Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Länsimetron muutokset metron organisaatioon

  1. #1

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Länsimetron muutokset metron organisaatioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mutta HKL:n kontrollista ei ole kyse, sillä metro siirretään YTV:n alaisuuteen, kun siitä tulee seudullinen. Tosin HKL:n suunnittelukin ollaan kaiketi siirtämässä sinne YTV:lle.
    Ei kai se tarkoita että koko metro siirtyisi YTV:lle, vaan että liikenteen tilaajaksi tulee YTV. Itse metrorata pysynee Helsingin (ja Espoon) kaupunkien omistuksessa. Vaunukaluston ja varikon tullee omistamaan yhtiö, jonka suurimpina osakkaina ovat todennäköisesti Helsingin ja Espoon kaupungit ja mahdollisesti jokin muu taho. Miten se kilpailutus sitten hoidetaan? Palkataanko kuskit aina kilpailun tuloksen perusteella vuorotellen Connexilta, Concordialta ja Helsingin Bussiliikenteeltä? Tuleeko VR mustana hevosena mukaan?

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.11.2006 kello 14:19. Syy: jaettu omaksi viestiketjukseen

  2. #2
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Metron suunnitelmia ja tilavarauksia tulevaisuuden Helsinkiin

    Kysymys on siitä, halutaanko metroliikennettä kilpailuttaa. Jos veikataan, että ei haluta, niin sitten tilaajan vaihtuminen vaikuttaa myös liikennöitsijän paikkaan organisaatiokaavioissa, koska Espoo ei voi tilata metroliikennettä Helsingin kaupungilta ilman kilpailutusta. "YTV-metroliikenne" voisi ajaa YTV:n tilaamaa metroliikennettä omana tuotantona.

    Jos sitten päädytään kilpailuttamaan liikenne, niin eiköhän metrokalusto ja -varikko siirtyisi Junakalusto Oy:n omistukseen. Henkilökunta pysyisi käytännössä samana, mutta sen työnantaja vaihtuisi kilpailutustulosten mukaan.

  3. #3

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: Metron suunnitelmia ja tilavarauksia tulevaisuuden Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Jos sitten päädytään kilpailuttamaan liikenne, niin eiköhän metrokalusto ja -varikko siirtyisi Junakalusto Oy:n omistukseen. Henkilökunta pysyisi käytännössä samana, mutta sen työnantaja vaihtuisi kilpailutustulosten mukaan.
    Ja tämän seurauksena varsinkin suuren yleisön joukossa esiintyvä käsitys lähijunien ja metron täydellisestä erilaisuudesta olisi entistä huvittavampaa. Suuren yleisön mielestähän lähijunat esim. kulkevat huomattavasti harvemmin kuin metro, vaikka asiallahan ei ole mitään tekemistä itse kulkuneuvon kanssa vaan se on enemmänkin poliittinen ja taloudellinen ratkaisu.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsimetron liityntälinjasto
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 19.03.2017, 00:06
  2. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  3. Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 25.01.2008, 00:35
  4. Länsimetron vaunuhankinta
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 04.11.2007, 19:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •