2.1
h32: TK 99 (MB Sprinter) TK:n omissa väreissä
h40: HelB 957 (Volvo 8700LE)
h56: PL 838, 840 (Scania L94 Lahti Scala)
237: TK 80 (MB Sprinter) Jouko-väritys
506: HelB 1012 (Scania K230 Lahti Scala)
PL413:ssa (Omnilink) linjalla h51 ei takaovi ilmeisesti toiminut vaan matkustajat joutuivat ryntäämään takaa keskelle. Ovessa ei kyllä lukenut mitään eikä kuskikaan maininnut asiasta.
2.1
h32: TK 99 (MB Sprinter) TK:n omissa väreissä
h40: HelB 957 (Volvo 8700LE)
h56: PL 838, 840 (Scania L94 Lahti Scala)
237: TK 80 (MB Sprinter) Jouko-väritys
506: HelB 1012 (Scania K230 Lahti Scala)
Viimeisin muokkaaja Pera; 02.01.2014 kello 15:27.
To 2.1. Helsinki
h79 iltapäiväruuhka:
NF #353, #447, #449, #450, #460, #469, #472, #478, #705, #706, #707
PL #638 (VDL Citea SLE-129, LMA-420) / 552
PL #647 (VDL Citea XLE-145, YVZ-310) / 72
PL #660 (Volvo B8RLE 8900LE teli, TZH-823) / 552
PL #862 / 205
PL #890 / 51
Viimeisin muokkaaja JT; 02.01.2014 kello 19:23.
Torstai 2.1.
NF #305, 414 / 213
PL #646 / h72
Viimeisin muokkaaja Karosa; 02.01.2014 kello 18:22.
2.1
Pl 709 / e19
Pl 887 / e14
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
2.1.
HelB 709 / h18
PL 864 / h52
PL 785 / h58
PL 729 / 510
PL 781 / 552
Taksikuljetuksen MB Sprinter EEI-149 linjalla h702.
Taksikuljetuksen GKT-340 (punainen Iveco-pikkubussi) linjalla h705.
Tämä tuntuu olevan nykyään enemmän tapa kuin poikkeus, että kalusto myöhästyy. Jos vertaa viime aikojen toimituksia, niin myöhässä on ollut mm.
- Pohjolan Liikenteen, linjan 501, Ivecot ja Keravalle tullut Korsisaaren Iveco
- Nobinan elokuulle tarjotut EEV ja Euro6 Volvot
- Pohjolan Ivecot vuodenvaihteessa 2014
- Taksikuljetukset pikkubussit vuodenvaihteessa 2014
Lieneekö vika sitten tilaajan liian kireässä aikataulussa vai kuppaavatko liikennöitsijät hankintojen tekemisessä?
Myös Nobinan vuodenvaihteen telit tulevat nyt myöhässä.
Voisiko yksi syy olla se, että liikennöitsijät ostavat nykyään kerralla enemmän uusia autoja, kuin ennen? Sama trendi taitaa vallita myös maailmalla. Päästötaso on kymmenessä vuodessa kehittynyt valovuoden ja keskieuroopassa ei välttämättä saa kaupungilla ajaa enää edes 10v vanhalla euro3 tason autolla?
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
2.1. jatkoa
VT 520 / 156
2.1
Helb 113 / h42
Helb 217 / h39B
Helb 419 / h18