Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011
Näytetään tulokset 151-157/157

Viestiketju: Metrohavaintoja 2013

  1. #151
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Metro törmäsi raiteille kaatuneeseen puuhun
    Ilmeisesti siinä Roihupellon kohdalla rataosaa on niin pimeää ettei kuljettajakaan ole voinut huomata kaatunutta puuta tarpeeksi aikaisin. Onneksi ei käynyt pahemmin.

  2. #152
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    5.12

    Mieshenkilö käveli metroradalla Herttoniemen ja Siilitien välillä Torstai-iltana hieman ennen kello kuutta. Metrojunankuljettaja havaitsi miehen hyvissä ajoin ja ehti pysäyttää junan ajoissa. Tämän jälkeen radalta katkaistiin virrat ja järjestyksenvalvojat hakivat miehen pois radalta. Tapauksen johdosta koko metroliikenne oli poikki noin 20 minuuttia.

    Lähde: Metro

  3. #153

    Liittynyt
    02.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    50

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Kaipa se tämäkin eräänlaiseksi metrohavainnoksi lasketaan:
    http://metro.fi/paakaupunkiseutu/pus...viesti/135503/

  4. #154

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Metrojuna, jonka kyydissä olin, porhalsi Kalasatamasta Sörnäisiin tunnelin suuaukkoon kaasu pohjassa, arvioni mukaan noin 85 km/h, kun tavanomaisesti suuaukkoon ajetaan noin 50 tai 60 km/h. Tunnelin suuaukon kohdalla on jyrkkä alamäki ja sen jälkeen mutka Kurviin. Vauhti ei kuitenkaan tuntunut vaaralliselta. Sörnäisten metroasemalle juna jarutti osan matkasta hätäjarrulla.

    Sörnäisten metroasemalta juna kiihdytti arvioni mukaan täyteen vauhtiin, mutta yhtäkkiä pysähtyi mutkaan. Juna seisoi muutaman sekunnin mutkassa ja sitten jatkoi rauhallisempaa vauhtia. Liittyisikö mutkaan pysähtyminen tähän:
    Lisäksi metroradalla on neljässä paikassa vastaavalla ratalaitemagneetilla toimivaa nopeudenvalvontapistettä, joissa ratalaitemagneetti aktivoituu ja laukaisee pakkojarrutuksen, jos juna sivuuttaa magneetin yhteydessä olevan nopeudenmittauspisteen ylinopeudella.
    Ilmeisesti Junatien ja Kurvin välisessä mutkassa nopeutta ei valvota mitenkään?

  5. #155
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    340

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Ilmeisesti Junatien ja Kurvin välisessä mutkassa nopeutta ei valvota mitenkään?
    Mitenkään on ehkä sikäli hieman väärä sana, että junissa itsessään on nopeusrajoittimet, jotka jarruttavat, mikäli nopeus nousee yli 85 km/h. Keskustan tunnelissa nopeusrajoitus toki on 70 km/h, ja Sörkässä tunneliin sisälle tulisi mukavuussyistä ajaa 60 km/h (paineisku).

    Nuo linjan nopeudenvalvontapisteet sijaitsevat Mellunmäen ja Vuosaaren tulo-opastimien luona, joissa ne keltavihreän palaessa ne valvovat 35 km/h rajoitusta ja suorille mentäessä 60 km/h nopeutta (ohiajovaran mitoitus aseman itäpäässä). Lisäksi Itäkeskuksen kupeessa on kaksi nopedenvalvojaa: keskustasta tultaessa Roihupellon alamäessä yksi, joka valvoo 35 km/h rajoitusta, mikäli kulkutie on poikkeavalle, eli syöttöraiteelle IK1-raiteen sijaan. Toinen on Puotilan suunnasta Itäkeskusta lähestyttäessä, ja tuo piste valvoo jo ennen pääopastinta 35 km/h:ta, mikäli esiopastin on keltainen ja vihreän tapauksessa 60 km/h (ohiajovaran mitoitus).

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Sörnäisten metroasemalta juna kiihdytti arvioni mukaan täyteen vauhtiin, mutta yhtäkkiä pysähtyi mutkaan. Juna seisoi muutaman sekunnin mutkassa ja sitten jatkoi rauhallisempaa vauhtia.
    Veikkaan, että kuvaamassasi tilanteessa Sörnäisten ja Hakaniemen välillä oleva opastin on ollut punainen, ja siihen on syystä tai toisesta jouduttu antamaan poikkeusopaste (normaalin kulkutien ehdot eivät täyty, esim. raiteen varausilmaisun vuoksi. Tällöin matka jatkuu kuljettajan vastuulla 35 km/h).

  6. #156

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Päättärin kuulutus "Juna menee kääntöraiteelle. Olkaa hyvät ja poistukaa." kannattaa ottaa tosissaan, eikä jäädä vaunuun pelkästä mielenkiinnosta.

  7. #157
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2541

    oletus Vs: Metrohavaintoja 2013

    Maanantai 13.1.

    Metro Ruoholahti-Vuosaari 7:57 ajettiin 2x Proto M100 (101+102 ja 105?+106)

Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pietarin metrohavaintoja
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Metrot
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 13.02.2013, 15:15
  2. Metrohavaintoja 2012
    kirjoittanut aki foorumissa Metrot
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 28.12.2012, 17:22
  3. Metrohavaintoja 2009
    kirjoittanut karihoo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 02.01.2010, 16:24
  4. Metrohavaintoja 2008
    kirjoittanut SD202 foorumissa Metrot
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 09.12.2008, 08:21
  5. Metrohavaintoja 2007
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Metrot
    Vastauksia: 49
    Viimeisin viesti: 16.12.2007, 09:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •