ex-STA:n Ikarukset

Liittynyt
24 Maaliskuu 2006
Viestit
342
Vielä muistan kuin eilisen päivän sen hetken, kun STA voitti seutulinjat 201, 202 ja 231. Näitä alettiin liikennöimään pääasiassa uudenuutukaisilla mitron-näytöillä varustetuilla Ikarus Volvoilla nrot 211-216 (rek. nrot TIN-921, TIN-922 jne). Uudesta saakka ovet olivat ongelmana näissä autoissa, auki ne kyllä sai, harvemmin ensimmäisellä yrittämällä kiinni. Ja ensimmäinen talvi se vasta mielenkiintoista aikaa oli =) Vuosia on toki tässä kulunut, mutta kylläpä alkaa kunto olla heikkona näissä peleissä! No, tosin paremmin nämä yksilöt ovat kestäneet kun vähän uudemmat teliversiot, joita saa riittämiin kestää linjoilla h54 ja 522. Joka nurkasta kolisee ja rämisee, eikä suoraa pellinkohtaa parissa yksilössä löydy etsimälläkään =) Pääsääntöisesti hyvin likaisia ja nuhruisia yltäpäältä. Talvella tulee kylmä, viime talvena mm. ensimmäsimmäisiä 522sia ei kuulunut, kullemma jäätymisongelmien vuoksi. Tietty jokaista bussia merkistä ja mallista riippumatta täytyy korjata ja huoltaa, mutta kuuleman perusteella, onko Ikarus niin halpa että se todella kannattaa? Ja miksi Scanian suuntavilkun palautus on siirretty niin älyttömään kohtaan, heittää vilkun pois pysäkille mennessä ja heti lähtiessä.
 
Hujis sanoi:
Ja miksi Scanian suuntavilkun palautus on siirretty niin älyttömään kohtaan, heittää vilkun pois pysäkille mennessä ja heti lähtiessä.
Joo, vaatii melkoista taitoa rakentaa vilkkuviiksi, joka toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi. Palauttelee jatkuvasti pysäkille mennessä, mutta ei palauta risteyksistä käännyttäessä. 10 pistettä ja papukaijamerkki Scanialle!
 
Eikä kaupunkiliikenteen Scanioissa näitä juuri toimivana näekkään, elikkäs jos ei palauta järkevästi, niin ei sitten missään. Uusissa Scaloissa on palautuskohta aivan tasakierroksen tuntumassa, vielä lähempänä kun vanhemmassa tyypissä.
 
Takaisin
Ylös