Tänään ammulla (20.4.2006) pysähtyi täyspitkä metrojuna Kampissa kummalliseen paikkaan. Kyseessä oli Mellunmäestä tullut M200-sarjan juna, jonka lähtöaika Kampista eteenpäin lienyt 8.02. Olin tapani mukaan Kampin Keskukseen johtavien liukuportaiden kohdalle pysähtyvällä ovella, mutta tänään ei juna liukunut näin pitkälle. Metro pysähtyi arvioini mukaan runsaan vaununmitan liian aikaisin. Sininen valo ja lattiamerkintä olivat toisen yksikön nivelen kohdalla. Junan peräpäätä kohti katsahtaessani näytti siltä, että viimeisestä vaunusta melkoisen pitkä pätkä olisi ollut vielä tunnelissa - arviolta yhdet tai kahdet ovet. Liukuportaille kävellessäni metron ovet sulkeutuivat ja juna lähti liikkeelle, mutta pysähtyi kohta uudelleen normaaliin seisontapaikkaansa ja avasi ovet toistamiseen.
Kuinka usein tälläisia pysähdysvirheitä tapatuu, ja aukeavatko myös tunneliin jääneen vaunun ovet?
Kuinka usein tälläisia pysähdysvirheitä tapatuu, ja aukeavatko myös tunneliin jääneen vaunun ovet?