M101 - M106

Liittynyt
6 Tammikuu 2006
Viestit
349
Olen kuullut/lukenut jotain sivulta, että näitä "nokkajunia" ei peruskorjattaisi vaan tehtäisiin jotain muuta. Kuulema haluaisivat HKL pitää vaunut sellaisinaan kuin ne nykyään ovat siihen asti kun ne hylätään. Tietääkö kukaan mitä M101-M106 sitten tehdään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen ollut yhteydessä metroliikennejohtaja Tapio Hölttään sähköpostitse, jossa hän sanoi kutakuinkin näin:

Tapio Hölttä sanoi:
Päätös nokkajunista tehdään ensi vuonna. Todennäköisesti niillä ajetaan melko
pienillä korjauksilla nykytilanteeseen nähden niin pitkään kuin kestävät. Pidän
myös todennäköisenä, että 1 tai 2 niistä "museoidaan" aikanaan.

Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.

Eihän nittä nytkannatakkaan saneerata tai saati sitten automatisoida. Meneehän niistä koko idea jos ne uusitaan samanlaisiksi kuin muuta, eikä niitää enään silloin erota muista, kun vain numeroiden perusteella. Kannatan ehdottomasti museoimista! Mieluiten M101-M102:lle.
 
Kannatan ehdottomasti museoimista! Mieluiten M101-M102:lle.

Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.
 
Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.

Jotain museointia varten varmaan sit pistetään tuhinaovet takas. :)
Niin siis mikäli vaan osia löytyy jne jne..
 
Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.
102:n on vaihdettu yhdet sähkötoimiset ovet paineilmatoimisen oven osien puutteen vuoksi. Kahdessa muussa nokkajunassa ei ole "sähköovia". Muutostyö ei ole ihan rutiinityötä, vaan siihen menee kolme viikkoa. Tarkoittaa siis, että oven vaihtaminen (museoitaessa) takaisin paineilmatoimiseksi on oma askartelunsa.
Ovien turvareunoja on myös vaihdettu ilmaletkutoimisesta sähköisiin. Eli ihan alkuperäistä nokkajunaa on vaikea saada kokoon.
 
Takaisin
Ylös