Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/21

Viestiketju: Viikin uuden alueen liikenne

  1. #1
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Viikin uuden alueen liikenne

    Latokartanon pohjoisosaan Lahdenväylän ja Kehä I risteykseen valmistuu uusi asuinalue vuonna 2007. Miten tämän alueen joukkoliikenneyhteydet on tarkoitus hoitaa? Pääseekö alueelta tämän jälkeen sujuvasti Helsingin keskustaan, Malmille, Itäkeskukseen, muualle pk-seudulle?

  2. #2
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus

    No ainakin linja 68 tullaan sinne jatkamaan ja varmaankin kehä I:llä olevaa pysäkkiparia "Kivikonlaita" on tarkoitus kehittää, ongelmana on se ettei länteen päin menevälle pysäkille ole yli- eikä alikulkusiltaa sillä kohtaa joten kävelymatka länteenpäin menevälle pysäkille on melko pitkä. Suunnitelmissa on rakentaa Kivikon liittymän kohdalle eritasoliittymä josta olisi tulevaisuudessa yhteys ilmeisesti myös Latokartanoon. Käsittääkseni linja 57 olllaan päättämässä Viikkiin samalla kun Jokeri-linja ensi syksynä aloittaa liikennöinnin, kenties myös se jatketaan Latokartanon pohjoisosaan asti. Suurempia muutoksia alueen linjastoon tuskin on lähivuosina tulossa, vasta Viiran toteutuessa alueen liikennettä pääsee kunnolla kehittämään.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus

    Viiran tämänhetkisestä suunnittelutilanteesta on juttu uusimmassa, juuri ilmestyneessä SRS:n jäsenlehdessä Raitiossa. Jäsenet saavat lehden automaattisesti, muut kiinnostuneet voivat ostaa lehden Akateemisesta kirjakaupasta.

    Mainostan tässä nyt vähäsen, kun olen itse artikkelin kirjoittanut. Viiran tulevaisuus näyttää itse asiassa aika valoisalta, toimivuustarkastelu valmistunee tämän vuoden aikana ja sitten pitäisi edetä yleissuunnitelmavaiheeseen. Kslk suhtautuu linjaan positiivisesti. Viikin metrostakaan ei enää tunnuta vakavissaan puhuttavan.

  4. #4
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus 68X

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Suurempia muutoksia alueen linjastoon tuskin on lähivuosina tulossa, vasta Viiran toteutuessa alueen liikennettä pääsee kunnolla kehittämään.
    Eli ei ole tulossa 68X-linjaa, joka keräilisi matkustajat Viikistä ja kurvaisi sen jälkeen Lahdenväylälle Viikin rampeilta? Se nopeuttaisi kyllä Viikin yhteyksiä huomattavasti verrattuna nykyiseen 68:n tai 79+metro -yhdistelmään.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Re: 68X

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim
    Eli ei ole tulossa 68X-linjaa, joka keräilisi matkustajat Viikistä ja kurvaisi sen jälkeen Lahdenväylälle Viikin rampeilta? Se nopeuttaisi kyllä Viikin yhteyksiä huomattavasti verrattuna nykyiseen 68:n tai 79+metro -yhdistelmään.
    Itse asiassa 79+metro -yhdistelmällä pääsee Latokartanosta keskustaan 20-25 minuutissa, tuskinpa 68X sen nopeampi olisi, linjaa kun liikennöitäisiin varmaankin vain ruuhka-aikoina.

  6. #6
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus

    Taas kerran pitää muistaa, että 68X palvelisi nyt rakenteilla olevaa Latokartanon osaa, jonne 79 ei menisi. 79 taas palvelee Tilanhoitajankaarta, jonne 68X ei mene.

  7. #7
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus

    Tällä hetkellä ei liene suunnitelmissa mitään linjaa Latokartanon pohjoisosista Kontulan/Myllypuron/Itäkeskuksen suuntaan, mutta tällaisella linjalla saataisiin näppärä yhteys metroon. Linja parantaisi toki myös yhteyksiä Latokartanon alueelta Itä-Helsinkiin ja päin vastoin. Tämä linja voisi myös korvata ainakin osittain esimerkiksi linjan 92. Linjalla olisi myös mahdollista parantaa Myllypuron länsi- ja luoteisosien asuinalueiden palvelua. Nythän kyseisellä alueella kävelymatkat lähimmille pysäkeille ovat melko pitkiä.

  8. #8
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Re: 68X

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska
    Itse asiassa 79+metro -yhdistelmällä pääsee Latokartanosta keskustaan 20-25 minuutissa, tuskinpa 68X sen nopeampi olisi, linjaa kun liikennöitäisiin varmaankin vain ruuhka-aikoina.
    Jos linjaa liikennöitäisiin muulloinkin kuin ruuhka-aikaan, se olisi varsin kilpailukykyinen yksityisautoon nähden. 75, 73 ja kumppanit kun ajavat näin sunnuntaiaamuisin 13 minuutissa Pihlajistontien pysäkiltä Rautatientorille ja takaisin. Aamuruuhkan aikaankin matka-aika on 20 minuuttia. Lisäksi tällaisella linjalla voitaisiin palvella Kumpulan alueelle matkustavia.

    Mikä idea ylipäätään on siinä, että Latokartanon ainoa yhteys keskustaan on joka paikan kiertelijä 68?

  9. #9

    Liittynyt
    12.04.2006
    Viestejä
    12

    oletus 79a on huono linja

    Linja 79A on linja koska se alkaa joka vuosi tammikuussa ja loppuu kesäkuussa. Se on huonoa myös, mutta se kulkee yhteen suuntaan. Mulla on ehdotus että linja 79A voisi alkaa mennä uutta reittiä joka olisi Siilitie(M) - Latokartano - Viikki - Lahdenväylä - Kehä 1 - Malmi - Tapanila - Suutarila. Se kulkisi ma-pe 6-20

    MODEDIT/kuukanko: Mitähän viestin parilla ekalla virkkeellä oikein yritetään sanoa? Viestien sisältöön voisi vähän panostaa
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 22.04.2006 kello 10:04.
    olen kiinnostunut paljon joukkoliikenteen suunnittelusta t:joonas

  10. #10
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Re: 79a on huono linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joonas
    Linja 79A on linja koska se alkaa joka vuosi tammikuussa ja loppuu kesäkuussa. Se on huonoa myös, mutta se kulkee yhteen suuntaan. Mulla on ehdotus että linja 79A voisi alkaa mennä uutta reittiä joka olisi Siilitie(M) - Latokartano - Viikki - Lahdenväylä - Kehä 1 - Malmi - Tapanila - Suutarila. Se kulkisi ma-pe 6-20
    Hm, mitä ihmeen kautta mikään ajoneuvo pääsee kulkemaan reittiä Viikki-Lahdenväylä-Kehä I-Malmi? Ja miksi juuri tällainen reitti ja näinä aikoina?

  11. #11

    Liittynyt
    12.04.2006
    Viestejä
    12

    oletus

    Jos vaikka rakennetaan Lahdenväylälle uusi liittymä. Linja 79A voisi mennä siitä tulevaan kauppa/liikekeskukseen.
    Viimeisin muokkaaja vko; 22.04.2006 kello 02:43. Syy: Selkeytetty tekstiä ymmärrettäväksi ja korjattu kirjoitusvirheitä
    olen kiinnostunut paljon joukkoliikenteen suunnittelusta t:joonas

  12. #12

    Liittynyt
    15.02.2006
    Sijainti
    Töölö, Helsinki
    Viestejä
    152

    oletus

    Jos nyt kuitenkin odotettaisiin, että nämä nykyiset hankkeet saadaan valmiiksi/eteenpäin. (Hakamäentie, Länsimetro/Tram West, Pisara, yms.)

  13. #13
    Jay
    Jay ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.12.2005
    Viestejä
    9

    oletus

    Lahdentien pohjoinen liittymä saattaa tulla aika nopeastikin, käsittääkseni S-ryhmä on jo saanut luvat uuden ostoskeskuksen ("Viikinportti") rakentamiseen, ja sen luulisin aiheuttavan paineita tuolle.

  14. #14

    Liittynyt
    12.04.2006
    Viestejä
    12

    oletus

    Eikö silloin tarvitaisi linjoja 79A/B/V, 68A/B/N, 52B ja 506A jotka menisi läheltä liikekeskusta. Jotkut linjat voisi lähteä liikekeskuksesta
    olen kiinnostunut paljon joukkoliikenteen suunnittelusta t:joonas

  15. #15
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Viikin uuden alueen liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joonas
    Eikö silloin tarvitaisi linjoja 79A/B/V, 68A/B/N, 52B ja 506A jotka menisi läheltä liikekeskusta. Jotkut linjat voisi lähteä liikekeskuksesta
    Jos meillä olisi öljyä tai muita luonnonrikkauksia, voisimme toki perustella kaikenlaisia linjoja vain sillä perusteella, että olisi hauskaa, kun sellainenkin olisi olemassa. Minkähänlaisia tehtäviä noilla linjoilla olisi ja miten ne täydentäisivät nykyistä linjastoa?

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden hallituksen liikennepolitiikka?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 230
    Viimeisin viesti: 15.07.2016, 19:43
  2. Olemassaolevat radat uuden pohjana?
    kirjoittanut unu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 22:35
  3. 3T:n uuden osuuden varrelta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 15.04.2009, 22:53
  4. Viikin metro
    kirjoittanut Elmo Allen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 21:16
  5. Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat
    kirjoittanut antti foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 47
    Viimeisin viesti: 11.05.2007, 11:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •