Osaisiko joku arvioida syitä nykyisen rautatieyhteyden alhaiselle kapasiteetille? Voisiko sitä rajoittaa esimerkiksi jokin Kööpenhaminan rautatieaseman raidekapasiteetti? Ja olisiko sellaisen rajoitteen poistaminen halvempaa kuin toinen tunneli? Tai voisiko kapasiteetin täyttymisellä olla jotain tekemistä sen kanssa, että junat ajavat esim. Lundiin? Voisiko Malmön tunneliasemat rajoittaa junamääriä ja kun osan näiden asemien kapasiteetista syö Ruotsin sisäinen liikenne, ei Juutinrauman junia voisi ajaa tiheämpää?
Kuten huomaatte, ei tässä vielä ole kaikki. Metro palvelee kaupunkialueen liikennettä ja lähijunat maakuntaa, mutta kansainvälistä liikennettä ei palvele mikään. Ruotsista Keski-Eurooppaan suuntautuva matkustaja- ja tavaraliikenne ei ilmeisesti halutulla tavalla mahdu nykyisen putken kautta kulkemaan. Metrotunneliin ei tätä liikennettä saada. Näin ollen Juutinrauman ali pitäisi vielä porata kolmas tunneli kauko- ja tavarajunille. Tanskalaiset eivät tätä halua. Ymmärtäähän sen, ei ole heidän tehtävänsä maksaa infrastruktuuria ruotsalaisia palvelevaan liikenteeseen.
Kööpenhaminan lentoaseman aseman ohi näyttäisi kulkevan myös rautatie. Onkohan tämä ohitusrata rakennettu tavara- ja kaukoliikennettä varten? Lentoaseman asema ei siis ole tämän radan varrella, mutta tätä rataa pitkin kulkevat junat eivät pääse ohittamaan muita asemia vaan kulkevat niiden läpi.