Sivu 47 / 146 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72737434445464748495051576787107127 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 691-705/2185

Viestiketju: Automaattinen metro

  1. #691

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Lähijunissa käy myös niin, että ollaan Helsingin päärautatieasemalla pari minuuttia pitempään, kun myöhästyviä tulee viiden sekunnin välein juosten sisään.
    Täytyy muistaa myös se seikka että siellä lähijunat eivät aina lähde päätepuskimen kohdalta vaan lähtevä juna voi olla kahden rungon eli yli 100 m juoksumatkan takana. Toisillleen täysin ventovieraaat junamatkustajat ovat toisiaan kohtaan solidaarisia koska VR "simputtaa" matkustajia juoksuttamalla heitä ylimääräisiä matkojai.

    Metrossa ovien väliin jääntiä en ymmärrä muuksi kuin kiusanteoksi tai nuorisojengien kurittomuudeksi, koska metrojunat kulkevat niin tiheään ja kävelymatkat portaiden ja junan välillä ovat hyvin lyhyet.

    t. Rainer

  2. #692

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Toisillleen täysin ventovieraaat junamatkustajat ovat toisiaan kohtaan solidaarisia koska VR "simputtaa" matkustajia juoksuttamalla heitä ylimääräisiä matkojai.
    Jos matkustaja myöhästyy junasta sadan metrin ylimääräisen kävelyn takia, niin silloin on kyllä lähdetty liikkeelle liian myöhään. Turha siinä on yrittää syyttää ketään muuta kuin itseään.

  3. #693
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Metrossa ovien väliin jääntiä en ymmärrä muuksi kuin kiusanteoksi tai nuorisojengien kurittomuudeksi, koska metrojunat kulkevat niin tiheään ja kävelymatkat portaiden ja junan välillä ovat hyvin lyhyet.
    Itse näkisin asian kuitenkin niin, että metroon kiiruhtava henkilö ei nyt varsinaisesti kelaile vuorovälejä, kävelymatkoja tai muita matkustajia. Se nyt vaan on suhteellisen harmillista myöhästyä kulkuneuvosta jonka näkee muutaman metrin päässä, eikä siihen mitään tietoista kiusantekoelementtiä välttämättä liity.

  4. #694

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Metrossa ovien väliin jääntiä en ymmärrä muuksi kuin kiusanteoksi tai nuorisojengien kurittomuudeksi, koska metrojunat kulkevat niin tiheään ja kävelymatkat portaiden ja junan välillä ovat hyvin lyhyet.
    Itse voin tunnustaa että kyllä tulee metroon juostua, mutta jos huomaan että ääni kuuluu jo ja ovet sulkeutumassa ja tajuan etten enään ehdi niin en enään yritä juosta, mutta jos ovet sulkeutumassa ja selkeästi ehdin vielä niin kyllä siitä juoksen. Eikä todellakaan syynä ole se että tekisin kiusaa. Ja vaikka se kulkeeki "jopa" 4minuutin välein, niin yksi neljä minuuttinen voi aiheuttaa jatkoyhteyden menetyksen. Metroon/metrosta vaihdan toisesta kulkuneuvosta aina. Myöhästyn metrosta, koska en juossut siihen, vaikka olisin ehtinyt, koska olisin tehnyt kiusaa muille, odotan seuraavaa 4-5minuuttia, oho, myöhästyinkin junasta ja odotan 20-30minuuttia...

  5. #695

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Jos matkustaja myöhästyy junasta sadan metrin ylimääräisen kävelyn takia, niin silloin on kyllä lähdetty liikkeelle liian myöhään. Turha siinä on yrittää syyttää ketään muuta kuin itseään.
    Joukkoliikenteen kätevyys muodostuu ennen kaikkea koko matkan vaivattomuudesta. Mitä myöhäisemmin matkan voi suunnitella, sitä kätevämpi matkoja on tehdä tarpeen tullessa, eikä päivää tarvitse suunnitella lyhyiden matkojen ehdoilla.

    Vaihtoyhteyksien toteutuminen (ja ennen kaikkea kun ne eivät toteudu) on tätä kätevyyttä mitoittava tekijä runkolinjoilla, joita ei Suomessa ole kunnolla toteutettu missään. Runkolinjalla on toki tiheä vuoroväli, mutta jokainen vuoro ei ole tasa-arvoinen eikä edes kovin selkeästi arvotettu matkustajan puolesta.

  6. #696

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Metroon/metrosta vaihdan toisesta kulkuneuvosta aina. Myöhästyn metrosta, koska en juossut siihen, vaikka olisin ehtinyt, koska olisin tehnyt kiusaa muille, odotan seuraavaa 4-5minuuttia, oho, myöhästyinkin junasta ja odotan 20-30minuuttia...
    Yksi pidättää ovia, kun luulee myöhästyvänsä jatkoyhteydestään. Kun edellinen on rimpuillut sisää, portaista juoksee ovien väliin jo seuraava. Oikeasti kyseessä on edellinen vuoro, joka on myöhässä kaksi minuuttia. Seuraavilla asemilla sama toistuu. Lopulta juna kerää tuplamäärän matkustajia ja saapuu vaihtoasemalle vuorovälin myöhässä.

    Tuo on aika tyypillinen kertomus siitä, miten syntyy tuhat myöhästymisminuuttia parille sadalle matkustajalle, muutamien säntäilijöiden takia.

    Automaattiovilla ei tarvita noinkaan paljoa että jäädään vuoroväli myöhään. Sen sijaan kun ohjaamossa on se "kusipää kuski" puuttumassa peliin, niin myöhästyminen pystytään usein ehkäisemään jo etukäteen.

  7. #697
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Det lönar sig inte att springa efter flickor och spårvagnar, för det kommer ständigt nya.

    – Vanha stadilainen sanonta, jonka voinee modernisoida koskemaan myös metroa
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #698

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    .
    Automaattiovilla ei tarvita noinkaan paljoa että jäädään vuoroväli myöhään. Sen sijaan kun ohjaamossa on se "kusipää kuski" puuttumassa peliin, niin myöhästyminen pystytään usein ehkäisemään jo etukäteen.
    Kyllä tuohon ihan hyvä lääke. Sen verran lujaa sulkeutuvat ovet, että oven väliin ryntääjä saa mustelmia. Toimii Pariisissa, joten samanlaiset ovet Suomeenkin. Itse asiassa ovien ei olla hirvittävän kovat, kunhan ne vaan sulkeutuvat "vaarallisesti" paukahtaen. Visuaalisella vauhdilla ja ääniefektillä saadaan aikaan illuusio vaarallisista ovista, joita kunnioitetaan.

    Vanhat M100 metron ovet ovat tosi huonot kun ne saa kovin helposti auki rynnimällä väliin, ei siinä kuljettaja mitään auta.

  9. #699

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kyllä tuohon ihan hyvä lääke. Sen verran lujaa sulkeutuvat ovet, että oven väliin ryntääjä saa mustelmia.
    Tuollaiset pitää sitten ottaa käyttöön ihan hissun kissun, joku sosialistinen ohjeistamispäällikkö kun kuulee että jossain on ovi josta joku voi itselleen mustelman hankkia, niin sellainen ammutaan alas.

  10. #700

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Tuollaiset pitää sitten ottaa käyttöön ihan hissun kissun, joku sosialistinen ohjeistamispäällikkö kun kuulee että jossain on ovi josta joku voi itselleen mustelman hankkia, niin sellainen ammutaan alas.
    Sm4:n ovista saa kunnon mustelmat.

    Nimim. Kokemusta on.

  11. #701

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    285

    oletus Vs: Automaattinen metro

    HS-omakaupunki otsikoi rehvakkaan asiantuntevasti: Automaattimetron ongelma selviämässä (sillä tämähän olikin varmasti ensimmäinen ja viimeinen automaattimetron ongelma…).

  12. #702

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoton espoolainen Näytä viesti
    HS-omakaupunki otsikoi rehvakkaan asiantuntevasti: Automaattimetron ongelma selviämässä (sillä tämähän olikin varmasti ensimmäinen ja viimeinen automaattimetron ongelma…).
    Jutun mukaan seinän ja junan oven väliin jäävän raon koko riippuu junan täyttöasteesta. Itselleni jäi mysteerioksi mitä tuolla mahdetaan tarkoittaa. Jos vaunun lattia on kuorman takia alempana, niin ei kai se ovien kohdalleen osumista haittaa? Vai onko tässä kyse automaattiohjauksen jarrutuksen osumisesta ruutuun?

  13. #703

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Jutun mukaan seinän ja junan oven väliin jäävän raon koko riippuu junan täyttöasteesta. Itselleni jäi mysteerioksi mitä tuolla mahdetaan tarkoittaa.
    Ei selvinnyt oikein minullekaan, mitä tuolla meinaavat.

    Villinä veikkauksena, voisiko tuo tarkoittaa tilannetta, että juna on lastissa "toispuoleisesti" ts. toisella sivulla on enemmän porukkaa kuin toisella ja siten rako on joko liian nafti tai liian suuri? Tai sitten ilmajouset antavat sen verran myöten kuorman lastauksen ja purun aikana, että juna kori ottaa kiinni tähän ovi-viritykseen? No, en tiedä. Toivottavasti siellä automaattitoimistossa tietävät

  14. #704
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikle Näytä viesti
    Ei selvinnyt oikein minullekaan, mitä tuolla meinaavat.
    Eikös ongelma ole se, että ovien ja junan seinän väliin jää rako. Ja tämän ongelman lähde on puolestaan se, että 100- ja 200-sarjan ovet ovat eri kohdilla, minkä vuoksi oviaukko on leveämpi laituriovissa kuin vaunun ovissa.

    Tästäkin turhasta ongelmasta ja kustannuksista päästään, kun myönnetään koko kuljettajattomuus tarpeettomaksi ja luovutaan siitä ja laituriovista.

    Antero

  15. #705

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Automaattinen metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eikös ongelma ole se, että ovien ja junan seinän väliin jää rako. Ja tämän ongelman lähde on puolestaan se, että 100- ja 200-sarjan ovet ovat eri kohdilla, minkä vuoksi oviaukko on leveämpi laituriovissa kuin vaunun ovissa.
    Toki. Tarkoitinkin jutussa nimenomaan mainintaa siitä, että lisävaikeuksia aiheuttaa vaunun matkustajamäärän vaihtelu. Itse en hahmota, miten tämä vaikuttaa ovien kohdalleen osumiseen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sipoon metro
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 30.09.2017, 13:11
  2. Oma metro
    kirjoittanut hmikko foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 10:38
  3. Automaattinen kielenkäännös
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 19.05.2010, 13:03
  4. Le métro de Montréal
    kirjoittanut MCW foorumissa Metrot
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 02:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •