Kalustopoistot 2014

aki

Liittynyt
30 Kesäkuu 2005
Viestit
4,280
Mahtaako tämän vuoden ensimmäiset poistot alkaa Helbin laivueesta? Luulisi että nyt vuodenvaihteen tappioiden jälkeen vanhempaa kalustoa alkaisi tippumaan. Mahtaisiko lähdön hetki olla lähellä ainakin autoille 9852, 34, 35 ja suurelle osalle vm -99 Volvo 7000:lle sekä huonokuntoisimmille ex sta:n teli-ikaruksille?
 
Mahtaako tämän vuoden ensimmäiset poistot alkaa Helbin laivueesta? Luulisi että nyt vuodenvaihteen tappioiden jälkeen vanhempaa kalustoa alkaisi tippumaan. Mahtaisiko lähdön hetki olla lähellä ainakin autoille 9852, 34, 35 ja suurelle osalle vm -99 Volvo 7000:lle sekä huonokuntoisimmille ex sta:n teli-ikaruksille?

Ja erittäin suurella todennäköisyydellä myös kaasu-Säfflejen kohtalo on sinetöity, kunhan HelB saa Nobinalta 6 teliään takaisin.
 
Ruhassa HelB:n varikolla on 3 kokovalkoista teli-Scalaa, joista kahdesta näin pätkän helmaakin ja sieltä näkyi limeraita. Ovat siis mitä todennäköisimmin HelB:t 905 - 907, jotka olivat Nobinalla vuokralla numeroilla 697 - 699.

Ruhassa oli myös entinen Nobina 708 Nobinan logoista ja kylkinumeroista riisuttuina.

HelB:n omista poistoista ei näkynyt vielä varmoja merkkejä. Yläpihalle oli viety 9852, 9912, 9913, 9915, 9, 11, 103, 105, 109, 273, 213 ja joitakin muita kaasu-Säfflejä, joiden numeroa en nähnyt. 9915:ssä ainakin oli vielä Buscom paikoillaan, muista en nähnyt. 9912:sta oli ainakin takaa poistettu HelB:n logo. Alapihalla ruudussa seisovasta 9916:sta näin että HelB:n logot oli poistettu ulkoa ainakin edestä, takaa ja kuljettajan sivulta.
 
Nf 705-707:n vuokra-aikaa lienee jatkettu siihen asti, kunnes h79:n telit tulevat?
 
Viimeksi muokattu:
Mietin juuri, korjaako Nobina nämä autot mitkä ovat olleet niillä lainassa vai Helsingin Bussiliikenne? Vai meneekö siitä joku lasku sitten Nobinalle?
 
Mietin juuri, korjaako Nobina nämä autot mitkä ovat olleet niillä lainassa vai Helsingin Bussiliikenne? Vai meneekö siitä joku lasku sitten Nobinalle?

Ei niitä olisi varmasti päästetty niin huonoon kuntoon, jos Nobina olisi joutunut korjaamaan ne itse tai maksamaan korjaukset. 697-699 olivat mielestäni vielä huonommassa kunnossa kuin 478-480, jotka ovat kuitenkin kolme vuotta vanhempia. Eiköhän tästä pamahda iso lasku HelBille :(
 
Ei niitä olisi varmasti päästetty niin huonoon kuntoon, jos Nobina olisi joutunut korjaamaan ne itse tai maksamaan korjaukset. 697-699 olivat mielestäni vielä huonommassa kunnossa kuin 478-480, jotka ovat kuitenkin kolme vuotta vanhempia. Eiköhän tästä pamahda iso lasku HelBille :(
Mutta tuskimpa nuo ovat ilmaiseksi lainassa Nobinalla olleet, tiedä sit mitenpäin tuo lasku loppujen lopuksi on mennyt :lol:
 
Mutta tuskimpa nuo ovat ilmaiseksi lainassa Nobinalla olleet, tiedä sit mitenpäin tuo lasku loppujen lopuksi on mennyt :lol:
Koska lainaus oli osa alihankintajärjestelyä, vaikuttaa kokonaisuuteen tietysti paljon muitakin tekijöitä kuin kaluston vuokrahinta. Paljon isommat rahat liikkui itse liikennöintikorvauksissa. Alihankinta sovittiin aikanaan HelB:n kärsiessä vakavasta kuljettajapulasta, joten hintoja sopiessa mahdollisilla alihankkijoilla on tainnut olla paremmat neuvotteluasetelmat.

Eivätkö tuon sarjan leasing-sopimukset ollutkaan Nobinan nimissä?
TraFin mukaan ko. bussien haltija oli HelB-Fleet.
 
Nobinat 114, 230, 267, 284, 289, 332, 333, 335 ja 350 ilman buscomeja klovissa :( Myös Joukot on poistettu.
 
Takaisin
Ylös