Tammelundin Liikenne Oy

On kyllä pitänyt olla erityisen suuri himo saada vanhoja merssuja ajoon, varsinkin tuon trollikan kohdalla :lol:

Maakaasu->Diesel konversio ei liene niinkään hankalaa, poistaa kaasupöntöt ja linjat, lisää diesel tankin ja linjat, vaihtaa moottorin ja ohjausyksiköt. Näin yksinkertaistettuna. Mesekin on niin standardeja täynnä, että valmiudet kaikkeen varmasti on tehtaalta lähtien. Onnistuisikohan Helbin Manneihin sama homma?
 
On kyllä pitänyt olla erityisen suuri himo saada vanhoja merssuja ajoon, varsinkin tuon trollikan kohdalla :lol:

Maakaasu->Diesel konversio ei liene niinkään hankalaa, poistaa kaasupöntöt ja linjat, lisää diesel tankin ja linjat, vaihtaa moottorin ja ohjausyksiköt. Näin yksinkertaistettuna. Mesekin on niin standardeja täynnä, että valmiudet kaikkeen varmasti on tehtaalta lähtien. Onnistuisikohan Helbin Manneihin sama homma?

En ole oikea mies puhumaan tekniikasta, mutta jos dieselbusseista on tehty maakaasubusseja, kaipa se käy myös toisin päin. Käsittääkseni maakaasuautojen moottori on lähempänä bensa- kuin dieselkonetta, joten aika monta osaa varmasti menisi vaihtoon.
 
Nyt kun 10.8 uudistuu vantaan bussi linjasto niin mitäs tammelund ajaa vantaalla vai ajaako mitään?
 
Näillä omilla työsopimuksilla voi nousta isoksi tekijäksi alalla. Ei tarvi maksaa ihan samoin kuin muilla.
 

Liitetiedostot

  • Tammelun.jpg
    Tammelun.jpg
    41.8 KB · Lukukerrat: 1,492
Aika jännää. Palkkahan tuossa on oikein, mutta mitenkä tuo työajan tasoittumisjakso voi olla 76,3 tuntia?
 
Ei ole pekkasia vaan päivittäinen työajan lyhennys.

Niin, olisikin taas täytynyt ajatella nenäänsä pidemmälle. Sinänsä hauskan näköinen paperi, mutta palkkaehdot ja muuthan näyttävät olevan ihan kohdallaan.
 
Niin, olisikin taas täytynyt ajatella nenäänsä pidemmälle. Sinänsä hauskan näköinen paperi, mutta palkkaehdot ja muuthan näyttävät olevan ihan kohdallaan.

AKT:n työehtosopimuksen mukaan työajanlyhennys pitäisi antaa pekkasvapaina. Olisi mukava nähdä mitä kääntöpuolen sopimusehdot pitää sisällään. Jos siellä kerrotaan että ilta-, yö ym. lisät maksetaan TES:n mukaan niin eipä tuossa muuta epäkohtaa ole kuin nuo pekkasvapaat. Tokihan HSL kaiketi vaatii että liikennöitsijän pitäisi noudattaa alalla olevaa TES:iä...
 
AKT:n työehtosopimuksen mukaan työajanlyhennys pitäisi antaa pekkasvapaina. Olisi mukava nähdä mitä kääntöpuolen sopimusehdot pitää sisällään. Jos siellä kerrotaan että ilta-, yö ym. lisät maksetaan TES:n mukaan niin eipä tuossa muuta epäkohtaa ole kuin nuo pekkasvapaat. Tokihan HSL kaiketi vaatii että liikennöitsijän pitäisi noudattaa alalla olevaa TES:iä...
Ei HSL vaadi että ainoa noudatettava tes olisi juuri AKT tes, olihan Helbillä pitkään Pty tes, miksei voi olla myös Tammelundilla.. 😜
 
Ei HSL vaadi että ainoa noudatettava tes olisi juuri AKT tes, olihan Helbillä pitkään Pty tes, miksei voi olla myös Tammelundilla.. 😜


Onkohan Tammelundilla otettu huomioon, että kun sopimuksessa 76.30 tuntia/2 viikkoa, niin arkipyhät palkallisia vapaapäiviä, samoin joulut ym, kun Akt-tessissä näihin käytetään pekkasia ja jos tässä Tammelundin sopimuksessa kuljettaja työssä näinä pyhinä pitää saada ylimääräinen vapaapäivä+ pyhäkorvaus.
Mikäli sääntöjä noudatetaan, niin Tammelundin sopimus ihan OK.
 
Takaisin
Ylös