Metroliikenteen katkos syksyllä 2012

Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Viestit
3,220
SRS:n Raitio.org:n uutissivustolta löytyy mielenkiintoista tietoa:

Raitio.org sanoi:
Ehkä loka-marraskuun metrokatkon aikana nähdään sitten metroa korvaavaa raitioliikennettä Salmisaaresta Ruoholahti (M):n, Kampintorin, Rautatieaseman, Kaisaniemen, Hakaniemen ja Sörnäinen (M):n kautta Vallilaan?

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tästä? :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Metroliikenteen katkos 14. - 22.7.2012

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tästä? :eek:
Jaa liikennekatkosta vai korvaavasta liikenteestä? Syksyisen katkoksen syynä on uusien asetinlaitteiden käyttöönotto. Tuolloin siis nykyiset Hakaniemen, Herttoniemen, Kontulan ja Vuosaaren Siemens-releasetinlaitteet jäävät pois käytöstä ja uudet Siemensin tietokoneasetinlaitteet kuin myös käytönohjausjärestelmä ja uudet laiturinäytöt saadaan toimintaan. Homma kuuluu automaattimetroprojektiin, mutta tämä on siis se osa hankkeesta, joka oli syytä tehdä ihan jo manuaaliliikenteen tarpeisiin. Uusi kulunvalvonta (ATC) ja junien automaattiohjaus (ATO) ovat sitten vielä erikseen.
 
Vs: Metroliikenteen katkos 14. - 22.7.2012

tiedätkö miten, milloin ja missä metroliikennettä korvataan?
Ei ole omiin korviini kantautunut vielä mitään tietoa toteutuksesta. Kyseessä lienee työn luonteen vuoksi ihan totaalikatkos metroliikenteessä. Pari vuotta sittenhän oli lauantai-illasta sunnuntaihin aamupäivään kestänyt katkos, jolloin oli korvaava bussiliikenne. Voisin veikata, että peruskuvio on nyt aika lailla sama.
 
Vs: Metroliikenteen katkos 14. - 22.7.2012

SRS:n Raitio.org:n uutissivustolta löytyy mielenkiintoista tietoa:
raitio.org sanoi:
Ehkä loka-marraskuun metrokatkon aikana nähdään sitten metroa korvaavaa raitioliikennettä Salmisaaresta Ruoholahti (M):n, Kampintorin, Rautatieaseman, Kaisaniemen, Hakaniemen ja Sörnäinen (M):n kautta Vallilaan?

Aijai, jos Harjutorilla olisi vielä kääntömahdollisuus! Olisi mielenkiintoista nähdä raideliikennettä korvaavaa raideliikennettä. Helsingissä tietenkin pelkästään omien kaistojen puute, lukuisat liikennevalot ja lyhyet pysäkit sekä vaunut olisi hienoisena haittana. Mutta jos jotenkin ihmeellisesti näihin asioihin vähän paneuduttaisiin ja niille jotain haluttaisiin tehdä, niin olisin mielelläni katsomassa, kuinka homma onnistuisi.
 
Vs: Metroliikenteen katkos 14. - 22.7.2012

Aijai, jos Harjutorilla olisi vielä kääntömahdollisuus!

Paremminhan palvellaan ajamalla Sörnäisten pysäkin kautta. Nykyään riittää kuljettajiakin paremmin, niin kääntö Paavalin kirkolla ei ole samanlainen ongelma kuin ennen.
 
Vs: Metroliikenteen katkos 14. - 22.7.2012

Paremminhan palvellaan ajamalla Sörnäisten pysäkin kautta. Nykyään riittää kuljettajiakin paremmin, niin kääntö Paavalin kirkolla ei ole samanlainen ongelma kuin ennen.

Vaunuillehan (Varioille) se taitaa olla vielä pienoinen ongelma. Sörnäisten pysäkki toki olisi luonteva, koska metron sisäänkäynti sijaitsee ihan parin askeleen päässä. Vaan kyllähän Hesarilla Vaasanaukion kohdalla on ennemminkin tilapäispysäkki ollut.
 
Hankintailmoitus, erityisalat:
Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä : Metroa korvaavan bussiliikenteen hankinta 1.-2.12.2012

Kohteiden linjat ja automäärät:
  • Kohde A: 99 Rautatientori-Itäkeskus (la 6, su 6)
  • Kohde B: 99M Rautatientori-Mellunmäki (la 16, su 15)
  • Kohde C: 99V Rautatientori-Vuosaari (la 16, su 16)
  • Kohde D: Linjojen 99, 99M ja 99V vara-autot (la 3, su 3), jotka liikennöivät yhtä linjaa, kahta linjaa tai kaikkia linjoja. Vara-autot ajavat lauantaina klo 10-18.30 ja sunnuntaina klo 11-18.30.
Kaikkien tarjottavien bussien tulee olla C-tyyppiä, eli telejä.

Kohteen D tarjouspyynnössä kuljettajilta edellytetään seuraavaa:

Vara-autojen kuljettajat ajavat HSL:n liikennetarkastajien määrittämiä reittejä linjoilla H99M, H99V ja H99, tai niiden osia. Koska varaautoja ajetaan tarvittaessa, tulee kuljettajien pystyä myös itsenäiseen päätöksentekoon tarvittavasta liikenteestä perustuen hänen omaan arvioonsa liikennetilanteesta. Sopiva tausta kuljettajalle on esimerkiksi työnjohtajakoulutus tai perehdyttäjä.

Jos vara-autojen liikennettä ei hetkellisesti tarvita, tulee kuljettajien pystyä osallistumaan liikenteenohjaukseen terminaaleissa. Tätä tarkoitusta vasten tulee kuljettajalla olla keltaiset turvaliivit. Lisäksi kuljettajilla tulee olla matkapuhelimet, joilla saa yhteyden HSL:n liikennetarkastajiin, häiriöpäivystykseen ja liikenneinfoon.
 
Takaisin
Ylös