iveco France voi auto silti olla tehty Iveco Czech Republicin (ex. Karosa) toimesta Tsekeissä (pätee esim. kaikkiin Crossway ja Arway autoihin).

  9. #99
    Raba-MAN avatar
    Liittynyt
    28.03.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    17

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Onkos numerolle 3 jo saatu uusi auto, kun EXO-803 näytti 98:lta?

  10. #100
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Raba-MAN Näytä viesti
    Onkos numerolle 3 jo saatu uusi auto, kun EXO-803 näytti 98:lta?
    Lieneekö uusi kyttyrä-Scala tuolla numerolla?
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  11. #101
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Lieneekö uusi kyttyrä-Scala tuolla numerolla?
    Itse itselleni vihdaten eli vastaten, Matinkylässä möllisti kaksi uutta kyttyrä-Scalaa uusitulla pyllymuotoilulla eli numerot 2 ja 3, kilvet GIS-102 ja GIS-103.
    Se talvella kolaroitu Rellu Agora möllöttää hylätyn oloisena aidan vieressä.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  12. #102
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    347

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Wessun kalusto on saanut kaksi uutta vahvistusta 10 tehtaalta tulleen matalan Crossarin lisäksi. Näemmä varakalustoa on lisätty yhdellä ostetulla ja yhdellä vuokratulla autolla.

    WL #106 - TIO-178, Volvo B10BLE, Ikarus E94 - ex. HelB #9864
    WL #107 - VIP-917, Volvo B10BLE, Ikarus E94 - ex. Andersson #7

    Tarkemmat tiedot ovat näemmä jo tulleet tuonne: http://koti.mbnet.fi/kalusto/westend.htm
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  13. #103
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rasbelin Näytä viesti
    Wessun kalusto on saanut kaksi uutta vahvistusta 10 tehtaalta tulleen matalan Crossarin lisäksi. Näemmä varakalustoa on lisätty yhdellä ostetulla ja yhdellä vuokratulla autolla.

    WL #106 - TIO-178, Volvo B10BLE, Ikarus E94 - ex. HelB #9864
    WL #107 - VIP-917, Volvo B10BLE, Ikarus E94 - ex. Andersson #7

    Tarkemmat tiedot ovat näemmä jo tulleet tuonne: http://koti.mbnet.fi/kalusto/westend.htm
    Ja tänään tuli heti aamusta matkustettua tuolla 107:lla linjalla 530, taitaa muuten olla HSL-alueen ensimmäinen ja ainoa ikarus jossa on peltikuppi-istuimet, auton sisäväritys viittasi johonkin entiseen helbin -96 tai -97 ikarukseen mutta juuri nuo peltikupit hämäsivät.

  14. #104
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Ja tänään tuli heti aamusta matkustettua tuolla 107:lla linjalla 530, taitaa muuten olla HSL-alueen ensimmäinen ja ainoa ikarus jossa on peltikuppi-istuimet, auton sisäväritys viittasi johonkin entiseen helbin -96 tai -97 ikarukseen mutta juuri nuo peltikupit hämäsivät.
    Tuohon Anderssonilaiseen tutustuin viime keväänä Turussa ja oli varsin pehmeäntuntuisessa kunnossa.
    Nuo tuon auton teräskuuppapenkit ovat peräisin luultavasti jostain Oy Liikenne Ab:n puretusta 80-luvun alun autosta (ostettu Paimelan romuttamolta?), nimittäin noissa oli alkuun Koiviston Auton kangasta.

    Neljässä ensimmäisessä Metsälän Linjan Ikaruksessa oli teräskuuppapenkit, joten tämä Anderssonilainen ei ole pk-seudun ensimmäinen teräskuuppapenkki-Ikarus.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  15. #105
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Westendin Linjan kalustosta

    Pistin tuosta WL 107 merkille äsken, että autoa ei ole maalattu, vaan Andessonin väritys on vain teipattu piiloon
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.11.2010 kello 09:36. Syy: välimerkit ja isot kirjaimet
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kilpailutettujen linjojen kalustosta
    kirjoittanut CF65 foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 25.08.2010, 21:57
  2. Westendin Linjan tilausajokalustosta
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 20.04.2010, 03:24
  3. Asiaa TKL:n kalustosta
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.09.2008, 18:56
  4. YTV-alueen kalustosta
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 30.12.2006, 17:55
  5. Westendin Rellut
    kirjoittanut 23Ají Anárjiri foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.09.2005, 00:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •