HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014

Nak

Liittynyt
5 Maaliskuu 2010
Viestit
2,836
Tarjouskilpailuun 34/2014 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat




Kohde 186

Linja H51

(Hakaniemi - Malminkartano)




Linja H56

(Kalasatama - Kannelmäki)




Kohde 187

Linja 560

(Rastila - Vuosaari - Myyrmäki)

http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2014358-4.HTM


Kalustovaatimukset kohteeseen 186 on samat kuin viimeksi eli 18 A1-luokan bussia, joista 5 hybridiä ja kohteessa 187 20 C-luokan bussia.
 
Oliko jossain kerrottu selkeästi mitä A1 yms luokat tarkoittaa?

Lainaus paikallisliikennesivuilta:
paikallisliikennesivut sanoi:
•Tyyppi A1: matalalattiainen, vähintään 32-istumapaikkainen bussi
•Tyyppi A2: matalalattiainen, vähintään 40-istumapaikkainen bussi
•Tyyppi C (teliautot): matalalattiainen, vähintään 49-istumapaikkainen bussi
•Tyyppi D (nivelautot): matalalattiainen, vähintään 52-istumapaikkainen bussi, jossa kokonaispaikkamäärä vähintään 100. Ovet vähintään 1+2+2.
 
Ymmärtääkseni linjojen h51 ja h56 uudelleenkilpailutus ei ole kuitenkaan vielä varmaa:

HSL:n hallituksen 21.1.2014 kokouksen esityslista sanoi:
Esityksen mukaan linjojen H51 ja H56 liikennöinnistä järjestetään uusi tarjouskilpailu ja liikennettä hoidetaan toistaiseksi väliaikaisella sopimuksella. Sopimus liikenteen hoitamisesta 1.1.2015 alkaen tehdään uuden tarjouskilpailun perusteella, mikäli esityksen mukainen päätös edellisen hankinnan keskeyttämisestä saa lainvoiman eikä korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisusta muuta seuraa.
 
Itse veikkaisin Veoliaa tuon kohteen voittajaksi. Pohjola voittaa h51:n ja h56:n toistamiseen :lol:

Veikkaisin taas, että Veolia ei tarjoa 560:a lainkaan. Eihän he tarjonneet 550:kaan.

Toivoisin melkeinpä, että Helb voittaisi tuon "Jokeri 2" liikenteen.
Jos Hsl tällä kertaa pisteyttäisi nivelet telejä paremmin, voisi Helb tarjota liikennettä niin, että osa, vaikka puolet, 560:n liikenteestä hoidettaisiin nykyisillä oransseilla Scaloilla ja vastaavasti 550:lle tulisi niveliä tilalle ;)

Jokatapauksessa, kun 560:lle lähdetään leikkimään teleillä, pitäisi uusien autojen vaatimuksiin lisätä vähintään matalalattia takaovelle asti ja 2+2+2 ovet :)
 
Veikkaisin taas, että Veolia ei tarjoa 560:a lainkaan. Eihän he tarjonneet 550:kaan.

Toivoisin melkeinpä, että Helb voittaisi tuon "Jokeri 2" liikenteen.
Jos Hsl tällä kertaa pisteyttäisi nivelet telejä paremmin, voisi Helb tarjota liikennettä niin, että osa, vaikka puolet, 560:n liikenteestä hoidettaisiin nykyisillä oransseilla Scaloilla ja vastaavasti 550:lle tulisi niveliä tilalle ;)

Jokatapauksessa, kun 560:lle lähdetään leikkimään teleillä, pitäisi uusien autojen vaatimuksiin lisätä vähintään matalalattia takaovelle asti ja 2+2+2 ovet :)

Helbillä olisi myös varikkojen sijainti melko hyvä. Ruskeasuolta on kohtuullinen matka Myyrmäkeen ja Varhasta Vuosaareen.
 
Jos Hsl tällä kertaa pisteyttäisi nivelet telejä paremmin, voisi Helb tarjota liikennettä niin, että osa, vaikka puolet, 560:n liikenteestä hoidettaisiin nykyisillä oransseilla Scaloilla ja vastaavasti 550:lle tulisi niveliä tilalle ;)

Jokatapauksessa, kun 560:lle lähdetään leikkimään teleillä, pitäisi uusien autojen vaatimuksiin lisätä vähintään matalalattia takaovelle asti ja 2+2+2 ovet :)
Kannatetaan, kumpaakin ehdotusta :)
 
Veikkaisin taas, että Veolia ei tarjoa 560:a lainkaan. Eihän he tarjonneet 550:kaan.

Voi toki olla näin, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;) Veolian liikennöimistä Vantaan linjoista osa lakkautetaan samaiseen aikaan, kun 560 aloittaa liikennöinnin, joten voisin olettaa Veolian haluavan paikata tämän jollain. Varikkojen sijainnit ovat myös hyvät: Tuupakasta Myyrmäkeen ja Hakunilasta Vuosaareen. Tai sitten V-S Bussipalvelut vie voiton kotiin :lol:

Jos Hsl tällä kertaa pisteyttäisi nivelet telejä paremmin

HSL:n pitäisi aloittaa jo siitä, että vaatisi niveliä. Ja jos telejä halajaa, niin sitten niiden on ehdottomasti oltava kokomatalaa ja ovijärjestys ei ainakaan 1+2+1. Sitä odotellessa, kun nivel-Citaro löytää pääkaupunkiseudulle :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin Nobinankin olevan 560:n tarjoajissa. Olemassa olevien varikoiden sijainnithan ovat melko ihanteelliset linjan hoitamiseen, joten pitkiä hallisivuja ei ainakaan tulisi.
 
Eilen julkaistun korjausilmoituksen mukaan tämä tarjouskilpailu koskee vain kohdetta 187 (linja 560). Aikaisemmasta poiketen kohde 186 (linjat H51 ja H56) ei sisälly tähän tarjouskilpailuun. Kohteen uudesta kilpailuttamisaikataulusta ilmoitetaan myöhemmin.
 
560:n liikennöitsijä ratkeaa ensi viikon HSL:n kokouksessa. Kuusi liikennöitsijää on jättänyt tarjouksen.
 
560:n liikennöitsijä ratkeaa ensi viikon HSL:n kokouksessa. Kuusi liikennöitsijää on jättänyt tarjouksen.

Neljä suurinta (Helb, Nf, Pl, Vt) suurimmalla todennäköisyydellä ovat ainakin jättäneet tarjouksen, mutta nuo kaksi jäljelle jäänyttä ovat mielenkiintoisimmat ;) Itse arvelisin Anderssonin/VS-bussipalvelun ja Savonlinjan olevan ne.
 
Takaisin
Ylös