Suunnitelmia - Myllypuron metroaseman pohjoispuolen lippuhallirakennus

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009619916.html

Myllypuron uusi jättiterveyskeskus saa sisäänkäynnin metrolta, onkohan tässä jossain jo suunnitelmia ollut, mennyt itseltäni ohi....

Viitesuunnitelman perusteella sisäänkäynti on erittäin yksinkertainen. Tässä linkki viitesuunnitelmaan. Sivulla 5 on laituritason pohjapiirustus ja sivulla 7 katutason pohjapiirustus. Tuossa suunnitelmassa ei ole edes yhdistävää ovea vaan täytyy kiertää ulkokautta lipan alta.
 
Rupesin katselemaan, että tuolta kohtaa kehän ylitys vaatii aikamoista sakkokierrosta. Viitesuunnitelmassa ja kehän toisella puolella olevan uuden alueen asemakaavassa on piirretty kehän yli jalankulkusilta juuri tuohon Jauhokujalle. Onko sen rakentamisen tilanteesta mitään tietoa? Ei ainakaan löydy liikenne tai katusuunnitelmista kaupungin karttasivulta.
 
Tuossa suunnitelmassa ei ole edes yhdistävää ovea vaan täytyy kiertää ulkokautta lipan alta.

Noissa pohjapiirrustuksissa sisäovet on merkitty vain vanhaan siipeen. Laajennusosasta vain ulko-ovet on merkitty, joten en tiedä, voiko noista päätellä sitä onko suoraa yhteyttä sisäkautta. Ellei siis tuo käy jostain muusta lähteestä ilmi. Olisi aika hassua jättää tuollainen yhteys tekemättä, vaikkei yhteys välttämättä olisikaan parhaassa mahdollisessa kohtaa taloa neuvonnan lähellä.
 
Rupesin katselemaan, että tuolta kohtaa kehän ylitys vaatii aikamoista sakkokierrosta. Viitesuunnitelmassa ja kehän toisella puolella olevan uuden alueen asemakaavassa on piirretty kehän yli jalankulkusilta juuri tuohon Jauhokujalle. Onko sen rakentamisen tilanteesta mitään tietoa? Ei ainakaan löydy liikenne tai katusuunnitelmista kaupungin karttasivulta.

Luulisin että siltaa jossain vaiheessa tulossa, siihen hän pitäisi rakentaa uusi silta idästä Kontulaan meneville jolloin poistuisi valot. Taitaa koko tuo alue odottaa tulee kohti Itistä joku silta vai mikä viritys
 
Noissa pohjapiirrustuksissa sisäovet on merkitty vain vanhaan siipeen. Laajennusosasta vain ulko-ovet on merkitty, joten en tiedä, voiko noista päätellä sitä onko suoraa yhteyttä sisäkautta. Ellei siis tuo käy jostain muusta lähteestä ilmi. Olisi aika hassua jättää tuollainen yhteys tekemättä, vaikkei yhteys välttämättä olisikaan parhaassa mahdollisessa kohtaa taloa neuvonnan lähellä.

Niinpä onkin. En ollut edes huomannut tuota. Sitten on varmaan ihan hyvinkin mahdollista, että sisäyhteys toteutuu.

Rupesin katselemaan, että tuolta kohtaa kehän ylitys vaatii aikamoista sakkokierrosta. Viitesuunnitelmassa ja kehän toisella puolella olevan uuden alueen asemakaavassa on piirretty kehän yli jalankulkusilta juuri tuohon Jauhokujalle. Onko sen rakentamisen tilanteesta mitään tietoa? Ei ainakaan löydy liikenne tai katusuunnitelmista kaupungin karttasivulta.

Tämä on vain henkilökohtainen mielipide (ja toivon että kaupunki todistaa sen toisin), mutta en oikeastaan luota siihen, että yksikään Kehä I:n hanke parantaa kevyen liikenteen asemaa. Esimerkiksi nyt kun Itäväylän tunneliliittymä tuskin toteutuu, Myllypuron liittymälle ei ole mitään tarvetta. Silti se toteutuu ja samalla bussipysäkit siirtyvät entistä huonompaan paikkaan kauas esimerkiksi metroasemasta. Samoin Lahdenväylän tuplaamisen Kehä I–Porvoonväylä välillä myötä Kehällekin tulee uusia kaistoja, jotka tekevät Kehää seurailevasta kevyen liikenteen väylästä hieman vaaralisemman. Vielä palatakseni Itäväylän ja Kehä I:n risteykseen, sekään ei säästy tuholta. Autokaistoja ei sentään tule lisää, mutta eräs suojatie poistetaan, mikä käytännössä vaikeuttaa kaikkea kävelyä ja pyöräilyä Itäväylän suunnasta esimerkiksi Vuosaareen tai Kehä I:n suuntaan.
 
Takaisin
Ylös