HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014

On niissä pdf:issä sarake "%-osuus", mistä näkyy kunkin bussin suorite. Noiden Scalojen suoritteet ovat 1,4% ja 1,7% eli vähemmän kuin vara-autojen.

Onko sitten niin, että jos ne Scalat olisi tarjottu vara-autoiksi, olisi niiden käytöstä uuden paikalla tullut sanktio? Nyt kun uudet hankitaan varalle, voi niitä käyttää vapaasti minkä tahansa tilalla.

Helb ei nyt kuitenkaan hanki yhtään uutta vara-autoa, jolloin 52:ä autoa kohtaan on edelleen (vain) neljä vara-autoa?
 
Helb ei nyt kuitenkaan hanki yhtään uutta vara-autoa, jolloin 52:ä autoa kohtaan on edelleen (vain) neljä vara-autoa?

HelB:n linjalle 550 tarjoamat kokonaiskalustopisteet on kuitenkin täytyttyvä koko sopimuskauden ajan. Menetelmiä, joilla kokonaiskalustopisteet saadaan säilytettyä, lienee useita.
 
Hyvä Pohjola!

Työni jatkuu edelleen heillä - hitto tätä kilpailutusta - ei tierä missä on puolen vuoden jälkiään....

:eek::smile::eek:
 
Suurin voittaja taisi tässä episodissa ollakin HSL, hinta tippui edellisestä kierroksesta.
 
Millä perusteella hinta tippui? Pohjola tarjosi aiemmin hintaan 3 325 967 ja nyt 3 482 465. Tais olla Pohjola joka tästä hyötyi.;)

Linkkaamissani tiedostoissa näkyy perusteet. H51:n liikennettä lisätään elokuussa, vanhoilla hinnoilla liikenteen vuosikustannus olisi 3 555 095 e.
 
Linkkaamissani tiedostoissa näkyy perusteet. H51:n liikennettä lisätään elokuussa, vanhoilla hinnoilla liikenteen vuosikustannus olisi 3 555 095 e.

Pääkaupunkiseutulaisena veronmaksajana hintakehitys ilahduttaa, bussialan toimijana ihmetyttää. Lievästi jakomielinen olo. :)
 
Takaisin
Ylös