No voihan sitä näinkin ajatella. Eli jalankulkijan itsensä syyksi tuomittavat onnettomuudet ovat hyväksyttäviä ja niitä ei tarvitse vähentää. Ainoastaan niitä onnettomuuksia, joista tuomitaan ajoneuvon kuljettaja, ehkä on tarve vähentää.
Liikenneonnettomuustilastot voidaankin putsata lähes nollaan sillä tavalla, että suojatiet poistetaan kaikkialta ja jalankulku kaikkialla, missä voi liikkua autolla, on kielletty. Myös kaikkien ajoneuvojen matkustajat tulkitaan jalankulkijoiksi, jotka vastaavat itse siitä, että ovat ajoneuvossa ja ovat siten itse syyllisiä kohtaamiinsa henkilövahinkoihin - joita ei lasketa liikenneonnettomuustilastoihin.
Erikseen voidaan vielä määritellä, että metron liityntäliikenneterminaalialueella tapahtuva bussiliikenne ei ole liikennettä vaan jotain muuta, jota ei tilastoida liikenteeseen.
Olikohan se kenraali Custer joka USA:n sisällissodan aikaan komensi, että silta kestää. Kun ei kestänyt, vika oli sillassa eikä kenraalissa. Just!
Antero