Metrohavaintoja 2019

Rastila-Vuosaari -väli ajetaan näemmä yksiraiteisena.


Jännänä yksityiskohtana mainittakoon että Rastilassa näytöllä skrollaa kaksirivinen teksti joka mahtuisi aivan hyvin näytölle kerralla. Luulisin että olisi jäänyt Siemensin myötä historiaan :D
 
Rastila-Vuosaari -väli ajetaan näemmä yksiraiteisena.


Jännänä yksityiskohtana mainittakoon että Rastilassa näytöllä skrollaa kaksirivinen teksti joka mahtuisi aivan hyvin näytölle kerralla. Luulisin että olisi jäänyt Siemensin myötä historiaan :D

Kuulutuksen mukaan turvalaitevika. Radalla näytti olevan työmiehiä.
 
HKL hankkii viisi uutta M300-junaa Kivenlahden jatkon tarpeiksi. Toivottavasti näihin saadaan järkevämmän kokoiset linjakilvet ja sivulinjakilvet sekä tietysti luotettavampi matkustajainformaatiojärjestelmä. Nykyisissä M300-junissa on edelleen samat ongelmat puuttuvien ja väärien kuulutuksien ja tekstien kanssa kuin kaksi vuotta sitten länsimetron aloittaessa ja tukku lisää (vyöhykekuulutusongelmat).
 
HKL hankkii viisi uutta M300-junaa Kivenlahden jatkon tarpeiksi. Toivottavasti näihin saadaan järkevämmän kokoiset linjakilvet ja sivulinjakilvet sekä tietysti luotettavampi matkustajainformaatiojärjestelmä. Nykyisissä M300-junissa on edelleen samat ongelmat puuttuvien ja väärien kuulutuksien ja tekstien kanssa kuin kaksi vuotta sitten länsimetron aloittaessa ja tukku lisää (vyöhykekuulutusongelmat).

Ymmärtääkseni junista tulee identtisiä nykyisiin M300-juniin - optiohankinnastahan kun on kyse. Ainoat muutokset on joidenkin alkup. lisätilauksien toteuttamatta jättäminen sekä ohjaamouudistus, joka tehdään myös nykyisiin juniin.

Kiinnostuneille tiedoksi M300 optiohankinnan hankesuunnitelma.
 
Missä on vaunu 205-206? Havaittu viimeksi 5.11.2019.

Ensimmäiseksi tuli mieleen, jos on lähtenyt peruskorjattavaksi. Toisaalta voisi kuvitella, että ensin hoidetaan M100-sarjan kierros ja sitten vasta M200-junat, mutta varmaa tietoa ei ole. Ehkä joku HKL:n puolelta osaa valaista? :D

Toinen juttu: Siemensin automaatiovarusteltujen junien (117-118, 129-130, 143-144, 169-170 (181-182 ei varmaa havaintoa)) ohjaamoista on poistunut se kaappi, joka on sisältänyt automaattimetron vaatimaan ajoon tarvittavia laitteita. Paikalle on palautettu istuin, kuten muissakin sarjan junissa on.
 
Peruskorjaus tuli minullekkin ensimmäisenä mieleen, mutta nyt kuitenkin tuo 205-206 on taas liikenteessä normaalisti, missä lie sitten ollutkaan.

Toinen juttu:
Peruskorjaukseen on taidettu lähettää vaunu 121-122 sillä se on ollut poissa 4 viikkoa, ja se ei ollut missään parhaimmassa kunnossa.

Kolmas juttu: Sitten vielä noista automatisoiduista vaunuista niin kyllä olen itsekkin huomannut, että niistä on poistettu se kaappi, mutta vaunussa 143-144 on vielä kyseinen kaappi, ja taitaa olla ainoa jossa se on. Sitä kaappia taidetaan olla tällä hetkellä poistamassa vaunusta 181-182 sillä se on ollut kuukauden pois liikenteestä.
 
Takaisin
Ylös