Sivu 6 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/202

Viestiketju: Metrohavaintoja 2016

  1. #76

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    142

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaZo Näytä viesti
    Tällä hetkellä 316 on CAF:n koeajossa, muut junat ovat joko kuljettajakurssin koulujunia, vanhojen kuljettajien kouluttamiseen käytettviä junia tai muuten vain keräämässä kilometrejä.
    Oliko myös jotain tiukempaa aikataulua kokeilussa kun Kalasatamassa n klo 13.00 316 ensin pysähtyi ja sitten melkein heti perään 304 samaan suuntaan? Ei ollut kuin minuutti tjms. väliä....

  2. #77
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Oliko myös jotain tiukempaa aikataulua kokeilussa kun Kalasatamassa n klo 13.00 316 ensin pysähtyi ja sitten melkein heti perään 304 samaan suuntaan? Ei ollut kuin minuutti tjms. väliä....
    Ei ollut minun tietääkseni. Ehkä liikennepuolelta joku osaa kommentoida, mutta taitaa melkein kaikki jlf:läiset olla lomilla.

  3. #78

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    142

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaZo Näytä viesti
    Ei ollut minun tietääkseni. Ehkä liikennepuolelta joku osaa kommentoida, mutta taitaa melkein kaikki jlf:läiset olla lomilla.
    Ok, en ole vain aiemmin huomannut kyseistä toimintaa, varoajat tuntuu aina olevan mahd. pidemmät. Kiitos kuitenkin tiedosta.

  4. #79
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Jos ei silmät ihan valehdellut niin tossa aamupäivällä olin näkevinäni M300 sarjan junan matkustajilla sillalta katsoen. En kyllä tiedä mitä matkustajia siellä sitten oli.


  5. #80
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    249

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaZo Näytä viesti
    Aina saa kysyä. Eriasia on mitä vastataan.

    Varmuudella en pysty sanomaan, koska kohtalosta liikkuu erilaisia huhuiksi luokiteltavia tietoja. Peruskorjaamisesta on aina välillä puhetta, mutta tietääkseni päätöstä ei ole tehty.

    Teoriassa nokkajunaa voidaan kyllä käyttää Länsimetron avaamiseen saakka, mikäli kalustopula uhkaa. Nokkajuna on kuitenkin hieman epävarmempi kuin sarjajunat ja kahden vaunuparin junassa vetovoimasta putoaa vikatilanteessa puolet pois, joka hidastaa matkantekoa merkittävästi. Vuorovälin lyhentyessä ongelma on siis suurempi ja kun M300 junat saadaan liikenteeseen, ei nokkajunaa oikeastaan enää tarvita.
    Nokkajuna on nyt jo hyvän tovin seissyt hallissa, koska ilmastoinnin vuoksi sen käyttöä kesällä vältetään. Itse veikkaan, että seuraavan kerran nokkajuna nähdään matkustajaliikenteessä, kun se on mahdollisesti peruskorjattu tai kaikki muut junat ovat rikki.
    Kiitos vastauksesta!

    Onpas jännä, ettei vieläkään sitten ole varmoja päätöksiä
    Täytyy nyt kuitenkin toivoa parasta, että ajo jatkuisi, vaikka sitten peruskorjattuna. Nokkis on kuitenkin nokkis.

  6. #81
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3530

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    Kiitos vastauksesta!

    Onpas jännä, ettei vieläkään sitten ole varmoja päätöksiä
    Täytyy nyt kuitenkin toivoa parasta, että ajo jatkuisi, vaikka sitten peruskorjattuna. Nokkis on kuitenkin nokkis.
    Täysin peruskorjattuna nokkis ei varmaan hirveästi erottuisi muista 100-sarjan junista. Esimerkiksi jos infojärjestelmät uusittaisiin nykyaikaisiksi ja paineilmaovet korvattaisiin sähköovilla. Nokkiksen tunnelma perustuu juuri siihen ettei sitä ole kauheasti uudistettu.
    Valitettavasti luulen että M101-M106 ajot ovat aikalailla ajettu.

  7. #82
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Ok, en ole vain aiemmin huomannut kyseistä toimintaa, varoajat tuntuu aina olevan mahd. pidemmät. Kiitos kuitenkin tiedosta.
    Kyllä yleensä tietääkseni pyritään välttämään laittamasta kahta ylimääräistä junaa vuorojen väliin, mutta ilmeisesti jokin tilanne on vaatinut nyt tekemään näin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Jos ei silmät ihan valehdellut niin tossa aamupäivällä olin näkevinäni M300 sarjan junan matkustajilla sillalta katsoen. En kyllä tiedä mitä matkustajia siellä sitten oli.
    Ei pitäisi olla ainakaan maksavia matkustajia. Näitkö ja muistatko mikä junayksikkö oli kyseessä?
    Viimeisin muokkaaja MaZo; 15.07.2016 kello 11:20.

  8. #83
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    En pysty sanomaan. Ikkunoiden sijainnin ja keulan perusteella oli M300, mutta en muuten ehtinyt näkemään tarkemmin. Ihmisiä siellä oli sisällä. Saattaa tietysti olla että olen erehtynyt, mikä lienee todennäkösintä ja olikin M200.


  9. #84

    Liittynyt
    14.05.2010
    Viestejä
    30

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    N. kello 22 Ruoholahden kääntöraide näyttäisi olevan poissa käytöstä. Normaalilla lähtöraiteella seisoi yksi M100-sarjan vaunupari tyhjänä. Liikenne hoitui normaalin tuloraiteen kautta niin, että junat tulivat ja lähtivät samalta raiteelta ja kuljettaja vaihtoi ohjaamoa laituria pitkin. Lähdön jälkeen siirryttiin normaalille raiteelle, joten Kampissa liikenne hoitui normaalisti. Osaako joku kertoa, liittyykö tämä jotenkin Länsimetroon, vai oliko syynä jokin muu?

  10. #85
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5929

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jolittn Näytä viesti
    Osaako joku kertoa, liittyykö tämä jotenkin Länsimetroon, vai oliko syynä jokin muu?
    Liittyy Länsimetroon. Eteläinen raide suljetaan joka ilta klo 20.00, jonka jälkeen sen länsipäähän aletaan rakentaa Länsimetron vuoksi tehtävää palo-ovea. Pohjoiselle raiteelle vastaava ovi rakennetaan yötöinä.

    Eteläiselle raiteelle jää odottamaan aamulla Ruoholahdesta aloittavan junan kolmas vaunupari, joka normaalisti jää kääntöraiteelle yöksi. Kaksi muuta vaunuparia tulevat Ruoholahteen liikenteen loputtua jäävästä junasta.

  11. #86

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    861

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Metrojunat törmäsivät toisiinsa aamuyöllä Itäkeskuksen lähellä: http://www.metro.fi/uutiset/a1387818681996

  12. #87

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    186

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Metrojunat törmäsivät toisiinsa aamuyöllä Itäkeskuksen lähellä: http://www.metro.fi/uutiset/a1387818681996
    Kuinkahan pahasti uusi metrojuna vaurioitui? Onko kenelläkään sisäpiiriläisellä kuvaa mitä tapahtui tai valokuvaa vaurioituneesta vaunusta?
    Miten pahasti olisi käynyt jos metrossa sisällä /laiturilla olisi ollut odottavia matkustajia?

  13. #88
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Kuinkahan pahasti uusi metrojuna vaurioitui? Onko kenelläkään sisäpiiriläisellä kuvaa mitä tapahtui tai valokuvaa vaurioituneesta vaunusta?
    Miten pahasti olisi käynyt jos metrossa sisällä /laiturilla olisi ollut odottavia matkustajia?
    Ulkoiset vauriot ovat aika pieniä, toki alumiinia ja ikkunoita menee vaihtoon, mutta koreissa ei ole suuria muodonmuutoksia.
    Junat siis ovat rapsutelleet toisiaan hieman kyljittäin ja M300 (302, A-vaunu) on hypännyt rytäkässä kiskoilta. M100 (157) saatiin varikolle jo yöllä ja M300 ennen puolta päivää. VR:n raivaushenkilökunta kävi nostamassa M300:n takaisin raiteelle.

    Asian arkaluontoisuuden vuoksi ei nyt ihan heti ainakaan minulta kannata odottaa tarkempaa selvitystä tapahtumista. Jos HKL ei virallisia reittejä anna tarkempaa tietoa, niin lopulta ainakin OTK tekee virallisen raportin tapauksesta.

    Ehkä kannattaa kuitenkin vielä mainita, että radan ja junien turvalaitteisiin voi edelleen luottaa.

    Edit: Vaurioita voi arvioida myös sen perusteella, että toinen juna oli paikoillaan ja toinen ajoi hiljaa.
    Viimeisin muokkaaja MaZo; 27.07.2016 kello 13:28.

  14. #89

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    186

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Kuinkahan pahasti uusi metrojuna vaurioitui? Onko kenelläkään sisäpiiriläisellä kuvaa mitä tapahtui tai valokuvaa vaurioituneesta vaunusta?
    Miten pahasti olisi käynyt jos metrossa sisällä /laiturilla olisi ollut odottavia matkustajia?
    Nyt on valokuvia julkisuudessa:
    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...pahtui/6005780

    Tarkoittaakohan onnettomuudessa vaurioituneet vaunut (+mahdetaanko lähipäivinä uskaltaa ajaa M300-sarjalla matkustajaliikenteessä), länsimetron myöhästyminen ainakin vuodenvaihteeseen ja sen alkaminen kulkea kuljettajallisena sitä että vielä nähtäisiin Nokkajuna matkustaja-ajossa, jää nähtäväksi.

  15. #90
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Nyt on valokuvia julkisuudessa:
    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...pahtui/6005780

    Tarkoittaakohan onnettomuudessa vaurioituneet vaunut (+mahdetaanko lähipäivinä uskaltaa ajaa M300-sarjalla matkustajaliikenteessä), länsimetron myöhästyminen ainakin vuodenvaihteeseen ja sen alkaminen kulkea kuljettajallisena sitä että vielä nähtäisiin Nokkajuna matkustaja-ajossa, jää nähtäväksi.
    M300-sarjan käyttöön tämä tapaus ei vaikuta (paitsi tietysti risan junan osalta). Junat ovat siis edelleen turvallisia matkustajien kuljettamiseen, kunhan saadaan kaikki viilattua sellaiseen malliin, että voidaan matkustajia taas ottaa kyytiin.
    Varsinainen M300 sarja (15 junaa) on toimitettu ja loput junat luovutetaan ennen ensi kuun puoliväliä. Ensimmäinen toimitusoptio (5 junaa) luovutetaan lokakuun loppuun mennessä. Länsimetroa varten tarvitaan 15 junaa, joten kalustoa on riittävästi vaikka 302:ta vielä korjattaisiinkin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metrohavaintoja 2015
    kirjoittanut APH foorumissa Metrot
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 01.01.2016, 12:47
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.05.2015, 15:40
  3. Metrohavaintoja 2014
    kirjoittanut Minä vain foorumissa Metrot
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 18:11
  4. Metrohavaintoja 2013
    kirjoittanut Karosa foorumissa Metrot
    Vastauksia: 156
    Viimeisin viesti: 13.01.2014, 08:05
  5. Metrohavaintoja 2012
    kirjoittanut aki foorumissa Metrot
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 28.12.2012, 17:22

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •