Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Kantakaupungin kadut joilla ei enää ole säännöllistä bussiliikennettä

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5218

    oletus Vs: Kantakaupungin kadut joilla ei enää ole säännöllistä bussiliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Kanavakatu, Satamakatu, Katajanokanranta, entinen 13 kurvaili siellä ja joskus 60-luvulla 13S meni Caloniuksenkatua.
    Joku voisi listata sitäkin vanhemman linjan 13 reittikatuja, tarkoitan Kauppatori - Etu-Töölö -linjaa, joka eräässä vaiheessa otti vauhtia aina Marian sairaalalta saakka. Ja sen S-versio jatkoi Etu-Töölöstä Hietaniemeen.

  2. #17

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    571

    oletus Vs: Kantakaupungin kadut joilla ei enää ole säännöllistä bussiliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    13 / (13S) Kauppatori - Etu-Töölö (- Hietaniemi)
    Maria - Lapinlahdenkatu - Albertinkatu - Pursimiehenkatu - Laivurinrinne - Merimiehenkatu - Korkeavuorenkatu - Ullanlinnankatu - Kasarmikatu - E. Makasiininkatu - Eteläsatama - Pohjoisespa - Mansku - Arkadiankatu - Nervanderinkatu - Cygnaeuksenkatu - Museokatu - Caloniuksenkatu - Mechelininkatu - Hietaniemenkatu. Lihavoidulla kadut joilla ei enää kulje dösia. Paluusuunnassa muuten sama, paitsi että Hietaniemenkadulta Mechelininkadulle oikaistiin Arkadiankadun kautta ja Manskulta Kamppiin ajettiin reittiä Erottaja - Eteläespa - Unioninkatu - P. Makasiininkatu - Kasarmikatu - Pikkuroba - Korkeavuorenkatu - Ratakatu - Freda - Malminrinne - Lapinlahdenkatu. 13:n Töölön päätteellä ajettiin ilmeisesti myötäpäivään korttelin ympäri Museokatu - Runeberginkatu - Apollonkatu - Oksasenkatu - Museokatu?

    Tuo Kauppatori - Maria -osuus taisi olla ajossa vain muutaman vuoden ajan 60-luvun lopulla? Marian ja Töölön päättärit sijaitsivat alle kilsan päässä toisistaan!
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  3. #18
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1209

    oletus Vs: Kantakaupungin kadut joilla ei enää ole säännöllistä bussiliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Joku voisi listata sitäkin vanhemman linjan 13 reittikatuja, tarkoitan Kauppatori - Etu-Töölö -linjaa, joka eräässä vaiheessa otti vauhtia aina Marian sairaalalta saakka. Ja sen S-versio jatkoi Etu-Töölöstä Hietaniemeen.
    Aika jännää on ollut liikennesuunnittelu muinoin, kun muistamme, että raitiolinja 5 Katajanokka - Ruusulankatu näkyi noiden Resiinan linkkaamien karttojen mukaan olleen kulussa samoihin aikoihin... Kuulostavat aikamoiselta tuplaamiselta tuolla Kauppatorin ja Etu-Töölön välisellä osuudella, vaikka eri katuja ajelivatkin.

  4. #19

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    137

    oletus Vs: Kantakaupungin kadut joilla ei enää ole säännöllistä bussiliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Aika jännää on ollut liikennesuunnittelu muinoin, kun muistamme, että raitiolinja 5 Katajanokka - Ruusulankatu näkyi noiden Resiinan linkkaamien karttojen mukaan olleen kulussa samoihin aikoihin... Kuulostavat aikamoiselta tuplaamiselta tuolla Kauppatorin ja Etu-Töölön välisellä osuudella, vaikka eri katuja ajelivatkin.
    Ratikoilla ei ollut omia kaistoja, ja Mannerheimintiellä vain yksi kiskopari kumpaankin suuntaan 1950-luvulla, jolloin viitonen ajoi Ruusulankadulle. Meno oli siis varsin hidasta, kun Arkadiankadun, Kaivokadun ja Aleksin risteyksessä suoraan ajavat ja kääntyvät olivat samassa jonossa valojen vaihtumista odottamassa. Asuin noihin aikoihin Oksasenkadun päätepysäkin lähellä ja muistelen, että 13 ajoi aina puolityhjänä. Sillä pääsi kuitenkin keskustaan raitiovaunua nopeammin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 13:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:31 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    13:n Töölön päätteellä ajettiin ilmeisesti myötäpäivään korttelin ympäri Museokatu - Runeberginkatu - Apollonkatu - Oksasenkatu - Museokatu?
    Näin oli. Päätepysäkki oli Oksasenkadulla ns. Nalletalon edessä (Oksasenkatu 8-Museokatu 23).

    Lisään edelliseen viestiini sen verran, että kyllä bussi 13 ja ratikka 5 täydensivät Etu-Töölössä toisiaan, koska 13 kulki Museokatu-Cygnaeuksenkatu-Nervanderinkatu, ja ratikka meni Runeberginkatua ja Arkadiankatua. Molemmilla pääsi Stockmannille, mikä oli töölöläisille tärkeää. Minulla oli silloin muinoin saman pituinen kävelymatka sekä Oksasenkadulle että ratikkapysäkille, jollainen 1950-luvulla oli Runeberginkadun ja Museokadun kulmassa (ja linja 8:lla Caloniuksenkadulla).

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiotiet, joilla olet matkustanut
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 196
    Viimeisin viesti: 16.11.2023, 22:03
  2. Johdinautoverkot, joilla olet matkustanut
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 09.05.2019, 18:37
  3. Eteläisen kantakaupungin joukkoliikennesuunnitelma 2011
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 145
    Viimeisin viesti: 21.12.2013, 14:47
  4. HSL: Kantakaupungin bussilinjasto uudistuu 13.8.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.08.2012, 13:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •