Mahtaako tämän vuoden ensimmäiset poistot alkaa Helbin laivueesta? Luulisi että nyt vuodenvaihteen tappioiden jälkeen vanhempaa kalustoa alkaisi tippumaan. Mahtaisiko lähdön hetki olla lähellä ainakin autoille 9852, 34, 35 ja suurelle osalle vm -99 Volvo 7000:lle sekä huonokuntoisimmille ex sta:n teli-ikaruksille?
Ruhassa HelB:n varikolla on 3 kokovalkoista teli-Scalaa, joista kahdesta näin pätkän helmaakin ja sieltä näkyi limeraita. Ovat siis mitä todennäköisimmin HelB:t 905 - 907, jotka olivat Nobinalla vuokralla numeroilla 697 - 699.
Ruhassa oli myös entinen Nobina 708 Nobinan logoista ja kylkinumeroista riisuttuina.
HelB:n omista poistoista ei näkynyt vielä varmoja merkkejä. Yläpihalle oli viety 9852, 9912, 9913, 9915, 9, 11, 103, 105, 109, 273, 213 ja joitakin muita kaasu-Säfflejä, joiden numeroa en nähnyt. 9915:ssä ainakin oli vielä Buscom paikoillaan, muista en nähnyt. 9912:sta oli ainakin takaa poistettu HelB:n logo. Alapihalla ruudussa seisovasta 9916:sta näin että HelB:n logot oli poistettu ulkoa ainakin edestä, takaa ja kuljettajan sivulta.
Nf 705-707:n vuokra-aikaa lienee jatkettu siihen asti, kunnes h79:n telit tulevat?
Viimeisin muokkaaja Nak; 04.01.2014 kello 15:29.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Mietin juuri, korjaako Nobina nämä autot mitkä ovat olleet niillä lainassa vai Helsingin Bussiliikenne? Vai meneekö siitä joku lasku sitten Nobinalle?
Ei niitä olisi varmasti päästetty niin huonoon kuntoon, jos Nobina olisi joutunut korjaamaan ne itse tai maksamaan korjaukset. 697-699 olivat mielestäni vielä huonommassa kunnossa kuin 478-480, jotka ovat kuitenkin kolme vuotta vanhempia. Eiköhän tästä pamahda iso lasku HelBille![]()
Ei tämän mukaan ainakaan, jos oikein ymmärrän.. http://www.kuukankorpi.com/paikallis...of697-699.html
Koska lainaus oli osa alihankintajärjestelyä, vaikuttaa kokonaisuuteen tietysti paljon muitakin tekijöitä kuin kaluston vuokrahinta. Paljon isommat rahat liikkui itse liikennöintikorvauksissa. Alihankinta sovittiin aikanaan HelB:n kärsiessä vakavasta kuljettajapulasta, joten hintoja sopiessa mahdollisilla alihankkijoilla on tainnut olla paremmat neuvotteluasetelmat.
TraFin mukaan ko. bussien haltija oli HelB-Fleet.
Trafin mukaan pikku-Mersut HelB 506, 508-510 on poistettu liikenteestä.
Åbergin Linja 3 on Scanialla myynnissä.
Varmaan sitten Åbergille on tulossa Scanialta vaihdossakin jotain.
Nobinat 114, 230, 267, 284, 289, 332, 333, 335 ja 350 ilman buscomeja klovissaMyös Joukot on poistettu.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta