Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007

Vs: Uusi Volvo 8700LE teli, mutta kenen?

Vantaan Kaivokselassa Volvo Bus Centerin pihassa seisoo uusi kokovalkoinen Volvo 8700LE teli vielä ilman rekkareita. Millehän firmalle bussi on menossa?
Veikkaisin että Westendin linjalle, koska WL 24 (Wiima N202) on kohta jo 16 vuotta vanha ja Wessulla ei ole muita niveliä tai telejä jota vois laittaa linjalle 21V
 
Hankintaerä käsittäisi sekä kaksi- että kolmiakselisia autoja, joista tosiaan 3 on tulossa lentokenttäpakettiin, eli lähinnä 615:ttä hoitamaan ja muut jakautuvat eri puolille linjastoa.
Ja kaiketi ne syrjäyttävät vanhemmat ja mukavemmat City L:t. Äkkiä paljon matkustamaan niillä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onkohan tässä keskustelussa nyt menty hieman asioiden edelle? Eikös nykytilanteessa ensin voiteta liikennettä ja sitten hankita kalustoa? Vai onko tässä kysymys jostain aivan muusta?
 
Onkohan tässä keskustelussa nyt menty hieman asioiden edelle? Eikös nykytilanteessa ensin voiteta liikennettä ja sitten hankita kalustoa? Vai onko tässä kysymys jostain aivan muusta?

Säfflet ajotaan vaihtaa 8700 kanssa,
näin on ainakin vähemmän ajamattomia sivuja.
Autot, joilla oikeasti pääsee perille asti.
Käsiittäkseni nämä on samantyyppisiä busseja, kuin jokerilla adblue-lisäaineineen.
 
Helb:n jo muutenkin kirjavaan kalustoon jälleen yksi malli lisää. Kukapa olisi uskonut esim vuosi sitten? Hyvin tervetullut lisä kaikin puolin.
 
Kukapa olisi uskonut esim vuosi sitten?
No minä kun en usko tälläkään hetkellä... ;) Sitten kun liikennettä ehkä joskus voitetaan, niin silloin hankitaan uusia autoja ja ehkä laitetaan vanhoja vaihtoon. Ehkäpä täällä jotkut vain ovat hyvin varmoja joistakin voitoista, joita ei ainakaan julkisuuteen ole kerrottu...
 
Ja kaiketi ne syrjäyttävät vanhemmat ja mukavemmat City L:t. Äkkiä paljon matkustamaan niillä...

Ei huolta, ne tulevat korvaamaan vuoden 2002 Säffle-korisia maakaasuautoja eli sen sarjan maakaasuautot vaihdetaan diesel-käyttöisiin. City Ällät pysyy liikenteessä.
 
Ei huolta, ne tulevat korvaamaan vuoden 2002 Säffle-korisia maakaasuautoja eli sen sarjan maakaasuautot vaihdetaan diesel-käyttöisiin. City Ällät pysyy liikenteessä.
Oton kommentti taisi kuitenkin koskea Connexin uusia lentokenttä-Scaloja, joilla korvataan vanhempia lentokenttätelejä.
 
Onnex 2/2006 lehdessä mainittiin että ensimmäiset euro5 -bussit tulisivat liikenteeseen alkuvuodesta. Hankintaerä käsittäisi sekä kaksi- että kolmiakselisia autoja, joista tosiaan 3 on tulossa lentokenttäpakettiin, eli lähinnä 615:ttä hoitamaan ja muut jakautuvat eri puolille linjastoa.
615:lle tulevien kolmen telin lisäksi Connexille on tulossa 5 2-akselista Scalaa.

HelBille on tulossa vuodenvaihteen 10 uuden Scalan lisäksi 2 uutta myöhemmin talvella.
 
Oton kommentti taisi kuitenkin koskea Connexin uusia lentokenttä-Scaloja, joilla korvataan vanhempia lentokenttätelejä.


Ei huolta, ne tulevat korvaamaan vuoden 2002 Säffle-korisia maakaasuautoja eli sen sarjan maakaasuautot vaihdetaan diesel-käyttöisiin. City Ällät pysyy liikenteessä.

Noita lentokenttä City L:iä minä tosiaankin tarkoitin.Ovatko Säfflet olleet niin huonoja,että ne joudutaan poistamaan 5 vuotta ostamisen jälkeen vai siirtyvätkö ne vaan muille linjoille?Myönnetään etteivät ne olleet minun mielestä parhaita mahdollisia busseja ovet suhisi jne.
 
Takaisin
Ylös