Sivu 8 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789101112 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/202

Viestiketju: Metrohavaintoja 2016

  1. #106

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    111

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Jonotysköysiä&pylväitä on hankittu juuri iso keko. Niillä on tarkoitus rajata matkustajien kulkua poikittain niille laiturin osille joissa juna ei pysähdy. Hissille pääsyä ei kuitenkaan estetä. Pituussuuntaan tolpat olisivat tavallaan hyvä juttu, mutta niitä menisi melko paljon ja kokemuksesta tiedetään että kansalainen viskoo ne radalle jossain vaiheessa iltaa. Laituriin pultattavat esineet taas ovat ongelmallisia kiinnitettäviä laiturin lämmityskaapeleiden/putkien vuoksi, joskin tehtävissä, mutta siitä kyllä saadaan K/H-urputus aikaiseksi.

    IK3-keskiraiteelle ohjataan junia jos IK2-raiteelta ei ole junan lähtö juuri käsillä. Jos edellinen juna tekee juuri lähtöä, on viisaampaa odottaa tulo-opastimen takana; ajaminen keskiraiteelle 35km/h vie pidemmän ajan kuin normiajo IK2-raiteelle, ja aiheuttaa matkustajille sekaannusta ja epätietoisuutta joka kerta.



    Junankuljettajakoulutuksessa on ollut erityisen paljon muuttujia viimeisen vuoden aikana, ja tieto Itäkeskuksen tulo-opastimen lähestymisen suhteen on jäänyt vähemmälle huomiolle. Oikein hyvä tapa on jäädä odottamaan mäkeen 100m päähän opastimesta, jolloin juna ei kallistu kaarteeseen.
    Samaa sarjaa on HY-RT ja RT-KP välien ajaminen Ruoholahden suuntaan: asemilta ei tule lähteä liikkeelle ennen kuin tunnelissa näkyvä esiopastin on ODOTA AJA -asennossa, tai liikenteenohjaaja muuta ohjeistaa.

    Näin on, ehdottomasti. Jos joku juna ei liiku, ainoa keino hallita tilanne on pysäyttää kaikki 24 junaa, ja laittaa taas kaikki liikkeelle kun vikaantunut juna liikkuu jälleen.
    Eilen oli klo ~15:30 normaali viankuittaustoimenpide RL kääntöraiteella. Juna jäi 2½min myöhään RL lähdöstä. Olisi pitänyt pidättää edellä meneviä kahta junaa minuutilla-kahdella. Nyt tämä myöhään jäänyt oli 5:40 myöhässä saapuessaan Itäkeskukseen, syynä iso matkustajamäärä jonka lastaamisaika aina vain kertaantui per asema. Oli myös ovien väliin juoksijoita. Kokeilin myös kuuluttaa HT ja SN asemille, että juna on täynnä ja jos mahdollista nouskaa vasta tämän junan jälkeen heti saapuvaan junaan jossa on tilaa --> ei silmin havaittavaa vaikutusta matkustajien käyttäytymisessä.

    edit: lisätty viimeinen kappale
    HY-RT ja RT-KP. välien ajaminen Ruoholahden suuntaan: (Huom Ruoholahti mainittu kirjakielellä). Edelleen HT-SN asemille sitä sun tätä.

    Teille talon väelle nuo lyhenteet ovat selvää pässinlihaa, mutta me metron käyttäjät joudumme joka kerta miettimään, mitähän mikäkin lyhenne tarkoittaa. Miten olisi: voisitteko käyttää selväkielisiä nimityksiä täällä kaikelle kansalle tarkoitetulla foorumilla.

  2. #107
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6432

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Jonotysköysiä&pylväitä on hankittu juuri iso keko. Niillä on tarkoitus rajata matkustajien kulkua poikittain niille laiturin osille joissa juna ei pysähdy. Hissille pääsyä ei kuitenkaan estetä. Pituussuuntaan tolpat olisivat tavallaan hyvä juttu, mutta niitä menisi melko paljon ja kokemuksesta tiedetään että kansalainen viskoo ne radalle jossain vaiheessa iltaa. Laituriin pultattavat esineet taas ovat ongelmallisia kiinnitettäviä laiturin lämmityskaapeleiden/putkien vuoksi, joskin tehtävissä, mutta siitä kyllä saadaan K/H-urputus aikaiseksi.
    Tuohan oli kiva kuulla! Suurimmalla osalla asemista kun on uloskäynti vain yhdessä päässä niin osan asemalaiturista voi tosiaan noilla köysillä sulkea.

    Sitä en ajatellutkaan, että mikä Madridissa pysyy laiturilla ei meillä tietenkään pysy...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    HY-RT ja RT-KP. välien ajaminen Ruoholahden suuntaan: (Huom Ruoholahti mainittu kirjakielellä). Edelleen HT-SN asemille sitä sun tätä.
    Etkö ole SRS:n jäsen? Kyllähän lyhenteet on Raitiossa julkaistu. Ja jotenkin sitä odottaa, että Joukkoliikennefoorumille eksyvä tuntee metroverkkoa sen verran, että osaa päätelläkin nuo lyhenteet, vaikkei niitä varsinaisesti tuntisikaan. Minä en tunne metrolyhenteitä aktiivisesti niin, että voisin sanoa, mikä Kulosaaren aseman lyhenne on, mutta jos näen valmiin lyhenteen, niin kyllähän siitä tunnistaa, että RL on Ruoholahti tai IK Itäkeskus jne.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #108

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    111

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tuohan oli kiva kuulla! Suurimmalla osalla asemista kun on uloskäynti vain yhdessä päässä niin osan asemalaiturista voi tosiaan noilla köysillä sulkea.

    Sitä en ajatellutkaan, että mikä Madridissa pysyy laiturilla ei meillä tietenkään pysy...



    Etkö ole SRS:n jäsen? Kyllähän lyhenteet on Raitiossa julkaistu. Ja jotenkin sitä odottaa, että Joukkoliikennefoorumille eksyvä tuntee metroverkkoa sen verran, että osaa päätelläkin nuo lyhenteet, vaikkei niitä varsinaisesti tuntisikaan. Minä en tunne metrolyhenteitä aktiivisesti niin, että voisin sanoa, mikä Kulosaaren aseman lyhenne on, mutta jos näen valmiin lyhenteen, niin kyllähän siitä tunnistaa, että RL on Ruoholahti tai IK Itäkeskus jne.
    En ole SRS:n jäsen enkä lue Raitiota.

  4. #109
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    268

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tuohan oli kiva kuulla! Suurimmalla osalla asemista kun on uloskäynti vain yhdessä päässä niin osan asemalaiturista voi tosiaan noilla köysillä sulkea.

    Sitä en ajatellutkaan, että mikä Madridissa pysyy laiturilla ei meillä tietenkään pysy...



    Etkö ole SRS:n jäsen? Kyllähän lyhenteet on Raitiossa julkaistu. Ja jotenkin sitä odottaa, että Joukkoliikennefoorumille eksyvä tuntee metroverkkoa sen verran, että osaa päätelläkin nuo lyhenteet, vaikkei niitä varsinaisesti tuntisikaan. Minä en tunne metrolyhenteitä aktiivisesti niin, että voisin sanoa, mikä Kulosaaren aseman lyhenne on, mutta jos näen valmiin lyhenteen, niin kyllähän siitä tunnistaa, että RL on Ruoholahti tai IK Itäkeskus jne.
    Ne ovat kyllä tosiaan hyvin yksinkertaisia päätellä.
    Mutta jos haastetta haluaa, voi sitten painaa mieleen liikennepaikkojen lyhenteitä rataverkolla, jos metro ei riitä

  5. #110

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    111

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Ne ovat kyllä tosiaan hyvin yksinkertaisia päätellä.
    Mutta jos haastetta haluaa, voi sitten painaa mieleen liikennepaikkojen lyhenteitä rataverkolla, jos metro ei riitä
    Olenko sanonut haluavani haastetta? Haluaisin vain lukea tätä foorumia selväkielisenä. Liikennöitsijöiden lyhenteissä avautuu linkki selväkieliseen nimeen, liikennepaikkojen lyhenteistä ei.
    Mutta jos se on noin vaikeaa, niin antaapa sitten olla. Kiitos ja anteeks.

  6. #111

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1664

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Komppaan tässä Pekkaeeroa. Joissain piireissä sisäpiirilyhenteiden käyttö on varmasti perusteltua, mutta tämä on kuitenkin varsin julkinen ja monijoukkoliikennealainen foorumi.

    Esimerkki: Itsehän ajoin viime yön yli Ilr-Hki-Ri-Tpe-Vka-Vsa-Ilr. Ei tulisi mieleenikään, ettenkö avaisi lyhenteitä auki kertoessani jotain mielenkiintosta ko. reissusta. (Ei ollut mitään mielenkiintoista. -> En avaa.)

  7. #112

    Liittynyt
    29.10.2009
    Sijainti
    Espanja
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    Teille talon väelle nuo lyhenteet ovat selvää pässinlihaa, mutta me metron käyttäjät joudumme joka kerta miettimään, mitähän mikäkin lyhenne tarkoittaa. Miten olisi: voisitteko käyttää selväkielisiä nimityksiä täällä kaikelle kansalle tarkoitetulla foorumilla.
    Itse ainakin olen kiitollinen, että "talon väki" yleensä edes kertoo täällä tapahtumien taustoja meille. Itse ainakin odotin todella mielenkiinnolla maanantaita ja sitä, miten liikenne saadaan uuden suunnitelman mukaisesti kulkemaan.

    Lyhenteet löytyvät mm. täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_metro.

  8. #113
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6432

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    Liikennöitsijöiden lyhenteissä avautuu linkki selväkieliseen nimeen, liikennepaikkojen lyhenteistä ei.
    Tämä olisi itse asiassa aika hyvä ratkaisu. Liikennöitsijöiden ym nimien kohdalle kun vie hiiren kursorin, niin näkyviin tulee koko nimi. Miksei metroasemien kanssa voisi olla sama juttu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuke Näytä viesti
    Itse ainakin olen kiitollinen, että "talon väki" yleensä edes kertoo täällä tapahtumien taustoja meille.
    Niin minäkin. Minusta tuo avoimuus, jolla asioista kerrotaan, on harrastajalle todella hieno juttu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #114
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    230

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    HY-RT ja RT-KP. välien ajaminen Ruoholahden suuntaan: (Huom Ruoholahti mainittu kirjakielellä). Edelleen HT-SN asemille sitä sun tätä.

    Teille talon väelle nuo lyhenteet ovat selvää pässinlihaa, mutta me metron käyttäjät joudumme joka kerta miettimään, mitähän mikäkin lyhenne tarkoittaa. Miten olisi: voisitteko käyttää selväkielisiä nimityksiä täällä kaikelle kansalle tarkoitetulla foorumilla.
    Ilman muuta, Kännykällä naputtelu ohjaa ikävästi lyhentelemään. Lyhenteet on nyt selväkielistetty aiemmassa viestissä.

  10. #115
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    836

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Kokeilin myös kuuluttaa HT ja SN asemille, että juna on täynnä ja jos mahdollista nouskaa vasta tämän junan jälkeen heti saapuvaan junaan jossa on tilaa --> ei silmin havaittavaa vaikutusta matkustajien käyttäytymisessä.
    Se on se päivän viimeinen metro johon on pakko ehtiä...

  11. #116

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    177

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Kokeilin myös kuuluttaa HT ja SN asemille, että juna on täynnä ja jos mahdollista nouskaa vasta tämän junan jälkeen heti saapuvaan junaan jossa on tilaa --> ei silmin havaittavaa vaikutusta matkustajien käyttäytymisessä.
    Suurin osa matkustajista ei siis ymmärrä käyttämääsi kieltä ja loput ovat idiootteja. Masentava tilanne.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2016 kello 21:46. Syy: korjattu lainaus

  12. #117

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    458

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Ymmärtääköhän matkustajat sen että 2 min kuluttua tulisi tyhjä metro, eli ovatko he valmiita matkustamaan malliin "Tokio" ollakseen perillä 2 min aikaisemmin arvostaen aikaa enemmän kuin tilaa, vai ovatkohan matkustajat idiootteja? Olisi mielenkiintoista tietää kumpi on kyseessä.

  13. #118

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    1956

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Eiköhän ihmiset tiedä aika tarkalleen mitä ovat tekemässä. Kukaan ei pakota. Yhtä lailla ihmiset tunkevat ahtaisiin kaupunkiyksiöihin vaikka Kauhajoella olisi hurjasti edullista tilaa.

  14. #119
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    268

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Suurin osa matkustajista ei siis ymmärrä käyttämääsi kieltä ja loput ovat idiootteja. Masentava tilanne.
    Ne on niitä samoja kahden kromosomin päässä perunasta olevia selvästikin. Kerta toisensa jälkeen edelleen yllättää joidenkin matkustajien touhu. Esim. junan ovenavaus nappia aletaan hakata jo siinä viimeisten vaihteiden kohdalla, kun laiturikaan ei ole edes alkanut. Ja kun tämä ei edes rajoitu joukkoliikennevälineisiin, vaan myös kaupan itsepalvelukassat, joissa on opasteet näytöllä koko ostotapahtuman läpi, ovat liian vaikeita monelle.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2016 kello 21:46. Syy: muokattu lainattua viestiä

  15. #120

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    111

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2016

    Seuraavalla kerralla sitten kuuluttaa takanatulevassa olevan tarjolla ilmaisia ämpäreitä, eiköhän sitten tule liikettä.
    ---->

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metrohavaintoja 2015
    kirjoittanut APH foorumissa Metrot
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 01.01.2016, 13:47
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.05.2015, 16:40
  3. Metrohavaintoja 2014
    kirjoittanut Minä vain foorumissa Metrot
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 19:11
  4. Metrohavaintoja 2013
    kirjoittanut Karosa foorumissa Metrot
    Vastauksia: 156
    Viimeisin viesti: 13.01.2014, 09:05
  5. Metrohavaintoja 2012
    kirjoittanut aki foorumissa Metrot
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 28.12.2012, 18:22

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •