Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112
Näytetään tulokset 166-179/179

Viestiketju: Metrohavaintoja 2018

  1. #166

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    602

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Olen kiinnittänyt viime aikoina huomion M300-sarjan juniin, joista jokaisessa näkemässäni palaa rungon ulkokyljessä oleva punainen vikavalo. Istun juuri nyt yksikössä 318, joka on niin ikään vikalamppunsa indikaation perusteella jostain kohtaa risa.

    Viisaammat kertokoon, mikä näitä vaivaa vai vaivaako tosiasiallisesti mikään? Itse junan kulkuun vikavalolla ei näyttäisi olevan merkitystä.

  2. #167

    Liittynyt
    18.06.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Olen kiinnittänyt viime aikoina huomion M300-sarjan juniin, joista jokaisessa näkemässäni palaa rungon ulkokyljessä oleva punainen vikavalo. Istun juuri nyt yksikössä 318, joka on niin ikään vikalamppunsa indikaation perusteella jostain kohtaa risa.

    Viisaammat kertokoon, mikä näitä vaivaa vai vaivaako tosiasiallisesti mikään? Itse junan kulkuun vikavalolla ei näyttäisi olevan merkitystä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaZo Näytä viesti
    Liittyy tähän.
    Junat ajavat siis ilman yhden telin ajomoottorikäyttöä, mutta tehoreserviä1 on sen verran, ettei se vaikuta suorituskykyyn. Jarrutuskykykin on ihan ennallaan, koska muut telit jarruttavat sähköjarrulla hieman enemmän ja kuormasta riippuen loput voidaan tarvittaessa kompensoida levyjarruilla.


    1 Nimellisteho M200 vrt M300,
    M200: ~1,8 MW/4 vaunua tai tyhjänä 14 kW/tonni
    M300: ~2,7 MW/4 vaunua tai tyhjänä 21 kW/tonni
    matkustajakapasiteetti likimain sama
    suorituskyky likimain sama
    Taitaapa liittyä tuohon, pari sivua taaempana löytyi.

  3. #168

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    602

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Taitaapa liittyä tuohon, pari sivua taaempana löytyi.
    Katos joo, no niinpä olikin. Tästä seuraa sitten seuraava kysymys: miksi näin?

  4. #169

    Liittynyt
    18.06.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Katos joo, no niinpä olikin. Tästä seuraa sitten seuraava kysymys: miksi näin?
    Sepä taasen löytyy siitä linkistä, jarruvastuksien vikaantumistiheys on niin suuri että varaosat eivät riitä. Ja täten tarvittiin poikkeuslupa niiden linjaliikenteeseen ottamiseen yksittäisen jarruvastusvian ollessa päällä.

  5. #170

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    602

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Sepä taasen löytyy siitä linkistä, jarruvastuksien vikaantumistiheys on niin suuri että varaosat eivät riitä. Ja täten tarvittiin poikkeuslupa niiden linjaliikenteeseen ottamiseen yksittäisen jarruvastusvian ollessa päällä.
    No niinpä löytyy.

    Hieman off-topiciin, mutta quotejen plaraaminen kiireessä kännykän näytöltä ei ole se kaikkein tehokkain tapa paneutua asiaan...

  6. #171
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    254

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Olen kiinnittänyt viime aikoina huomion M300-sarjan juniin, joista jokaisessa näkemässäni palaa rungon ulkokyljessä oleva punainen vikavalo. Istun juuri nyt yksikössä 318, joka on niin ikään vikalamppunsa indikaation perusteella jostain kohtaa risa.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Sepä taasen löytyy siitä linkistä, jarruvastuksien vikaantumistiheys on niin suuri että varaosat eivät riitä. Ja täten tarvittiin poikkeuslupa niiden linjaliikenteeseen ottamiseen yksittäisen jarruvastusvian ollessa päällä.
    CAF tarjoaa jouluvalot

  7. #172
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    420

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Sepä taasen löytyy siitä linkistä, jarruvastuksien vikaantumistiheys on niin suuri että varaosat eivät riitä. Ja täten tarvittiin poikkeuslupa niiden linjaliikenteeseen ottamiseen yksittäisen jarruvastusvian ollessa päällä.
    Miten nuo ovat noin (yllättävän) nopeita vikaantumaan? Ymmärrän, että kauppahinta oli varmasti edullisin, koska CAF, mutta..
    HSL - "Koska mä voin."

  8. #173
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    254

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Miten nuo ovat noin (yllättävän) nopeita vikaantumaan? Ymmärrän, että kauppahinta oli varmasti edullisin, koska CAF, mutta..
    Inhimilliset tekijät ovat aina läsnä ja välillä virheen riski realisoituu, joka on ihan toimittajasta riippumaton asia. Tässäkään ei edes ole kyse CAF:n tekemästä virheestä saati mitenkään hintaan liittyvästä seikasta.
    CAFia on junavalmistajana ihan turha vähätellä ja sai aika äkkiä todeta itsekin olleensa väärässä omien ennakkoasenteiden kanssa.

  9. #174

    Liittynyt
    18.06.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Junassa 318 on tainnut tänään särkyä useammatkin jarruvastukset (tai ehkä jotain muutakin, koko junassa myös sisänäytöt olivat pimeänä). Nilkutti noin 40km/h vauhdilla - kuljettajakin pahoitteli jo myöhästymistä. Juna vaihdettiin vasta Mellunmäessä, miksiköhän Itäkeskuksen kolmosraide ei olisi kelvannut?
    Viimeisin muokkaaja msorri; 22.12.2018 kello 16:42.

  10. #175

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    133

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Juna vaihdettiin vasta Mellunmäessä, miksiköhän Itäkeskuksen kolmosraide ei olisi kelvannut?
    Menee pilkunviilaukseksi, mutta se on kakkosraide.

  11. #176

    Liittynyt
    18.06.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Menee pilkunviilaukseksi, mutta se on kakkosraide.
    Ei tietääkseni enää. Siemensin asetinlaitteen tultua idän suunnan raide on 1, lännen suunnan 2 ja keskiraide 3.

  12. #177
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    120

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Menee pilkunviilaukseksi, mutta se on kakkosraide.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Ei tietääkseni enää. Siemensin asetinlaitteen tultua idän suunnan raide on 1, lännen suunnan 2 ja keskiraide 3.
    Muistelen myös katsoneeni, että laiturinäyttöjen laiturinumeroissa keskiraide olisi nykyään numero 3.

  13. #178
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Puotilasta Itäkeskuksen suuntaan lähdettiin tänään liikkeelle punavalko-opasteella klo 18 aikoihin.

  14. #179
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Junassa 318 on tainnut tänään särkyä useammatkin jarruvastukset (tai ehkä jotain muutakin, koko junassa myös sisänäytöt olivat pimeänä). Nilkutti noin 40km/h vauhdilla - kuljettajakin pahoitteli jo myöhästymistä. Juna vaihdettiin vasta Mellunmäessä, miksiköhän Itäkeskuksen kolmosraide ei olisi kelvannut?
    Jos tarkoitat että vikaantunut juna ajaa Itäkeskuksen keskiraiteelle (3) Siilitien suunnasta ja tyhjennetään siinä, niin juuri tätä liikenteenohjaus yrittää välttää. Siinä on matkustajille tiedossa matkanteon viivästyminen ja ylimääräistä jumppaa kun joudutaan keskilaiturilta siirtymään portaiden/hissien kautta 1-laiturille (johon vaihtojuna tulee varikon suunnalta). Parempi on nilkuttaa Mellunmäkeen tai Vuosaareen ja hoitaa vaihto siellä.
    Toiseen suuntaan, eli länteen junien vikavaihdot onnistuvat paremmin Itäkeskuksessa; matkustajilla on vain 10m siirtymä 3-laiturista 2-laiturin junaan. Ruuhka-ajan vuorovälillä tämäkään ei kuitenkaan käy kuin pakon edessä. Operaatio nimittäin viivästyttää samantien muita junia.

Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metrohavaintoja 2017
    kirjoittanut Nem foorumissa Metrot
    Vastauksia: 151
    Viimeisin viesti: 19.12.2017, 18:27
  2. Metrohavaintoja 2016
    kirjoittanut play2002wh foorumissa Metrot
    Vastauksia: 201
    Viimeisin viesti: 31.12.2016, 09:58
  3. Metrohavaintoja 2015
    kirjoittanut APH foorumissa Metrot
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 01.01.2016, 11:47
  4. Metrohavaintoja 2014
    kirjoittanut Minä vain foorumissa Metrot
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 17:11
  5. Metrohavaintoja 2013
    kirjoittanut Karosa foorumissa Metrot
    Vastauksia: 156
    Viimeisin viesti: 13.01.2014, 07:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •