Metrolla on synttäri

Ja tässä tapauksessa mitä kalliimpi metrosta tulee, sen parempi, koska sitä suuremmalla syyllä sitä ei tarvitse laajentaa. Ensimmäinen vaihtoehto on kuitenkin luultavampi, koska poliitikot ovat joutuneet myymään metron kaupunkilaisille.

Jaa, tuohon ei voi kommetoida kuin että tästä 70 -luvun tyyppisestä "metrokeskustelusta" ei näytetä pääsevän eroon. EIköhän olsi jo korkea aika että kaikki ryhtyisvät puhumaan Helsingin sedun raidejärjestelmistä, sisältäen lähiliikennjunat, kaupunkiradat johon myös ns. metro kuuluu, sekä perinteiset ratitotiet ja mahdolliset tulevat esikaupunkiratiotiet.
 
EIköhän olsi jo korkea aika että kaikki ryhtyisvät puhumaan Helsingin sedun raidejärjestelmistä, sisältäen lähiliikennjunat, kaupunkiradat johon myös ns. metro kuuluu, sekä perinteiset ratitotiet ja mahdolliset tulevat esikaupunkiratiotiet.
Tätähän tässä on odoteltu kuin kuuta nousevaa vuosikaudet. Mutta kun se ei vaan käy, sillä kaikki muu on pahasta paitsi HKL-metro, maksoi mitä maksoi.

Tähän riittää se, että seudulla on muutama vaikuttaja, joille HKL-metro on pyhä ja koskematon. Heille ongelma ei ole joukkoliikenteen kehittäminen, vaan metron laajentaminen. Vaikka ilman asemia!

Ja siinä sivussa kaiken muun joukkoliikenteen kehittäminen on kiellettyä. Sillä kun ei kerran mitään uutta saa liittää HKL-metroon, niin muukin joukkoliikenne on pidettävä 1960-luvun kuosissa.

Antero
 
Tätähän tässä on odoteltu kuin kuuta nousevaa vuosikaudet. Mutta kun se ei vaan käy, sillä kaikki muu on pahasta paitsi HKL-metro, maksoi mitä maksoi.

Tähän riittää se, että seudulla on muutama vaikuttaja, joille HKL-metro on pyhä ja koskematon. Heille ongelma ei ole joukkoliikenteen kehittäminen, vaan metron laajentaminen. Vaikka ilman asemia!

Ja siinä sivussa kaiken muun joukkoliikenteen kehittäminen on kiellettyä. Sillä kun ei kerran mitään uutta saa liittää HKL-metroon, niin muukin joukkoliikenne on pidettävä 1960-luvun kuosissa.


Tuosta minä olen kyllä varsin pitkälti samaa mieltä, vaikka olenkin länsimetron kannattaja, koska mielestäni myös länsisuunta tarvitsee "kaupunkiradan".

Kun kaikkiin pääsuuntiin on länsimetron ja kehäradan valmistumisen jälkeen kaupunkirata, voitaisiin vähäksi aikaa keskittyä raitioliikenteen laajentamisen, Sipoon metroon(kaupunkirataan), Jokerin rakentamiseen ja Pisaran pikaiseen toteuttamiseen.

Minusta töölön metro on hyötysuhteeltaan paljon noiden hankkeiden jäljessä. Laajasalon joukkoliikenne kannattanee ainakin lähiaikoina tehdä raitiovaunulla.

Kaupunkirataa/ratikkatunneleita voidaan tarvita, jos Santahamina vapautuu käyttöön.
 
Jaa, tuohon ei voi kommetoida kuin että tästä 70 -luvun tyyppisestä "metrokeskustelusta" ei näytetä pääsevän eroon. EIköhän olsi jo korkea aika että kaikki ryhtyisvät puhumaan Helsingin sedun raidejärjestelmistä, sisältäen lähiliikennjunat, kaupunkiradat johon myös ns. metro kuuluu, sekä perinteiset ratitotiet ja mahdolliset tulevat esikaupunkiratiotiet.

Oma käsitykseni metrosta löytyy tästä viestistä .
 
Takaisin
Ylös