Näytetään tulokset 1-6/6

Viestiketju: M101 - M106

  1. #1
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus M101 - M106

    Olen kuullut/lukenut jotain sivulta, että näitä "nokkajunia" ei peruskorjattaisi vaan tehtäisiin jotain muuta. Kuulema haluaisivat HKL pitää vaunut sellaisinaan kuin ne nykyään ovat siihen asti kun ne hylätään. Tietääkö kukaan mitä M101-M106 sitten tehdään?
    Viimeisin muokkaaja vko; 19.02.2007 kello 16:35. Syy: otsikkoa korjattu
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  2. #2
    Saaresi avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    34

    oletus Vs: M101 - M106

    Olen ollut yhteydessä metroliikennejohtaja Tapio Hölttään sähköpostitse, jossa hän sanoi kutakuinkin näin:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tapio Hölttä
    Päätös nokkajunista tehdään ensi vuonna. Todennäköisesti niillä ajetaan melko
    pienillä korjauksilla nykytilanteeseen nähden niin pitkään kuin kestävät. Pidän
    myös todennäköisenä, että 1 tai 2 niistä "museoidaan" aikanaan.
    Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.
    Viimeisin muokkaaja vko; 22.02.2007 kello 18:37. Syy: lainaus lainaukseksi

  3. #3
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: M101 - M106

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Saaresi Näytä viesti
    Museoinnilla Hölttä varmastikin tarkoitti, että ne säästetään automaatiolta.
    Eihän nittä nytkannatakkaan saneerata tai saati sitten automatisoida. Meneehän niistä koko idea jos ne uusitaan samanlaisiksi kuin muuta, eikä niitää enään silloin erota muista, kun vain numeroiden perusteella. Kannatan ehdottomasti museoimista! Mieluiten M101-M102:lle.

  4. #4
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: M101 - M106

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Kannatan ehdottomasti museoimista! Mieluiten M101-M102:lle.
    Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  5. #5
    Saaresi avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    34

    oletus Vs: M101 - M106

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussiterminaali Näytä viesti
    Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.
    Jotain museointia varten varmaan sit pistetään tuhinaovet takas.
    Niin siis mikäli vaan osia löytyy jne jne..

  6. #6
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    239

    oletus Vs: M101 - M106

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussiterminaali Näytä viesti
    Miksi juuri tuo yksikkö? 102:ssahan on vaihdettu paineilmaovien tilalle sähköovia. Jotain originaalia tuetaan. Toki jos M103-M104:ssa ja 105-106:ssa on kanssa yksittäisiä sähkovia niin sittenhän sillä ei ole tältä kantilta mitään väliä.
    102:n on vaihdettu yhdet sähkötoimiset ovet paineilmatoimisen oven osien puutteen vuoksi. Kahdessa muussa nokkajunassa ei ole "sähköovia". Muutostyö ei ole ihan rutiinityötä, vaan siihen menee kolme viikkoa. Tarkoittaa siis, että oven vaihtaminen (museoitaessa) takaisin paineilmatoimiseksi on oma askartelunsa.
    Ovien turvareunoja on myös vaihdettu ilmaletkutoimisesta sähköisiin. Eli ihan alkuperäistä nokkajunaa on vaikea saada kokoon.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •