Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2014

Uusittu pysäkkinäyttö kuulutteli tänään jotain kun kävelin ohi. En ehtinyt kuulla oikeen että mitä mutta jotakin.
 
8.7Eikö Pohjolalla ole edes kesällä yhtään uudempaa kalustoa tarjolla:lol:

Ennemmin ihmettelen sitä, että mikä kumma Ivecoiden ja Volvo- ja Solaris-Hybridien käyttöönotossa kestää. Autot ovat kuitenkin olleet jo aika tarkkaan kaksi kuukautta täällä :shock:
 
Ti 8.7. Havainnot.

PL #621 / Solaris, Konalan S-markettia vastapäätä olevalla Neste Oil huoltoaseman pihassa. Linjakilvet pimeänä, luulin jo että olisi tullut sivun verran ajelemaan 51.stä mutta ei. :icon_frown:
Pohjolan uudet Ivecot on käyttökiellossa, koska jotkut kuljettajat eivät mahdu kuljettajan oviaukosta sisään. Näin kertoi bussikuski tuttavani, kun menimme samalla bussilla tässä muutamia päiviä sitten. :)
VL #38 / v56.
 
Ke 9.7. Helsinki

HelB #1214 / 615
HelB #1303 / 70V
NF #778 kokovalkoisena
 
NF #778 kokovalkoisena

Nobinalla on siis enää yksi kokomainosbussi numerolla 618. Sinänsä mielenkiintoista, kun muutama vuosi takaperin yksistään autosarjojen 601-619 ja 620-642 busseista huomattava määrä oli kokomainoksissa. Mi(t)käköhän syy(t) tässä ovat taustalla?
 
Itse muistan vain 620:n, 621:n, 625:n ja 626:n kokomainoksissa.

Eipä niitä muita olekaan, mutta mielestäni niitä oli ko. sarjassa melko paljon suhteutettuna aiempiin ja myöhempiin sarjoihin (pl. 601-619 ja 763-781, joka unohtui aiemmin mainita). Jos nyt puhutaan lisää tästä OT-aiheesta, niin jatkokysymykseni tuohon teippauksien loppumiseen onkin, että millä perusteella on valittu kokomainoksiin teipattavia autoja? Volvoista (8500/8700) kokomainoksissa ovat olleet ainakin 489, 492, 499, 601, 614, 617, 618, 620, 621, 625, 626, 769, 773, 774, 776 ja 778, mutta vastaavasti suunnilleen samanikäisistä Scaloista vain 748.
 
Takaisin
Ylös