Sivu 7 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/151

Viestiketju: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

  1. #91
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    Helsingin metrojunat eivät kulje junien akkuvirralla missään tapauksessa.
    Näin kyllä vähän ajattelinkin. Nizzassa on akuilla kulkevia ratikoita, mutta nekin kulkevat lyhyen osuuden ja hitaasti, silti akut ovat massiiviset. Ei sellaisia akkuja kannata asentaa satunnaista käyttöä varten. Toimittajat kyllä keksivät helposti omiaan, niin kai sitten tässäkin.

    Mitä rullaukseen tulee, niin se on mielestäni aika riskipeliä juuri mainitsemasi seis-opasteen, tai minkä tahansa muun radalla olevan esteen takia. Sinne kun joutuu pysähtymään, niin liikkeelle ei enää pääse. Voisiko seuraava metrojuna työntää edessä olevan virroitetulle alueelle? Vaikka tuskin sekään kovin nopeasti käy. Minun on vaikea kuvitella, että pelastusviranomaiset hyväksyisivät tuollaista virratonta rullausta.

    Mutta toisaalta, miksi virtakisko olisi virraton? Onko vesi tunnelissa noussut virtakiskon tasalle, ja jos onkin, niin meneekö se kisko muutamasta tunnista epäkuntoon?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #92
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Nizzassa on akuilla kulkevia ratikoita, mutta nekin kulkevat lyhyen osuuden ja hitaasti, silti akut ovat massiiviset.
    Tuollaiseen käyttöön käsittääkseni kulkuneuvot varustetaan nykyään suurtehokondensaattoreilla, jotka ajavat samaa asiaa kuin akut.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mitä rullaukseen tulee, niin se on mielestäni aika riskipeliä juuri mainitsemasi seis-opasteen, tai minkä tahansa muun radalla olevan esteen takia.
    Nähdäkseni rullauspuheet oli esitetty korkeintaan hyvin lyhytaikaisena tilapäisratkaisuna. Tuskinpa kukaan tosissaan esitti, että seuraavat puoli vuotta yritettäisiin ohittaa Rautatientori säännöllisen liikenteen puitteissa ilman virtakiskovirtaa.

  3. #93
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tuskinpa kukaan tosissaan esitti, että seuraavat puoli vuotta yritettäisiin ohittaa Rautatientori säännöllisen liikenteen puitteissa ilman virtakiskovirtaa.
    Nythän me emme tosiasiassa tiedä, kuka on esittänyt ja mitä. Kun on näin spesifistä asiasta kyse, niin tiedotusvälineet kirjoittavat ihan mitä sattuu ja voi hyvin olla, että tässäkin on väärinkäsityksiä. Puolesta vuodesta sentään tuskin on missään vaiheessa ollut kenenkään mielestä kyse.

    Silti jo päivänkin mittainen suunniteltu virrattomalla alueella ajo kuulostaa aika oudolta, joten uskonkin, että kun liikenne aamulla alkaa Ruoholahteen asti, niin tuosta mennään ihan normaalisti virralla. Mutta varmaan kuullaan siitä aamulla lisää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #94

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Markku K Näytä viesti
    M200 junien infolaitteiden ohjelmoiminen ei onnistu metrovarikon omana työnä. M100 junien infolaitteet voidaan ohjelmoida omana työnä. Näissä molemmissa tapauksissa "toimitusaika" uuden reitin luomiseksi (esim.Vuosaari-Kaisaniemi) on liian pitkä kolmen päivän poikkeusliikennettä varten (54 vaunuparia).
    Saa nähdä poistetaanko reittikuulutuksista RT, jos aseman avaaminen kerran ottaa puolisen vuotta. Tästä päättäänee kalustopäällikkö ja metroliikennejohtaja.
    Kuulostaa maallikon korvaan aika käsittämättömältä. Kuka M200-vaunuja ohjelmoi, jos ei varikko? Sanoisin, että kyseessä on melkoinen tietojärjestelmäkukkanen, jos muutaman merkkijonon vaihtamiseen menee päiväkausia. Uudet kivitaulutkin saisi hakattua nopeammin.

  5. #95
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Silti jo päivänkin mittainen suunniteltu virrattomalla alueella ajo kuulostaa aika oudolta,...
    Riippuu tietenkin siitä, minkä pituinen virraton alue on kysymyksessä ja missä. Onhan rautateillä ihan yleistä, että esimerkiksi joidenkin silta- yms. työmaiden kohdalla on vastaavanpituisia lyhyitä virrattomia kohtia ja ne voivat olla virrattomia sentään joidenkin viikkojenkin ajan. RT:n aseman tapauksessa pääongelma taitaa olla asemalla sijaitseva lähtöopastin, jonka eteen pitää olla mahdollisuus pysähtyä (ja siis opastimelta ei voida - eikä missään muuallakaan - lähteä liikkeelle akkujen varassa, kuten keskustelussa kävi selväksi).

  6. #96
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Riippuu tietenkin siitä, minkä pituinen virraton alue on kysymyksessä ja missä. Onhan rautateillä ihan yleistä, että esimerkiksi joidenkin silta- yms. työmaiden kohdalla on vastaavanpituisia lyhyitä virrattomia kohtia ja ne voivat olla virrattomia sentään joidenkin viikkojenkin ajan.
    Viimeaikainen hyvä esimerkki tästä on Hakamäentien siltatyömaa Pasilan ja Käpylän välillä. Kyseisen rakennustyömaan alitse mentiin rullaamalla useiden viikkojen ajan.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  7. #97
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1000

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kun on näin spesifistä asiasta kyse, niin tiedotusvälineet kirjoittavat ihan mitä sattuu ja voi hyvin olla, että tässäkin on väärinkäsityksiä.
    Tästä esimerkkinä sivujuttu, jossa kerrottiin Pietarin metron vesivahingosta 1995. HS väitti siinä, että kyseisessä kohdassa metro alittaa Nevan. Katsokoon kartasta, ken vielä moista uskoo - Lesnajan ja Ploschad Muzhestvan väli on useampi kilometri lähimmästä maanpäällisestä vesistöstä. Siellä puhuttiin jostain maanalaisesta sivuhaarasta, johon ei oltu osattu varautua.

  8. #98

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    113

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Siellä puhuttiin jostain maanalaisesta sivuhaarasta, johon ei oltu osattu varautua.
    Lontoossa Sloane Squaren metroaseman läpi virtaa Westbourne-joki.

    http://www.flickr.com/photos/mildlydiverting/2255926/

  9. #99

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lehtimiehet, wikipedia ja google ovat tunnetusti parhaita lähteitä asiaan kuin asiaan. Tässä kerrotaan jo että ei metro edes liikennöinyt silloin kun putki Rautatientorilla rikkoontui.
    http://uutisblogi.blogit.kauppalehti...i-putkistossa/

    Pakko olla totta kun se on intternautissa. Ja vielä lehden sivuilla. Kaikki aikaisemmat kirjoitukset mm. tässä säikeessä ovat siis vääriä. Kyllä hevosmiehet ja taksikuskit tietää paremmin.

  10. #100

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Onko joku mennyt poistamaan kutoselta lisävuorot? En muistanut koko metroasiaa ja hyppäsin Kaivokadulta kutoseen, en ole nähnyt noin täyttä ratikkaa kuin vappuna. Kaivokadulle jäi matkustajia, samoin Kaisaniemeen josta vielä yritti kyytiin lastenvaunu ja pyörätuoli jolle sinänsä poikkeuksellisen kohteliaat matkustajat yritti tosin tehdä tilaa. Helsinkiläiset on jostain syystä todella mukavia kun jokin on vähän pielessä.

    Varmaan yksittäistapaus mutta ihmettelin että kun kutonen tuli ensin Manskulta pysähtymättä valoissa ja sitten ajoi Hakaniemeen saakka kaikkien valojen läpi, siellä tosin pysähtyen ennen ja jälkeen pysäkin palautuksen todellisuuteen. Lisäksi Kaivokadun itään menevillä kaistoilla oli outo katkos autovirrassa, ihan kuin olisi valoetuus. Onko noille valoille tehty jotain, vai toimiiko ne vain paremmin kun pysäkkiajat paukkuu?

  11. #101
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Aamuisella metromatkallani Rautatientoria ei kuulutettu lainkaan. Ennen Kampista lähtö kuljettaja ilmoitti, että juna ei pysähdy Rautatientorilla ja seuraava asema on Kaisaniemi. Sitten odotettiin kymmenisen sekuntia ennen ovien sulkeutumista. Kaisaniemen kuulutus tuli junan kulkiessa Rautatientorin suljetun laiturialueen läpi.
    --
    Lauri Räty

  12. #102

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Tänään yhden jälkeen M142 (toiseksi viimeisenä vaununa 6-vaunuisesta) ei näyttänyt sisänäytöissä eikä kuuluttanut Rautatientoria maalta tullessa. Kuljettaja ei kuuluttanut aseman puuttumisesta, mutta eipä kukaan jäänyt ainakaan siinä vaunussa hiiltymään suljetun aseman kohdalla...

    Kamppi kuulutettiin jo ennen Rautatientorin ohitusta.

  13. #103
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Uusi Suomi kirjoittaa samaa: Putkirikko onkin ratikoiden syy?
    Todettakoon nyt tässä vaiheessa, ettei tämä asia jää tänne roikkumaan vääränä tietona ikuisuudeksi tällaisena, että nuo jutut ratikoiden syyllisyydestä ovat silkkaa puuta-heinää.

    Syyhän onkin metrossa itsessään. Aikoinaan Rautatientorin asemaa tehtäessä oli suoraan menneitä vesiputkia jouduttu muuttamaan mutkallisiksi ja vuotopaikka on juuri tuollaisessa mutkassa. Ja sitten on joku neropatti porannut vesiputken suojaksi tehtyyn vettäpitävään betonitunneliin asiattomia aukkoja.

  14. #104
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Todettakoon nyt tässä vaiheessa, ettei tämä asia jää tänne roikkumaan vääränä tietona ikuisuudeksi tällaisena, että nuo jutut ratikoiden syyllisyydestä ovat silkkaa puuta-heinää.
    Ja menkääpä Kaisaniemen pysäkille. Siellä on helppo todeta, että betonikannen saa tutisemaan raskas kumipyöräliikenne (bussit ym.) eivät raitiovaunut.

  15. #105

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    284

    oletus Metro poikki Rautatientorin vesivahingon takia

    No, eiköhän vuodon syy ole jo selvitetty, eli jäljet johtavat sylttytehtaalle suomalaisen insinööritieteen perusytimen seuduille :
    http://www.vartti.fi/artikkeli/a19eb...3-eca50549a814
    Viimeisin muokkaaja Autoton espoolainen; 12.11.2009 kello 20:11.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Bussi 16 poikkeusreitillä partioparaatin takia 17.4.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2011, 13:10
  2. HSL: Liikenteessä viivästyksiä säiden takia
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.01.2011, 15:30
  3. HSL: Liikenteessä viivästyksiä säiden takia
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.01.2011, 15:10
  4. HSL: Bussiliikenteessä viivästyksiä liukkauden takia
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.01.2011, 10:20
  5. HKL: Matkustusohjeet metron vesivahingon aikana
    kirjoittanut vko foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 10.11.2009, 15:57

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •