Havaintoja HSL-alueelta - helmikuu 2014

18.2

Hetki sitten kanttas hakunilan varikon pihaan uutta kalustoa, kyseessä h79:lle tulevaa Volvo 8900 euro 6 teli kalustoa. En tiedä millon ajoon, mutta veikkaanpa että pian, huomenna jo ehkä?

Hauska sivuhuomio noista moottoreista (en tiedä onko käynyt ilmi aiemmin)
Mutta moottorit on kuulemma nissanin tekoa. Ei Volvo päässyt omilla koneilla päästötavotteisiin.. Outoa.
Pitääkö noita uusia sit kutsua nimellä volsan? Nisvo? :D
 
Hauska sivuhuomio noista moottoreista (en tiedä onko käynyt ilmi aiemmin)
Mutta moottorit on kuulemma nissanin tekoa. Ei Volvo päässyt omilla koneilla päästötavotteisiin.. Outoa.
Pitääkö noita uusia sit kutsua nimellä volsan? Nisvo? :D

"Volvo Trucks sister truck brands in the Volvo Group Trucks company include Renault Trucks, Mack Trucks and UD Trucks (Nissan Diesel Trucks)."

Samaa taloahan ne jokatapauksessa ovat ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Trucks
 
Tässä vähän mielenkiintoista tietoa noista Volvon uusista koneista:

http://www.chinatrucks.com/news/2013/0628/article_4654.html

Lainaus sieltä:
Volvo and Renault to Equip Nissan Diesel Engines

Before EURO VI trucks were introduced, Volvo and Renault trucks equipped engines of DEUTZ, since Volvo is a major stake holder of DEUTZ. But after the EURO VI trucks were launched, Volvo and Renault turned to Nissan diesel engines.

Since acquiring Nissan diesel in 2007, Volvo has turned this Japanese company to be its wholly owned subsidiary. And Volvo and Nissan diesel do not share much in common as to products range. The EURO VI became a great chance for Nissan diesel to provide engines for Volvo and Renault.

The new engines of Nissan diesel will be equipped on FL and FE trucks of Volvo, D series trucks of Renault as well as city buses and tourist buses of Volvo.

The D series truck of Renault is a medium duty truck that will be mainly used for intra-city transportation. it is the smallest truck that Renault produces.

It is very common for different vehicles made by one company to use the same engine. This way, the R&D expenses could be greatly reduced.
 
18.2

Helb 912 / 103T

Nf 440 / ap 213, ip 160
Nf 442 / 165
Nf 403, 405, 480 / 109
Nf 653 / 270

Vt 216 / 147
 
Takaisin
Ylös