Kalustopoistot 2014

Oikein hyvin tuo City L:ä näyttää kulkevan siellä, ja tuon 444:n jousitus on (korjauksen puutteen takia) niin jäykkä, että joutuu todellakin hiljentämään vauhtia erilaisten kuoppien ja hidastetöyssyjen takia.
 
Jostain muistelen joskus lukeneeni että kyseisellä linjalla tarvittiin korkealattiaisia Nuuksion teiden huonon kunnon takia.

Suurin tarve korkealle bussille on partiolaiset ja niiden valtava rinkkamäärä. Kuraiset ja märät rinkat on muiden matkustajien kannalta huomattavasti järkevämpi kuljettaa tavaratilassa, kuin pienen partiolaisen vieressä penkillä.

Ei niitä varmaan aivan omatoimisesti on poistettu, ellei ne aivan ole hajonneet käsiin. Nobina tuskin haluaa maksaa 10% sanktiota väärästä kalustosta ihan huvikseen. Siitä kertyy melkoinen määrä rahaa loppu sopimuskauden ajan.

Molemmat autot ovat vuodesta 2004 ajaneet pitkää päivää, joten kilometrejä niissä on varmaan reippaasti yli miljoonan. Nuuksiossa paljon käyneenä, olen pistänyt merkille niiden savuttaneen poikkeuksellisen paljon jo useamman vuoden ajan.
 
Jostain muistelen joskus lukeneeni että kyseisellä linjalla tarvittiin korkealattiaisia Nuuksion teiden huonon kunnon takia.

Eikös syynä ole tavaratilan tarve Nuuksion retkeilijöiden rinkoille ym. Tähänhän löytyy esimerkiksi matalalattiaiset VDL SLE-120 Cargo tai XLE-145 Cargo. Näissä on parin kuution rahtitila mikä varmaankin pääsääntöisesti riittäisi. Näitä saa tosin vain 1-1-0 ovituksella joten kelpaisikohan HSL-liikenteeseen?
 
Molemmat autot ovat vuodesta 2004 ajaneet pitkää päivää, joten kilometrejä niissä on varmaan reippaasti yli miljoonan. Nuuksiossa paljon käyneenä, olen pistänyt merkille niiden savuttaneen poikkeuksellisen paljon jo useamman vuoden ajan.

Eihän tuo yli miljoona kilometriä niin hirveä suorite ole kun esim HelBin autot #1208 - #1214 kaikki keränneet jo 450 000km ja parhain jo 49x xxxkm ja auto #952 kerännyt jo ainakin 940 000km :D tai no onhan 100 000km kaupunki ihan ok suorite muttei mikään ihan hirveä. Nyky päivänä kun auton käyttöaste on yleisesti aika tehokas eikä monikaan auto lepää edes tuntia ja parhaimmat alle puolia tuntia että hyvä kun tankatuksi ehtivät ja heti menossa takaisin baanalle.
 
NF 445 on ollut jo pitkään huonossa kunnossa, joten en ihmettele yhtään, jos se on poistettu. NF 444 sen sijaan on käynyt vastikään koneremontissa, joten sitä ei poistettane ennen sopimuksen loppumista. Se on muutenkin sisartaan paremmassa kunnossa.
 
Ei niitä varmaan aivan omatoimisesti on poistettu, ellei ne aivan ole hajonneet käsiin. Nobina tuskin haluaa maksaa 10% sanktiota väärästä kalustosta ihan huvikseen. Siitä kertyy melkoinen määrä rahaa loppu sopimuskauden ajan.

Molemmat autot ovat vuodesta 2004 ajaneet pitkää päivää, joten kilometrejä niissä on varmaan reippaasti yli miljoonan. Nuuksiossa paljon käyneenä, olen pistänyt merkille niiden savuttaneen poikkeuksellisen paljon jo useamman vuoden ajan.

Kenties sanktion maksaminen tulee nyt halvemmaksi, kun tuon parivaljakon jatkuva elvyttäminen liikenteeseen. Ovat eittämättä konsernin surkein autosarja :(

Tosin poistamiseen en usko minäkään, ennenkuin sen näen. Eilen se ainakin seisoi "omalla paikallaan" klovin korjaamokatoksessa buscomit kiinni. Moottori siinä on kuulemma hajonnut(taas). Öljyä palaa ja valuu alle ~10L päivässä..

Noilla on mittarissa n. 1,5milj. km joka on kova suoritus siihen nähden, että ovat vähintään kolmanneksen ajastaan olleet pajalla.

E: Nyt voisi olla kuitenkin hyvä sauma hommata Pk-seudun ensimmäiset Vest-korit ;)
 
Viimeksi muokattu:
En kai mä niin väärin katsonut, että #445 olisi tullut juuri vastaan 85A:lla?
 
Miksikäs kuukanko sinun kalustosivun mukaan vielä HelBillä on iso liuta käytössä Volvo 7000 vaikka ainoa käytössä oleva on #21?
 
Miksikäs kuukanko sinun kalustosivun mukaan vielä HelBillä on iso liuta käytössä Volvo 7000 vaikka ainoa käytössä oleva on #21?

Koska kalustosivuillani lukee: bussi merkitään kuvastossa poistetuksi, kun saan tiedon matkakorttilaitteiden poistamisesta bussista, bussin myynnistä pois liikennöitsijältä, palauttamisesta vuokraajalle tai poistamisesta liikennekäytöstä ajoneuvoliikennerekisterissä. Jos mikään em. kohdista ei täyty, bussi esitetään kuvastossa, vaikkei se olisikaan aktiivisessa liikennekäytössä.
 
Koska kalustosivuillani lukee: bussi merkitään kuvastossa poistetuksi, kun saan tiedon matkakorttilaitteiden poistamisesta bussista, bussin myynnistä pois liikennöitsijältä, palauttamisesta vuokraajalle tai poistamisesta liikennekäytöstä ajoneuvoliikennerekisterissä. Jos mikään em. kohdista ei täyty, bussi esitetään kuvastossa, vaikkei se olisikaan aktiivisessa liikennekäytössä.

Seleevä. Ne on kyllä poistettu mutta niitä rahastuslsitteita ei olla ehditty ottamaan pois :D
 
Ne on kyllä poistettu mutta niitä rahastuslsitteita ei olla ehditty ottamaan pois
Noita täysin linjalle valmiita poistettuja busseja on sen verran usein otettukin takaisin ajoon esim. kalustopulan yllättäessä, että olen laittanut tuollaisia rajoituksia, jotka edellyttävät yhtä askelta pidemmälle poistamista kohti.
 
Takaisin
Ylös