Olen ollut yhteydessä metroliikennejohtaja Tapio Hölttään sähköpostitse, jossa hän sanoi kutakuinkin näin:
Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.Alunperin kirjoittanut Tapio Hölttä
Olen kuullut/lukenut jotain sivulta, että näitä "nokkajunia" ei peruskorjattaisi vaan tehtäisiin jotain muuta. Kuulema haluaisivat HKL pitää vaunut sellaisinaan kuin ne nykyään ovat siihen asti kun ne hylätään. Tietääkö kukaan mitä M101-M106 sitten tehdään?
Viimeisin muokkaaja vko; 19.02.2007 kello 16:35. Syy: otsikkoa korjattu
Olen ollut yhteydessä metroliikennejohtaja Tapio Hölttään sähköpostitse, jossa hän sanoi kutakuinkin näin:
Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.Alunperin kirjoittanut Tapio Hölttä
Viimeisin muokkaaja vko; 22.02.2007 kello 18:37. Syy: lainaus lainaukseksi
Eihän nittä nytkannatakkaan saneerata tai saati sitten automatisoida. Meneehän niistä koko idea jos ne uusitaan samanlaisiksi kuin muuta, eikä niitää enään silloin erota muista, kun vain numeroiden perusteella. Kannatan ehdottomasti museoimista! Mieluiten M101-M102:lle.
Pinssejä, solmioneuloja ja kangasmerkkejä: https://holvi.com/shop/btxshop/
102:n on vaihdettu yhdet sähkötoimiset ovet paineilmatoimisen oven osien puutteen vuoksi. Kahdessa muussa nokkajunassa ei ole "sähköovia". Muutostyö ei ole ihan rutiinityötä, vaan siihen menee kolme viikkoa. Tarkoittaa siis, että oven vaihtaminen (museoitaessa) takaisin paineilmatoimiseksi on oma askartelunsa.
Ovien turvareunoja on myös vaihdettu ilmaletkutoimisesta sähköisiin. Eli ihan alkuperäistä nokkajunaa on vaikea saada kokoon.