Sivu 1 / 14 1234511 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/202

Viestiketju: Metrohavaintoja 2016

  1. #1

    Liittynyt
    23.08.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    42

    oletus Metrohavaintoja 2016

    4.1 kello 16.50

    Metron oli tarkoitus lähteä raiteelta yksi mutta menikin kääntöraiteelle. Pian raiteelle 1 tuli toinen metro, molemmat M100-sarjalaisia.
    Tuo sama metro sitten Puotilan ja Itäkeskuksen välillä ajoi osan matkasta hiljaa, alkoi kiihdyttää, nykäisi ja rullasi pari senkuntia vapaalla ja jatkoi kiihdyttämistä.

  2. #2
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    258

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    5.1.
    M300-sarjan metrojuna 302 12:28 Itäkeskuksen metroasemalla menossa Ruoholahteen päin.

  3. #3
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1303

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Eilen 7.1 ainakin aikavälillä 14-15 oli metrossa epäsäännölliset vuorovälit kuulutuksen mukaan aiempien teknisten vikojen takia.

    Aamulla huomasin että metron jarrutukset olivat lopussa äkillisiä ja rämähtäviä vaikka kuulosti että kuljettaja yritti kovasti sitä estää.

    Pakkanen lienee syy molemmissa tavalla tai toisella?


  4. #4

    Liittynyt
    23.08.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    42

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    8.1 klo 12.30

    Itäkeskuksen metroasemalla M300-sarjalainen #302A-D koeajossa, menossa keskustan suuntaan

  5. #5
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    338

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Eilen 7.1 ainakin aikavälillä 14-15 oli metrossa epäsäännölliset vuorovälit kuulutuksen mukaan aiempien teknisten vikojen takia.
    7.1. oli tosiaan useampia junavikoja, jotka vaikuttivat liikenteeseen pitkin päivää. Pakkanen ja paineilma olivat teemasanat, pariin otteeseen oli ainakin M200-sarjalaisessa (anturi?)vikaa paineilmapuolella ja nokkajunan paineilmaovet temppuilivat myös useampaan otteeseen. Taisi sinne jotain muutakin vielä mahtua.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Aamulla huomasin että metron jarrutukset olivat lopussa äkillisiä ja rämähtäviä vaikka kuulosti että kuljettaja yritti kovasti sitä estää.
    Tämäpä kuulostaa eniten M200:n (?) ja pöllyävän lumen tekosilta: levyjarrut keräävät lunta sen verran, että sitten aivan jarrutuksen loppuvaiheessa, jolloin ne astuvat mukaan jarrutukseen, ne eivät heti jarutakaan odotetulla tavalla. Tällöin joutuu usein jarruvoimaa lisäämään sen verran, että loppupysäys ei ole oikein mukava. Pöllykeleillä levyjarrujen sulattelu/kuivattelu eli muutama pelkillä levyjarruilla tehtävä jarrutus silloin tällöin helpottaisi asiaa, mutta tämä ei ehkä ole oikein vakiintunut käytäntö monellakaan kuljettajalla.

  6. #6
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1303

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Tämä selvä. Kiitos taas vastauksesta, mielenkiinnolla aina luen vaikken kummempia vastaakkaan.


  7. #7

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    114

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Oliko tänään joku isompikin vika kun ajeltiin Itäkeskuksesta Ruoholahden raiteelta Mellunmäkeen, siis oliko sähköt pois kun joku meni raiteille vai miksi oli sellainen s"hitshow?

  8. #8

    Liittynyt
    09.03.2009
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Tänään n. 17.30 metro seisoi Sörnäisten metroasemalla 15 min suuntana Vuosaari. Syynä tekninen vika jota kuski meni selvittelemään metrojunan ulkopuolelle. Tuli myös huomattua vakava turvallisuuspuute, että metrojunaan kuuluu ainoastaan kuskin junan sisältä tehdyt kuulutukset. Eli kun kuski oli korjaamassa vikaa ainoat kuulutukset kuuluivat asemalta, joita tosin en kuullut junan sisään.

  9. #9
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    189

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Reittioppaasta lainattua:
    "Metro Ruoholahti - Mellunmäki keskustasta, epäsäännölliset vuorovälit, odotus enintään n. 15 min.
    Syy: järjestyshäiriö.
    Arvioitu kesto: 20:00 - 22:30."


    Mitäköhän lienee tapahtunut?

  10. #10
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    338

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Oliko tänään joku isompikin vika kun ajeltiin Itäkeskuksesta Ruoholahden raiteelta Mellunmäkeen, siis oliko sähköt pois kun joku meni raiteille vai miksi oli sellainen s"hitshow?
    Isoimman härdellin aikaansai Kontulan ja Mellunmäen välillä radalla kulkenut henkilö. Jännitteet jouduttiin katkaisemaan KL-MM-väliltä, ja kesti tovi ja parikin, että saatiin varmuus henkilön poistumisesta rata-alueelta. Liikenteen palautumista häiritsi vielä kaksi ovi(valvonta)vikaa. Vuoroja oli väärässä järjestyksessä (määränpäät) ja lisäksi verkolla oli yksi kohtuuttoman pitkä vuoroväli. Yksi Mellunmäen juna käännytettiin Itäkeskuksesta takaisin Ruoholehden suuntaan kokonaistilanteen helpottamiseksi. Tuon juinan perässä tullut niin ikään Mellunmäen juna otettiin poikkeuksellisesti IK2-raiteen kautta, jotta Itäkeskukseen jääneen junan matkustajat saatiin ripeästi vaihtamaan junaa laiturin yli. Itäkeskuksen tavanomaisella 1-raiteella olleille tämä toki aiheutti harmillisen laiturinvaihdon.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut flix Näytä viesti
    Tänään n. 17.30 metro seisoi Sörnäisten metroasemalla 15 min suuntana Vuosaari. Syynä tekninen vika jota kuski meni selvittelemään metrojunan ulkopuolelle. Tuli myös huomattua vakava turvallisuuspuute, että metrojunaan kuuluu ainoastaan kuskin junan sisältä tehdyt kuulutukset. Eli kun kuski oli korjaamassa vikaa ainoat kuulutukset kuuluivat asemalta, joita tosin en kuullut junan sisään.
    Kyseisen ovi(valvonta)vian selvittelyssä kesti tosiaan normaalia pidempään. Ovivian selvittelyyn kuuluu hetkellisesti myös kaikkien ovien sulkeminen, jotta vikaa voidaan paikallistaa. Kuljettaja toivottavasti kuitenkin informoi tilanteesta ennen vian selvittelyn alkamista. Suoranaisena turvallisuuspuutteena asiaa on vaikea nähdä; oltiinhan sentään turvallisesti laiturissa valaistulla asemalla ja todellisen hädän yllättäessä pysähtyneestä junasta on kuitenkin aina mahdollista päästä pois. Toki näin pitkän seisomisen yhteydessä tietämättömyys tilanteen etenemisestä on ymmärrettävästi harmillista.

  11. #11

    Liittynyt
    09.03.2009
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhanahi Näytä viesti
    Kyseisen ovi(valvonta)vian selvittelyssä kesti tosiaan normaalia pidempään. Ovivian selvittelyyn kuuluu hetkellisesti myös kaikkien ovien sulkeminen, jotta vikaa voidaan paikallistaa. Kuljettaja toivottavasti kuitenkin informoi tilanteesta ennen vian selvittelyn alkamista. Suoranaisena turvallisuuspuutteena asiaa on vaikea nähdä; oltiinhan sentään turvallisesti laiturissa valaistulla asemalla ja todellisen hädän yllättäessä pysähtyneestä junasta on kuitenkin aina mahdollista päästä pois. Toki näin pitkän seisomisen yhteydessä tietämättömyys tilanteen etenemisestä on ymmärrettävästi harmillista.
    Kuljettaja kertoi aluksi että selvitellään teknistä vikaa ja sen jälkeen lyhyesti vielä kertaalleen vianetsinnän jatkuvan, mitään muuta tietoa ei tullut junan sisään. Myöskään tilanteen jälkeen ei tullut yhtään lisätietoa. Tämän lisäksi olin pienen lapsen kanssa sattumoisin ensimmäisessä vaunussa, joka täyttyi aivan täyteen ihmisiä. Kunnon anteeksipyyntö olisi ollut kuljettajalta paikallaan.

    Luulisi että vuonna 2016 junan sisäinen tiedotus ei olisi pelkästään yhden kuljettajan mikrofonin varassa. En usko että olen ensimmäinen kuka tämän asian mainitsee.
    Viimeisin muokkaaja flix; 14.01.2016 kello 01:45.

  12. #12
    fani avatar
    Liittynyt
    09.02.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    289

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Tänään 14.1 Kampin ohitti koeajolla oleva M300-sarjan juna (302-D). Kuvankin laitan siitä Instagramiin sitten.

  13. #13

    Liittynyt
    09.03.2009
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    On muutamia asioita mitä metrokuljettaja olisi voinut tehdä toisin. Esimerkiksi sanoa että lisäkuulutuksia kuuluu laiturilla, mutta ei junassa. Muita ehdotuksia tilanteeseen olisi että hän ei ehdi kuuluttaa korjatessa vikaa tai kertoa joku arvio vian kestosta tai sen että ei osaa arvioida. Sanoa junassa oleville matkustajille että saa kertoa viasta myös junaan astuville matkustajille. Mikä tahansa näistä vaihtoehdoista olisi mielestäni kohentanut asiakaspalvelua selkeästi.

  14. #14

    Liittynyt
    31.03.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    88

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Tänä aamuna satuin minäkin näkemään ensimmäistä kertaa M300-sarjalaisen. Taisi olla 302A-C koeajossa, rohkeasti keskellä aamuruuhkaa 8.32 Mellunmäestä keskustaan päin lähteneen vuoron ja 8.36 Vuosaaresta lähteneen välissä. Ihan hienon näköinen peli kyllä ulkoapäin, sisälle en juuri ehtinyt näkemään ja valot olivat pimeänä. Vähän uudenlaiseen äänimaailmaankin saa tottua, kun nämä tulevat käyttöön.
    Joukkoliikennettä ja Helsinkiä myös romaanissani (kovakantisena ja e-kirjana).

  15. #15
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TuomasLehto Näytä viesti
    Tänä aamuna satuin minäkin näkemään ensimmäistä kertaa M300-sarjalaisen. Taisi olla 302A-C koeajossa, rohkeasti keskellä aamuruuhkaa 8.32 Mellunmäestä keskustaan päin lähteneen vuoron ja 8.36 Vuosaaresta lähteneen välissä. Ihan hienon näköinen peli kyllä ulkoapäin, sisälle en juuri ehtinyt näkemään ja valot olivat pimeänä. Vähän uudenlaiseen äänimaailmaankin saa tottua, kun nämä tulevat käyttöön.
    M300 koeajoja ajetaan nyt arkena lähes ympäri vuorokauden ja viikonloppuina päiväsaikaan. Toimitustahti kiihtyy koko ajan ja junille pitää kerätä kilometrejä ennen niiden hyväksymistä. Mahdollisuudet nähdä M300 paranevat siis koko ajan.

Sivu 1 / 14 1234511 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metrohavaintoja 2015
    kirjoittanut APH foorumissa Metrot
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 01.01.2016, 13:47
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.05.2015, 16:40
  3. Metrohavaintoja 2014
    kirjoittanut Minä vain foorumissa Metrot
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 19:11
  4. Metrohavaintoja 2013
    kirjoittanut Karosa foorumissa Metrot
    Vastauksia: 156
    Viimeisin viesti: 13.01.2014, 09:05
  5. Metrohavaintoja 2012
    kirjoittanut aki foorumissa Metrot
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 28.12.2012, 18:22

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •