HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 35/2014

Pistetään tähän vanhaan viestiin kysymys... Jos henkilö tulee esim. Puotilasta bussilla (97V+562) niin eihän yhden arvolipun vaihtoaika riitä vaihtamaan vielä Aviapoliksessa junaan. Pitääkö sitten ostaa vielä Vantaan sisäinen lippu?
Jos matkustaja ostaa kuljettajalta seutulipun esim. linjalla 97V, lippuun tulostuu vaihtoaikaa 100 minuuttia. Riittää, että se on voimassa matkustajan junaan noustessa. Sama juttu tietysti kortin arvolla maksettaessa. Eikö tunti 40 minuuttia riitä Puotilasta Aviapolikseen?
 
Jos matkustaja ostaa kuljettajalta seutulipun esim. linjalla 97V, lippuun tulostuu vaihtoaikaa 100 minuuttia. Riittää, että se on voimassa matkustajan junaan noustessa. Sama juttu tietysti kortin arvolla maksettaessa. Eikö tunti 40 minuuttia riitä Puotilasta Aviapolikseen?
Ei välttämättä yöaikaan, kun 562:ta kulkee 30 min välein (?)... Ja sitten se vaihto yöbussiin 620 kahden pysäkinvälin ajaksi Aviapoliksessa.
 
Onko linjat 205, 503, 504, 506, e2, e4, e12, e14, e42, e46 ja h53 tulossa milloin kilpailutukseen? Eikös näittenkin linjojen sopimukset lopu 8/15 ja optiotkin on jo käytetty.

Hesarin länsimetroa käsittelevän jutun lopussa mainitaan että Tiistaina 21.10 alkaisi kilpailutus Espoon sisäisistä ja seutulinjoista joiden sopimukset päättyvät syksyllä 2015. Ilmeisesti siis juuri nämä linjat.
 
11 liikennöitsijää jättänyt tarjouksia tähän kilpailutukseen. Ilmeisesti joku uusi liikennöitsijä HSL-alueen liikenteen osalta liikkeellä, jos kaikki nykyiset 8 "isolla" kalustolla liikennöivää ja pienkalustolla liikennöivät Korsisaari ja Taksikuljetus ovat mukana.
 
Viimeksi muokattu:
11 liikennöitsijää jättänyt tarjouksia tähän kilpailutukseen. Ilmeisesti joku uusi liikennöitsijä HSL-alueen liikenteen osalta liikkeellä, jos kaikki nykyiset 8 "isolla" kalustolla liikennöivää ja pienkalustolla liikennöivät Korsisaari ja Taksikuljetus ovat mukana.

Riippunee minkälaisella koalitiolla turkulaiset osallistuivat.
 
11 liikennöitsijää jättänyt tarjouksia tähän kilpailutukseen. Ilmeisesti joku uusi liikennöitsijä HSL-alueen liikenteen osalta liikkeellä, jos kaikki nykyiset 8 "isolla" kalustolla liikennöivää ja pienkalustolla liikennöivät Korsisaari ja Taksikuljetus ovat mukana.

Uusia busseja tulee 79 kpl vuonna 2015, 11 kpl vuonna 2016 ja 5 kpl vuonna 2019. 11 kpl näistä on kevytrakennebusseja.

Teenpä nyt perinteisen veikkauksen:

K 188: ESLL
K 189: Nobina
K 190: Veolia
K 191: Taksikuljetus
K 192: Taksikuljetus
K 193: Nobina
K 194: Veolia
K 195: ESLL
TAI K 194+195: Veolia
K 196: Taksikuljetus
K 197: PL
K 198: Nobina
K 199: HelB
TAI K 198 + K 199: HelB
 
Tässä pdf:iä kohteiden 188 - 191 ratkaisusta.
 

Liitetiedostot

  • 188 Nobina Finland Oy.pdf
    110.1 KB · Lukukerrat: 531
  • 188 Voittajat_35_2014.pdf
    6.9 KB · Lukukerrat: 445
  • 189 Nobina Finland Oy.pdf
    117.4 KB · Lukukerrat: 429
  • 189 Voittajat_35_2014.pdf
    6.6 KB · Lukukerrat: 426
  • 190 Nobina Finland Oy.pdf
    111.3 KB · Lukukerrat: 366
  • 190 Voittajat_35_2014.pdf
    6.7 KB · Lukukerrat: 465
  • 191 Taksikuljetus.pdf
    107.7 KB · Lukukerrat: 305
  • 191 Voittajat_35_2014.pdf
    6.6 KB · Lukukerrat: 409
Tässä pdf:iä kohteiden 192 - 195 ratkaisusta.
 

Liitetiedostot

  • 192 Nurmijärven Linja Oy.pdf
    106.1 KB · Lukukerrat: 343
  • 192 Voittajat_35_2014.pdf
    6.7 KB · Lukukerrat: 378
  • 193 Helsingin Bussiliikenne Oy.pdf
    108.6 KB · Lukukerrat: 405
  • 193 Voittajat_35_2014.pdf
    6.9 KB · Lukukerrat: 454
  • 194 Nobina Finland Oy.pdf
    115 KB · Lukukerrat: 361
  • 194 Voittajat_35_2014.pdf
    6.9 KB · Lukukerrat: 363
  • 195 Helsingin Bussiliikenne Oy.pdf
    107.6 KB · Lukukerrat: 339
  • 195 Voittajat_35_2014.pdf
    7.1 KB · Lukukerrat: 433
Tässä pdf:iä kohteiden 196 - 199 ratkaisusta.
 

Liitetiedostot

  • 196 Tilausliikenne Nikkanen Helsinki Oy.pdf
    102 KB · Lukukerrat: 392
  • 196 Voittajat_35_2014.pdf
    6.9 KB · Lukukerrat: 358
  • 197 Nobina Finland Oy.pdf
    114.6 KB · Lukukerrat: 351
  • 197 Voittajat_35_2014.pdf
    6.9 KB · Lukukerrat: 386
  • 198 ja 199 Voittajat_35_2014.pdf
    7.2 KB · Lukukerrat: 368
  • 198_199 Tammelundin Liikenne Oy.pdf
    110.4 KB · Lukukerrat: 444
Oho, Tammelundin Liikenne voitti h54,h90 ja h96! :D HelB sai suunnilleen voitettua yhtä paljon uutta kuin vanhaa meni. Nobina on taas suurin voittaja tässä kilpailutuksessa.
 
Oho, Tammelundin Liikenne voitti h54,h90 ja h96! :D HelB sai suunnilleen voitettua yhtä paljon uutta kuin vanhaa meni. Nobina on taas suurin voittaja tässä kilpailutuksessa.

HelBin valta Itä-Helsingissä murtuu kyllä hitaasti mutta varmasti. Toisaalta ihan hyvä, ettei kuitenkaan Nobinalle mennyt. Harmi vaan että Itä-Helsingissä iso paketti (h95, h97 jne.) ei tule ihan heti vielä kilpailutukseen..

Veolia tässä taisi suurin häviäjä olla ja Tammelundin voitot olivat kyllä suhteellisen yllättäviä.
 
HelBin valta Itä-Helsingissä murtuu kyllä hitaasti mutta varmasti.

Alkaa pikkuhiljaa olla HelB:llä sellainen tilanne, ettei ole hirveästi linjoja, joita Varhasta kannattaisi ajaa. Ja näiden tulosten jälkeen sama juttu Veolialla Hakunilassa ja Tuupakassa.

Tulokset ovat kyllä erittäin mielenkiintoiset; Nobina ja TLL korjasivat suurimman osan potista, rippeet jäivät HelB:lle ja kolmelle pienkalustoliikennöitsijälle. Uuden liikennöitsijän saaminen HSL-alueelle on hyvä asia. Toinen hyvä asia on se, miten paljon Nobina on saanut vanhoille busseille töitä. :smile:

Kalustosta puheen ollen: mitäköhän Nobinan tarjoamat Euro 4 -tasoiset Scania K310UB:t ovat? :eek:
 
Takaisin
Ylös