Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/80

Viestiketju: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

  1. #1

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195

    oletus Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    HSL:n sivuille on julkaistu
    Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma


    Poimintoja suunnitelman luonnoksesta:
    Uusi linja 61: Rautatientori - Oulunkylä - Pukinmäen asema - Malmi - Töyrynummi - Siltamäki, nykyisen linjan 72 tilalle.
    Linjat 69 ja 74 yhdistetään uudeksi linjaksi 74: Kamppi - Pasila - Käpylä - Oulunkylä - Pukinmäen asema - Malmi - Tapanila - Puistolan asema - Heikinlaakso
    Linjat 70V ja 70T lopetetaan, uusi linja 70: Hakaniemi - Lahdenväylä - Pihlajamäki - Malmi - Siltamäki - Suutarila - Puistolan asema, 611(B) korvaa Mäkelänkadulta poistumisen.
    Linja 71 jatketaan Malmille.
    Linja 72 reitiksi muutetaan: Itäkeskus - Malmi - Tapaninvainio - Töyrynummi - Tapanilan urheilukeskus. Bussi 72 ei siis kulje jatkossa keskustaan.
    Linjan 74 reitti muuttuu kulkemaan Paavalin kirkolta Sturenkadun kautta Kamppiin. Linjan 71 uusi reitti tarjoaa korvaavia yhteyksiä Hakaniemestä Arabian kautta Malmille.
    Linja 75 reitti muutetaan kulkemaan suoraan moottoritietä, mutta Jakomäen kautta.
    Linjat 75A, 76A, 76B ja 77A lakkautetaan.
    Linja 77 ei enää kierrä koko Jakomäkeä, korvaavat linjat 75 ja 717.
    Linjan 78 reitiksi: Savela - Pukinmäki - Malmi - Sepänmäki - Alppikylä - Jakomäki, vuoroväli tiheä.
    Linja 506 jaetaan kahtia: Uusi linja 551 Tapiola - Meilahti - Pasila; Ja linjaksi 506 jota jatketaan Myllypuroon saakka reittiä: Myllypuro - Kivikko - Latokartano - Viikki - Arabia - Sturenkatu - Vallila - Pasila - Meilahti.
    Linjojen 554 ja 554K Päätepysäkki siirtyy Itäkeskuksesta Hakunilaan. reitiksi: Hakunila - Porttipuisto - Heikinlaakso - Puistola - Fallkulla - Malmi - Pukinmäen asema - Oulunkylä - Maunula - Kehä I - (Lassila - Pitäjänmäki) - Leppävaara.
    Uusi linja 717(A): Rautatientori - Lahdenväylä - Jakomäki - Hakunila - Itä-Hakkila - Kuninkaanmäki.
    Linjojen 722 (nyk. 732), 724 (nyk. 734), 731, 738, 739 (nyk. 730) päätypysäkki siirtyy Rautatientorilta Kalasatamaan kun keskus valmistuu (arviolta v. 2018), linjan 59 päätepysäkki Herttoniemestä Kalasatamaan.

  2. #2
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Eikös se mennytkään niin että 577 lakkautetaan ja 611 alkaa korvaamaan sitä, mutta 77A jää?

  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Eli kun just jatkettiin 22 Herttoniemeen, koska 58 ja 59 on ylitäysiä välillä Herttoniemi-Pasila, niin nyt lyhennetään 22=50 ja 59 Kalasatamaan. Miten porukka mahtuu sinne ainokaiseen 58-bussiin sitten? Kuinka pitkällä on suunnitelma raitiolinjasta Herttoniemi-Pasila-Meilahti?

    Hauska nähdä, että "tiedelinja" on nyt sitten vaan pilkottu kahtia. Eikö sen pitänyt olla jotenkin ensiarvoisen tärkeä ja hieno juttu? Taisi mennä honeymoon ohi.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #4
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    592

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Eikös se mennytkään niin että 577 lakkautetaan ja 611 alkaa korvaamaan sitä, mutta 77A jää?
    Näin on tosiaan mainittu Vantaan linjastosuunnitelmassa, mutta pidän tätä Koillis-Helsingin suunnitelmaa parempana, sillä se poistaa kirjainvariaatiot.

    Suunnitelma on kohtalaisen onnistunut, mutta hieman kyllä kammottaa miten uusi 74 tulee pysymään aikataulussa noiden venkuroiden jälkeen. 50 ja 59 tulisi kyllä pitää Herttoniemessä.

  5. #5

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Hauska nähdä, että "tiedelinja" on nyt sitten vaan pilkottu kahtia. Eikö sen pitänyt olla jotenkin ensiarvoisen tärkeä ja hieno juttu? Taisi mennä honeymoon ohi.
    506:lta taitaa kadota suuri osa käyttäjistä kun Länsimetro valmistuu.

    Tapiola-Otaniemi-Keilaniemi alueen vaihdot pääradan juniin siirtyvät keskustaan, Viikkiin ja Mäkelänkadun varteen pääsee myös Etelä-Espoosta jatkossa nopeiten vaihtamalla Sörnäisissä. Martinlaakson radalle taas on Etelä-Espoosta nopein vaihto on 552:lla. Ei tuon jälkeen nykyiselle 506:lle jää paljon roolia.

    Herttoniemi/Kalasatama - Pasila - Meilahti/Huopalahti ratikalle toisaalta uskoisi olevan hyväkin kysyntä.

  6. #6

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    149

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    selkeämpi kartta olisi parempi, vai enkö löydä sitä..? nyt ei oikein hahmotu mitä pukinmäessä 72 tilalle jne.

  7. #7
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.11.2014
    Sijainti
    vantaa hakunila
    Viestejä
    480

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Mihin päin hakunilaa tuo 554 päättäri tulee veikkaisin itse että samalle pysäkille mistä 740 lähtee

  8. #8
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bestcarrus Näytä viesti
    Mihin päin hakunilaa tuo 554 päättäri tulee veikkaisin itse että samalle pysäkille mistä 740 lähtee
    Vai kenties v69:n nykyiselle päättärille?

  9. #9
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Nyt kun tarkastelin suunnitelmaa tarkemmin, niin huomasin heti 554:n reittimuutoksen Malmilla. Linja ei enää kiemurtele 69:n reittiä, vaan ajaa suoraan radan vierustaa. Saman tekee näköjään myös tuleva 74...Kun nyt 69:n reitillä Pukinmäessä on ylitarjontaa, niin mikä linja palvelee siellä muutoksen jälkeen?

  10. #10
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    592

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Nyt kun tarkastelin suunnitelmaa tarkemmin, niin huomasin heti 554:n reittimuutoksen Malmilla. Linja ei enää kiemurtele 69:n reittiä, vaan ajaa suoraan radan vierustaa. Saman tekee näköjään myös tuleva 74...Kun nyt 69:n reitillä Pukinmäessä on ylitarjontaa, niin mikä linja palvelee siellä muutoksen jälkeen?
    78 Savela (71:n nykyinen päättäri) - Pukinmäki (69:n ja 554:n reitti) - Malmin asema - Sepänmäki - Jakomäki.

  11. #11

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    617

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    linjan 59 päätepysäkki Herttoniemestä Kalasatamaan.
    Myös 50 siirtyy Kalasatamaan ja 59 alkaa liikennöidä joka päivä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.12.2014 kello 11:07. Syy: lyhennetty lainausta

  12. #12

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Rakennetaanko tosiaan tuolle linjalle 506 kääntöpaikka Myllypuron asemalle? Kyseinen linja on kyllä merkittävä parannus, sillä tällä hetkellä Kumpula-Arabiaan ei mene mitään Itä-Helsingistä, ja Viikkiin menee 79 ja 550 jotka menevät aivan toisaalta Itä-Helsingissä. Tällä hetkellä esimerkiksi Kivikosta Viikkiin joutuu kai kiertämään Itäkeskuksen kautta, suunnitelman jälkeen välin pääsisi peräti kahdella linjalla.

    Linjan 561 (nyk. 519) ajaminen Aviapolikseen, mutta ei lentokentälle, tuntuu sen sijaan tyypilliseltä HSL:n kiusanteolta. Malmin ja Itäkeskuksen väliltä kyytiin nousevat toki pääsevät järkevimmin lentokentälle vaihtamalla junaan Malmilla, mutta Malmin ja lentokentän välisiltä alueilta kyytiin nousevat joutuvat köröttelemään junalla yhden asemanvälin.

    Aiempien kommentoijien tavoin ihmettelen myös, miten linjan 58 kyytiin on tarkoitus mahtua, jos 50 ja 59 katkaistaan Kalasatamaan.

    Yksi silmään pistävä asia vielä on se, että linjalla 611 ei olisi ollenkaan liikennettä sunnuntaisin. Siltamäestä ei olisi siis mitään nopeaa yhteyttä keskustaan sunnuntaisin.

  13. #13
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    592

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Rakennetaanko tosiaan tuolle linjalle 506 kääntöpaikka Myllypuron asemalle?
    Kun Kehä I:n Myllypuron tasoliittymä muutetaan eritasoliittymäksi Kivikon tapaan, rakennetaan Yläkiventien risteykseen liikenneympyrä liikenteen sujuvoittamiseksi. Samalla onnistuu linjan 506 kääntö.

  14. #14
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Kun Kehä I:n Myllypuron tasoliittymä muutetaan eritasoliittymäksi Kivikon tapaan, rakennetaan Yläkiventien risteykseen liikenneympyrä liikenteen sujuvoittamiseksi. Samalla onnistuu linjan 506 kääntö.
    Eikö olisi ollut helpompaa vain ajaa suoraan Alakiventielle... Tuskin siinä nyt montaa minuuttia menee hukkaan.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 15:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:53 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Rakennetaanko tosiaan tuolle linjalle 506 kääntöpaikka Myllypuron asemalle? Kyseinen linja on kyllä merkittävä parannus, sillä tällä hetkellä Kumpula-Arabiaan ei mene mitään Itä-Helsingistä, ja Viikkiin menee 79 ja 550 jotka menevät aivan toisaalta Itä-Helsingissä. Tällä hetkellä esimerkiksi Kivikosta Viikkiin joutuu kai kiertämään Itäkeskuksen kautta, suunnitelman jälkeen välin pääsisi peräti kahdella linjalla.
    Nyt Kivikosta Viikkiin pääsee helposti 78+57/68-yhdistelmällä Kivikonlaidassa vaihtamalla.

  15. #15
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    592

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Eikö olisi ollut helpompaa vain ajaa suoraan Alakiventielle... Tuskin siinä nyt montaa minuuttia menee hukkaan.
    Mutta jos kääntäminen onnistuu tulevaisuudessa jo aseman ympäristössä, niin miksi ajaa Alakiventielle asti, jossa matkustajia on muutenkin hyvin vähän? Lisäksi Alakiventie on sen verran kapea tie, etenkin liikuntatapahtumien aikaan, kun tienlaidat täyttyvät autoista, niin on turhaa ängettää sinne toista bussilinjaa.

Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitioliikenteen linjastosuunnitelma 2014 - 2024
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 229
    Viimeisin viesti: Eilen, 21:08
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.12.2014, 12:20
  3. HSL: HSL haluaa kuulla asiakkaidensa toiveita Koillis-Helsingin linjastosuunnittelussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.09.2014, 15:00
  4. HSL: Raitioliikenteen linjastosuunnitelma nyt kommentoitavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.02.2014, 13:10
  5. Koillis-Helsingin liityntäliikenne
    kirjoittanut jet foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 19.04.2006, 16:03

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •