Tämän päivän Hesarissa oli juttua maakaasuautoista ja siinä kerrottiin, että 3 näistä uusista busseista on maakaasukäyttöisiä.Alunperin kirjoittanut kuukanko
HelB on ilmoittanut hankkivansa vuoden 2007 alusta voittamilleen Helsingin sisäisille linjoille 13 uutta bussia. Merkkiä ei ole kerrottu.
Concordialle tulee tiettävästi 2 uutta 530:n vuoden 2007 alussa vaihtuvaan sopimukseen.
Tämän päivän Hesarissa oli juttua maakaasuautoista ja siinä kerrottiin, että 3 näistä uusista busseista on maakaasukäyttöisiä.Alunperin kirjoittanut kuukanko
Kai Helb hankkii kuljettajat niihin kanssa?...Alunperin kirjoittanut kuukanko
Käsitin niin, että liikenteen automatisointi aloitettaisiin metrosta...Alunperin kirjoittanut tkp
No se on tietysti HKL, joka metrokuskit palkkaa, joskin Helsingin kaupunki kummankin liikennettä tuottavan organisaation taustalla häärii.
Eikä. scala rulesAlunperin kirjoittanut kuukanko
Keep on the road
Itse asiassa Scalatkin voivat olla maakaasuja, niin kuin kaikki tämänkin vuoden "terraario"scalat.Alunperin kirjoittanut anticop
Ei itselle muistu mieleen, onkos Tsadissa joskus liikkunut lahtelaisia maakaasukäyttöisinä?
Hoituri henkeen ja vereen.
Muistaakseni esim HelBit 610-615 ovat maakaasuja, vai olenko väärässä?
Dieseliä niihin tankataan. Lahden Autokori ei ole koskaan tehnyt koria yhteenkään maakaasukäyttöiseen bussiin ja lupaan syödä hattuni, jos HelBin ensi vuodenvaihteen 3:sta maakaasubussista yksikään on LAK:lla koritettu.Alunperin kirjoittanut Tuomas Kyheröinen
Tämä "Terraario-Scala" ansaitsee päästä galleriaan nimeltä Oudot lempinimet. Mutta jotkut nimet vain jäävät elämään ilman järkiselitystä, eihän Lättähatuistakaan kukaan puhunut Sinikkoina.Alunperin kirjoittanut Tuomas Kyheröinen
Alunperin kirjoittanut Tuomas Kyheröinen
Tämä luulo uusimman Scalan maakaasuversiosta voi hyvinkin juontua siitä, että niissäkin on katolla isompi "kyhmy" kuten maakaasuautoissakin, tosin auton takapäässä. Scalassahan se "terraariokyhmy" johtuu pelkästään moottoritilan vaatimasta korkeudesta (moottori pystyasennossa) jolloin kattoakin pitää korottaa.Alunperin kirjoittanut kuukanko
Siis itse asiaan, ne vuodenvaihteen 3 uutta maakaasubussia tulevat olemaan MAN-merkkisiä.
Talvimaisemia Urho Kekkosen kansallispuistosta
Onnex 2/2006 lehdessä mainittiin että ensimmäiset euro5 -bussit tulisivat liikenteeseen alkuvuodesta. Hankintaerä käsittäisi sekä kaksi- että kolmiakselisia autoja, joista tosiaan 3 on tulossa lentokenttäpakettiin, eli lähinnä 615:ttä hoitamaan ja muut jakautuvat eri puolille linjastoa. Uusia autoja on on tammikuun lisäksi odotettavissa myös elokuussa, mutta niiden osalta ei ole vielä lopullisia päätöksiä.
Artikkelissa mainitaan, että euro IV -välivaihe jätettäisiin kokonaan väliin. Mielenkiintoista onkin nähdä, onko Scania saanut jo Volvon etumatkan kiinni dieselbussien päästöjen vähentämisessä.
Vantaan Kaivokselassa Volvo Bus Centerin pihassa seisoo uusi kokovalkoinen Volvo 8700LE teli vielä ilman rekkareita. Millehän firmalle bussi on menossa? Pääkaupunkiseudulla monella firmalla on valkopohjainen väritys, mutta uusia telejä niissä ei taideta tarvita tällä hetkellä. Ainakin Andersson Turussa tarvitsee huhtikuuksi telejä. Länsilinjoille on ilmeisesti vielä tänä vuonna menossa kokovalkoisia 8700LE:itä, mutta ne taitavat olla 2-akselisia?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.11.2006 kello 07:38. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun