Metrot eivät pysähdy tällä hetkellä Rautatientorilla vesivahingosta johtuen.
Lisätietoja http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1754185.
Edit: Uusin tieto kertoo liikennöintialueeksi Kaisaniemi-Vuosaari/Mellunmäki.
08.11.2009 16.44 - Rautatientori on suljettu vesivahingon vuoksi. Junat Itäkeskuksen suunnasta kääntyvät Kaisaniemessä. Välillä Rautatientori-Ruoholahti ei liikennettä.
08.11.2009 16.02 - Junat eivät pysähdy tällä hetkellä Rautatientorilla,vaan ajavat ohi pysähtymättä, vesivahingon vuoksi.
08.11.2009 15.58 - Rautatientori , ei liikennettä.
Syy: vesivahinko. Arvioitu kesto: 15:51 - 17:51.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.11.2009 kello 20:07. Syy: siirretty toiseen ketjuun
Ilmeisen paha tilanne siellä asemalla on kun vuotokohta on toimitusjohtaja Landenrannan mukaan Kompassitasolla ja myös laiturit tulvii. "Tällä hetkellä selvitetään pystytäänkö aseman ohi ajamaan huomennakaan", toteaa Lahdenranta HS:n netissä. Eli on mahdollista ettei metrolla huomisaamuna pääse idästä Hakaniemeä tai Kaisaniemeä pidemmälle, siitä seuraisikin melkoinen kaaos keskustan liikenteeseen. Kuinkahan pahasti vesi on vaurioittanut Rautatieaseman pitkien liukuportaiden tekniikkaa? Onkohan vastaavanlaista onnettomuutta aiemmin sattunut millään tunneliasemalla?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.11.2009 kello 18:28. Syy: ylimääräiset huutomerkit pois
Saadaankohan infojärjestelmät ilmoittamaan junien menevän Sörnäiseen huomiseksi?
Ohjataankohan keskustan matkustajia metro-ratikkaliityntään? Taitaisi tulla tarvetta sijoittaa välipalat kutoskasille...
Niin..vaikka listat näyttäisi mitä, niin se kyllä kannattaisi tehdä.
Ite menen varareittiä (77+70T) , kun tiedän jo että 8 tulee olemaan tukossa huomenaamuna.
Joissain paikoissa vettä on jopa 3 metriä.
Olisko jollain tietoa, miksi Kaisaniemen ja Hakaniemen asemat suljettiin? Nehän on korkeammalla kuin Rautatientori?
Missä on 20 m vettä? Tarkoittaako tuo sitä, että koko tunneli on täynnä vettä pitkältäkin matkalta?
Lahdenranta vahvistaa Hesarissa ettei metro kulje maanantainakaan keskustaan. Mahtaakohan tulla lisäliikennettä ratikoilla PVL-RT? Olispa nyt rata Kampin läpi jo tehty, voitaisiin ajaa lisäratikoita Ruohikseen asti.
Jos metro saataisiin Hakikseen asti, lisäratikat välillä HT-RT hoitaisivat jatkon suht kivuttomasti.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Sörkan asema on ensimmäinen maalta tultaessa, jossa voidaan vaihtaa sujuvasti ratikoihin. Vilhonvuoressa voi vaihtaa sujuvasti pintaraideliikenteeseen neljälle eri ratikkalinjalle eli 6, 7A, 7B ja 8. Ja päästään lähes mihin suuntaan tahansa.
Kalustonkäyttö ja kierrot helpommin hallittavissa Sörkan käännöllä? Jos vettä on tunnelissa metrimäärin, se pakenee vääjäämättä tunnelissa kohti Kaisaniemen asemaa, joka on noin Rautatientorin aseman korkeudella mpy... Maaltapäin tultaessa Englantilaiskallion luona olevan puolenvaihtopaikan jälkeen on seuraava vasta Hakaniemen-Kaisaniemen välissä ja se rajoittaa aivan varmasti liikenteenohjauksen mahdollisuuksia ajattaa tiheää liikennettä kovin syvälle kohti keskustaa.
Viimeisin muokkaaja Albert; 08.11.2009 kello 19:55. Syy: Lisää
ks. Hesarin juttu
HKL ei näemmä toistaiseksi tiedota aiheesta mitään, tiedottajan tuskin päivystää sunnuntaisin.Alunperin kirjoittanut Helsingin Sanomat
Miksiköhän ratikkaliikennekin kiertää? Onko se vain paloautojen takia, vai menevätkö ratikoiden sähköt jotenkin samassa järjestelmässä?
Tässä netistä löytynyt kuva asemalaiturilta:
http://www.flickr.com/photos/darkism...7622636716783/