Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/80

Viestiketju: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

  1. #46
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Seudulla on tosiaan hyvin pitkä perinne tällaisesta äärettömän sekavasta, joka kadulla ajelevasta satunnaisesta linjastospagetista. Mielestäni HSL on onnistunut sitä aika hyvin perkaamaan. Paras ko. kuntayhtymän aikaansaannoksista tähän mennessä, ja jatkunee Koillis-Helsingissäkin.

    17 oli poliittinen päätös, josta ei voi syyllistää suunnittelijoita. Sen sijaan syyllistän ainakin vähän siitä, ettei sitä nyt saada lakkautettua, kun se ei enää kiinnosta ketään.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #47

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    17 oli poliittinen päätös, josta ei voi syyllistää suunnittelijoita. Sen sijaan syyllistän ainakin vähän siitä, ettei sitä nyt saada lakkautettua, kun se ei enää kiinnosta ketään.
    Toivonrikkaana toivon, että se vain odottaa Laajasalon raitiotien saapumista Liisankadulle. Mikä tietysti vaikuttaa positiivisesti sen H/K-suhteeseenkin.

  3. #48

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    147

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Noh, hyvää joukkoliikennettä tuskin kannattaa suunnitella sillä perusteella, että pannaan asiakkaat reippailemaan..
    Viittaukseni koski sitä että bussi ei voi kulkea ikkunan alta eli kävele vaikka 10-30 min pysäkille jne. Yhdistetään liikunta ja kirjanluku bussissa niin kehittyy aivot ja keho.

  4. #49
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Viittaukseni koski sitä että bussi ei voi kulkea ikkunan alta eli kävele vaikka 10-30 min pysäkille jne. Yhdistetään liikunta ja kirjanluku bussissa niin kehittyy aivot ja keho.
    Jos bussipysäkille on puolen tunnin kävelymatka, niin sori vaan, siinä ei kyllä kehity muu kuin istumalihakset ja ehkä stressinsietokyky, kun oman auton ratissa istuu. Noin vertailun vuoksi: Laajalahden aukiolta kävelee Tullinpuomin Shellille vajaassa puolessa tunnissa. Jos Munkkiniemeä lähin joukkoliikennepysäkki olisi Tullinpuomilla, niin kuinkahan moni munkkalainen käyttäisi joukkoliikennettä?

    Se on totta, että jokaisen ikkunan alla ei voi olla pysäkkiä. Mutta jonkinlainen suhteellisuudentaju kannattaa silti pitää mielessä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #50
    MJG
    MJG on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    269

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eiköhän ammattitaitoinen suunnittelu löydä näiden kahden ääripään väliltä jonkinlaisen keskitien.
    Mutta onko sitä? Espoon suunnan linjastosuunnitelmiin liittyvä prosessi ei tee asiasta vakuuttuneeksi.

    Näyttää siltä, että HSL:n on vallannut joukko jolppeja, joille riittää se, että katukarttaan saadaan piirretyksi riittävän paljon värillisiä viivoja, jotka leikkaavat toisensa. Se, syntyykö näistä viivoista ajankäyttödimension huomioon ottava kokonaisuus, onkin sitten kakkosluokan asia. Eli ollaan siinä kehityskaaren vaiheessa, että värikynät jo tunnetaan, mutta ei vielä kelloa.

  6. #51
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Kiertelevyysindeksi. Taitaa olla ihan vitsi https://www.hsl.fi/sites/default/fil...injakortit.pdf . Esim linja H68 päivällä Linjapituus 12,0 km ja kiertelevyysindeksi 1,39. Yöllä sama linja ja reitti: linjapituus 12,0 km ja kiertelevyysindeksi 1,33. ISO KYSYMYS? Tai sitten linja 70 linjapituus 16,9 km ja kieretelevyysindeksi 1,45. Ja kartan mukaan täysin samalla reitillä 70N linjapituus 18,2 km ja kiertelevyysindeksi 1,43. Kuka huijaa?
    Tämän indeksin laskukaava olisi mukava nähdä avoimena jossakin.

    Linja 78: indeksi 1,24 ja kun karttaa katsoo, kuvittelisi jotain aivan muuta.
    Linja 75: indeksi 1,54, mutta ei omasta mielestäni kiertele juuri yhtään. Suoraa ajoa moottoritietä Jakomäen liittymään ja kohtalaisen suoraviivaisesti Puistolan asemalle.

    Aloittaako linja 560 eli kakkos-Jokeri tosiaan jo tänä vuonna? Minulta on mennyt Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen täysin ohi, onko sekin siis kohta valmis?
    Viimeisin muokkaaja TEP70; 19.01.2015 kello 14:56.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  7. #52
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    648

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Tämän indeksin laskukaava olisi mukava nähdä avoimena jossakin.
    Linjan pituus kilometreissä jaettuna matkalla päätepysäkiltä päätepysäkille lyhintä mahdollista ajoreittiä, näin käsittääkseni.

  8. #53

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Joo, alkaa kesällä. Paloheinätunneli on tuolloin valmis.

    Liikennetiheys ruuhkassa 7-8 min, päivällä 10 min.

    Liikennöitsijä on käsittääkseni vielä valitsematta. Aika monta autoa tuokin linja nielaisee liikenteeseensä.

  9. #54
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    264

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Joo, alkaa kesällä. Paloheinätunneli on tuolloin valmis.

    Liikennetiheys ruuhkassa 7-8 min, päivällä 10 min.

    Liikennöitsijä on käsittääkseni vielä valitsematta. Aika monta autoa tuokin linja nielaisee liikenteeseensä.
    Liikennöitsijäksi valittiin huhtikuussa kilpailutuksen voittaja HelB.

  10. #55
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Joo, alkaa kesällä.
    Tarkemmin sanottuna syysliikenteen alussa eli 10.8.

  11. #56

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    147

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mutta jonkinlainen suhteellisuudentaju kannattaa silti pitää mielessä.
    Joo joo kunhan kärjistin... itse olen harrastanut 30 min kävelyitä kun vaihto vie hermot ja aikaa kuluu kuitenkin saman verran kun tumput suorana seisten

  12. #57
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Tämän indeksin laskukaava olisi mukava nähdä avoimena jossakin.
    Länsimetron liityntälinjastosuunnitelman linjakorttien etusivulta löytyy kiertelevyysindeksin määritelmä. "Kiertelevyysindeksi kuvaa linjan todellisen pituuden ja linnuntiepituuden välistä suhdetta."

  13. #58

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Tämän indeksin laskukaava olisi mukava nähdä avoimena jossakin.

    Linja 78: indeksi 1,24 ja kun karttaa katsoo, kuvittelisi jotain aivan muuta.
    Linja 75: indeksi 1,54, mutta ei omasta mielestäni kiertele juuri yhtään. Suoraa ajoa moottoritietä Jakomäen liittymään ja kohtalaisen suoraviivaisesti Puistolan asemalle.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Länsimetron liityntälinjastosuunnitelman linjakorttien etusivulta löytyy kiertelevyysindeksin määritelmä. "Kiertelevyysindeksi kuvaa linjan todellisen pituuden ja linnuntiepituuden välistä suhdetta."
    Ja tuo 78:n kiertelevyysindeksi on selvästi virheellinen. Google Maps -mittauksen perusteella linnuntie on 5,53 km, jolla saataisiin 2,33 kiertelevyysindeksi. Mahdollisesti kirjoitusvirhe, esim. 2,35 => 1,24 (kaikki näppäimet yhden liian oikealla) tai jotain vastaavaa.

  14. #59
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Länsimetron liityntälinjastosuunnitelman linjakorttien etusivulta löytyy kiertelevyysindeksin määritelmä. "Kiertelevyysindeksi kuvaa linjan todellisen pituuden ja linnuntiepituuden välistä suhdetta."
    Mitähän käytännön iloa tuollaisesta kiertelevyysindeksistä oikein on?
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  15. #60

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    842

    oletus Vs: Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Mitähän käytännön iloa tuollaisesta kiertelevyysindeksistä oikein on?
    Kun istuu bussissa, niin tietää, milloin olisi ollut perillä, jos olisi kävellyt.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitioliikenteen linjastosuunnitelma 2014 - 2024
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 221
    Viimeisin viesti: Eilen, 15:36
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.12.2014, 12:20
  3. HSL: HSL haluaa kuulla asiakkaidensa toiveita Koillis-Helsingin linjastosuunnittelussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.09.2014, 15:00
  4. HSL: Raitioliikenteen linjastosuunnitelma nyt kommentoitavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.02.2014, 13:10
  5. Koillis-Helsingin liityntäliikenne
    kirjoittanut jet foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 19.04.2006, 16:03

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •