On kyllä pitänyt olla erityisen suuri himo saada vanhoja merssuja ajoon, varsinkin tuon trollikan kohdalla
Maakaasu->Diesel konversio ei liene niinkään hankalaa, poistaa kaasupöntöt ja linjat, lisää diesel tankin ja linjat, vaihtaa moottorin ja ohjausyksiköt. Näin yksinkertaistettuna. Mesekin on niin standardeja täynnä, että valmiudet kaikkeen varmasti on tehtaalta lähtien. Onnistuisikohan Helbin Manneihin sama homma?
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Nyt kun 10.8 uudistuu vantaan bussi linjasto niin mitäs tammelund ajaa vantaalla vai ajaako mitään?
Niin kuin täältä voit lukea, niin 588, eli vanha v88 on edelleen Tammelundilla.
Näillä omilla työsopimuksilla voi nousta isoksi tekijäksi alalla. Ei tarvi maksaa ihan samoin kuin muilla.
Aika jännää. Palkkahan tuossa on oikein, mutta mitenkä tuo työajan tasoittumisjakso voi olla 76,3 tuntia?
AKT:n työehtosopimuksen mukaan työajanlyhennys pitäisi antaa pekkasvapaina. Olisi mukava nähdä mitä kääntöpuolen sopimusehdot pitää sisällään. Jos siellä kerrotaan että ilta-, yö ym. lisät maksetaan TES:n mukaan niin eipä tuossa muuta epäkohtaa ole kuin nuo pekkasvapaat. Tokihan HSL kaiketi vaatii että liikennöitsijän pitäisi noudattaa alalla olevaa TES:iä...
Onkohan Tammelundilla otettu huomioon, että kun sopimuksessa 76.30 tuntia/2 viikkoa, niin arkipyhät palkallisia vapaapäiviä, samoin joulut ym, kun Akt-tessissä näihin käytetään pekkasia ja jos tässä Tammelundin sopimuksessa kuljettaja työssä näinä pyhinä pitää saada ylimääräinen vapaapäivä+ pyhäkorvaus.
Mikäli sääntöjä noudatetaan, niin Tammelundin sopimus ihan OK.