Ainakin Erottajalta Kannelmäkeen menevällä linjalla näin myös näitä uusia.Alunperin kirjoittanut M62
HelB laittaa uusimpia koneita 74:lleAlunperin kirjoittanut kemkim
MODEDIT/kuukanko: jaettu Tammelundin liikennettä käsittelevästä viestiketjusta
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 05.05.2006 kello 11:54. Syy: siirretty omaksi viestiketjukseen
Ainakin Erottajalta Kannelmäkeen menevällä linjalla näin myös näitä uusia.Alunperin kirjoittanut M62
Älkääs nyt alkako puhua ihan puuta heinää. Ei pääkaupunkiseudulla olekaan mitään bussilinjoja, joille valittaisiin parhaat bussit.
Lähes kaikille linjoille tulee välillä uusia busseja, mutta yleensä niillä samoilla busseilla ajetaan siellä sitten seuraavat 5 vuotta. Kaikki kilpailupaketit ovat tasa-arvoisessa asemassa.
Espoossa suunniteltiin pari vuotta sitten e19:n tekemistä laatulinjaksi, jolle valikoitaisiin parempia busseja ja parhaat kuljettajat. Se suunnitelma on kuitenkin tainnut unohtua viimeistään siinä vaiheessa, kun Espoon sisäisen liikenteen järjestäminen siirtyi YTV:n tehtäväksi.
Linjalla 42 on kyllä uusia v. 2006 busseja, mutta vastaavasti myös vanhoja niveliä.Alunperin kirjoittanut kemkim
Näin on ainakin h69:n kohdalla. Yleisin bussimalli linjalla on v. 2001 Ikarus E94, ja nythän se sopimus uudistui eli uusia busseja saattaa 69:llekin tulla ensi/tänä vuonna.Alunperin kirjoittanut kuukanko
Espoon linjaa 19 tutkittiin esteettömän joukkoliikenteen linjana ja tutkimus oli osa LVM:n Elsa-ohjelmaa. Tämä hanke ei varsinaisesti käsittänyt mitään esteettömyyden lisäksi olevaa laadukkuutta, jollaisesta voidaan esimerkiksi Jokeri-linjan osalta puhua. En osaa sanoa, onko Espoon kaupungilla ollut muita suunnitelmia linjan 19 osalta kuten tarjota linjalla tiheämpää vuoroväliä, linjalle sovitettua kalustoa, liikennevaloetuuksia ja muita "laatulinjoille" tyypillisiä ominaisuuksia.Alunperin kirjoittanut kuukanko
"Esteetön joukkoliikennelinja 19" -kehittämisohjelman raportti löytyy verkosta. Ihan mielenkiintoista luettavaa ja ainakin itse huomioin sen, että esteettömyyden kannalta suunnitellut pysäkit ja kulkureitit helpottaisivat itse asiassa tervejalkaisten, hyväkuuloisten ja tarkkanäköistenkin elämää. Lisäksi raportissa suositellaan, että linjan kuljettajille annettaisiin koulutusta liikuntakyvyltään ja aisteiltaan rajoittuneiden ihmisten kanssa toimimiseen. Tämä voisi olla myös yksi arviointiperuste valittaessa linjan liikennöitsijää tarjouskilpailussa jatkossa.
Muutamassa vuodessa ei ole asiat paljoa ehtineet muuttua, mutta toivoisin että ehdotukset pysäkki-infran kehittämisestä olisivat pian täyttä totta.
Viimeisin muokkaaja Lauri Räty; 06.05.2006 kello 02:59.
--
Lauri Räty
ehdottomasti H54 ja H54B syksyllä siellä tulee olemaan todella kirjava kalusto syksyllä kun sitä ajetaan sekä vartiokylästä ja ruhasta.
linjaahan ajetaan jo nyt kummaltakin varikolta? autot 47, 9119, 9612 ja 9615 varhasta ja 48, 50, 51 ,60, 9526, 9631 ja 9860 ruhasta.Alunperin kirjoittanut jansku
Tarkoitan sitä että, syksyllä H54:seen saadaan sekä varhasta että ruhasta parempaa kalustoa kuin nyt esim. lahti scaloja.
Anteeksi nyt vain, mutta tämä 54-jankutus alkaa muistuttamaan erään toisen linja-autofoorumin erään käyttäjän jatkuvaa suitsutusta erään HelB:ltä jo Saloon siirtyneen auton perään.Alunperin kirjoittanut jansku