Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-36/36

Viestiketju: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

  1. #31

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5849

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Fa55 Näytä viesti
    Mielestäni seinää vasten olevat penkit on ihan ok ja vähentävät ruuhkaa. Mieluummin seison ensimmäisessä junassa kuin odotan sellaista mihin ylipäätänsä mahtuu.
    Kulosaaren siltojen painorajat estävät vaunukohtaisten matkustajamäärien lisäämisen vaihtamalla istumapaikkoja seisomapaikoiksi.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Fa55 Näytä viesti
    Miksei pitkiä junia voida ajaa ja vain jättää avaamatta ovet jotka menevät yli laiturista? Ei se ole kuin kuuluttaa ennen sellaista asemaa jossa näin on (eli Espoossa) että siirtykää keskemmälle junaa jos haluatte poistua, Kuten esim Lontoossa tehdään.
    Tuota on ehdotettu monta kertaa mutta jokin "Suomi-sääntö" estää.

    t. Rainer

  2. #32
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6791

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jolittn Näytä viesti
    Tuosta hankkeen toteuttamisesta on kaupunginvaltuusto päättänyt jo vuonna 2016, kuten mm. täältä selviää.
    Sinä kirjoitat Kruunusilloista, hamalhel kirjoitti Vuosaaren ratikasta. Kaksi eri hanketta.

  3. #33
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    140

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jolittn Näytä viesti
    Tuosta hankkeen toteuttamisesta on kaupunginvaltuusto päättänyt jo vuonna 2016, kuten mm. täältä selviää. Raitiotien käyttäjiä ovat mm. Kruunuvuorenrannan uuden asuinalueen asukkaat, joita tämänhetkisen arvion mukaan tulee olemaan 13 000. Alueella on muuten nyt jo osa raitiotiekaistoista ja -pysäkeistä alustavasti rakennettu maastoon.

    Tuollaista käsitystä tosiaan aiemmin liikkui, että Kruunusiltojen raitiotie vaatisi Vartiosaaren rakentamisen. Käsittääkseni näin ei kuitenkaan ole, vaikka Vartiosaari onkin yksi mahdollinen laajenemissuunta Laajasalosta. Oma henkilökohtainen toiveeni on, että upeaa saarta ei rakennettaisi, mutta tämä menee jo pahasti ohi aiheen.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Sinä kirjoitat Kruunusilloista, hamalhel kirjoitti Vuosaaren ratikasta. Kaksi eri hanketta.
    Juu, nyt oli tosiaan Vuosaaren ratikasta keskustaan kyse, ei Kruunusilloista.

  4. #34
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    375

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Toimiikohan peruskorjatuissa junissa seisontajarru kuten pitää? Tänään sillä matkustaessa huomasin, että kuljettaja jätti junan valumaan useilla pysäkeillä huomattavan pitkäksi aikaa (verrattuna normaaliin), jopa n. arviolta 6-7 sekunniksi, siis sen jälkeenkin, kun ovet oli avattu.

    Tuntuma niiltä kerroilta aiemmin, kun M100-junan ovet on liikkeessä avattu, on se, että seisontajarru pysäyttää junan aika tiukasti melko pian ovien avaamisen jälkeen.

  5. #35

    Liittynyt
    14.05.2010
    Viestejä
    68

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Juu, nyt oli tosiaan Vuosaaren ratikasta keskustaan kyse, ei Kruunusilloista.
    Äh, pahoitteluni! Luin alkuperäisen viestin huolimattomasti, siis tein aloittelijan virheen. Vuosaaren ratikkaan Vartiosaaren tilanne varmasti vaikuttaa.

  6. #36

    Liittynyt
    02.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    59

    oletus Vs: M100- ja M200-metrojunat peruskorjataan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    Toimiikohan peruskorjatuissa junissa seisontajarru kuten pitää? Tänään sillä matkustaessa huomasin, että kuljettaja jätti junan valumaan useilla pysäkeillä huomattavan pitkäksi aikaa (verrattuna normaaliin), jopa n. arviolta 6-7 sekunniksi, siis sen jälkeenkin, kun ovet oli avattu.

    Tuntuma niiltä kerroilta aiemmin, kun M100-junan ovet on liikkeessä avattu, on se, että seisontajarru pysäyttää junan aika tiukasti melko pian ovien avaamisen jälkeen.
    Kyllä se varmasti toimii täysin normaalisti, mutta lumisilla keleillä junan levyjarruihin kertyy paljon kosteutta, joka saattaa heikentää hetkellisesti jarrutehoa.

    Tällaisessa tilanteessa olisi hyvä käyttää levyjarruja sähköjarrun sijasta hetken aikaa, jotta kosteus kuivuu pois ja juna pysähtyy normaalisti ilman valumista.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 05.05.2019, 15:42
  2. Metron M200-junien loppunytkähdys
    kirjoittanut Ossi Viljakainen foorumissa Metrot
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 14.03.2014, 22:17
  3. HKL: Ensimmäiset automatisoidut metrojunat liikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.08.2013, 15:40
  4. HKL: Automatisoidut metrojunat palaamassa liikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.07.2013, 13:50
  5. HKL: Helsingin uudet metrojunat toimittaa CAF
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 16.10.2012, 13:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •