Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/95

Viestiketju: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

  1. #1
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Yksi usein toistetuista metromyyteistä on siirtymäaikojen pituus pinnan ja aseman välillä. Joukkoliikennetutkija Antero Alkun mielestä Helsingin metrossa siirtymäajat ovat 5 minuuttia.

    Kuitenkin EU:n pisimmät liukuportaat löytyvät metroasemalta Prahasta, 87 metrin liukuportaat - joissa matka kestää 2 minuuttia 15 sekuntia. Kun Helsingin metroasemien liukuportaat ovat vain murto-osa tästä, täytyy kysyä, onko tutkija oikeilla jäljillä, vain onko 5 minuutin liukuportaat vain myytti?

    Päättäkää itse!


  2. #2
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Antero ei ole puhunut 5min liukuportaista vaan 5min siirtymästä. Tähän sisältyy myös matka pihalta niiden liukuportaiden luo...

  3. #3
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    + 10 sekuntia, liukuportaat tai kokonaissiirtymäaika, yhtä kaikki, se ei ole 5 minuuttia.

    Yllä olevasta autenttisesta todisteesta voitte päätellä. Tutkijan metrofakta on metromyytti.

  4. #4

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    + 10 sekuntia, liukuportaat tai kokonaissiirtymäaika, yhtä kaikki, se ei ole 5 minuuttia.

    Yllä olevasta autenttisesta todisteesta voitte päätellä.
    Ja kerrohan, millä sinne lippuhalliin tullaan vaikkapa ratikka- tai bussipysäkiltä, tai Helsingin rautatieaseman laiturilta 16. Teleportaatiollako?

    Siirtymäaikaan kulkuvälineestä toiseen lasketaan myös kulkuvälineen odotus.

  5. #5
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Raitiovaunun odotusajat ovat 10-15min. verrattuna metron 2-4 minuutin odotusaikoihin.

  6. #6

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Raitiovaunun odotusajat ovat 10-15min. verrattuna metron 2-4 minuutin odotusaikoihin.
    Puhutko nyt nykytilanteesta vai tulevaisuudesta. Minulle on ainakin väitetty, että alle 2,5 minuuttia ei saada ilman automaattia. Miten metron odotusaika voi olla alle sen?

    Vai onko tässä nyt kyse siitä haaveilemastasi kevytpikaraitiotie(tuo-oma-polkupyöräsi-mukaan-)metrosta?

  7. #7
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Tarkoitan nykytilannetta, kuluva minuutti + 2 minuuttia.

  8. #8
    Aq-Zu avatar
    Liittynyt
    10.09.2012
    Sijainti
    Viikki, Helsinki
    Viestejä
    231

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Mitäs jos Antero vaan tarkoitti keskimääräistä siirtymäaikaa, eikä kirjaimellisesti. Pitääkö olla aina "täsmällinen" aika, jolloin siirrytään metroasemalle, tai sieltä poistutaan ? . Ja se myöskin riippuu metroasemasta, kuinka pitkä siirtymäaika on.
    Vielä yksikin trollaus, niin......

    Kuvat
    Videot
    FB

  9. #9

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Mitenkäs se kevytpikaraitiotiemikäliemetro sitten? Sehän on raitiovaunu tunnelissa. Onko odotusaika 2 minuuttia vai 15 minuuttia?

  10. #10

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Raitiovaunun odotusajat ovat 10-15min. verrattuna metron 2-4 minuutin odotusaikoihin.
    Vertaat taas kahta varsin erilaista asiaa toisiinsa. Metrolla saavuttaa varsin pienen määrän pysäkkejä verrattuna siihen ratikkaan, jota joutuu pidempään odottelemaan. Jos taas verrataan samaa pysäkkimäärää, käy samalle matkalle yleensä useampi ratikkalinja, ja hups, odotusaika onkin samaa luokkaa metron kanssa. Mutta eiköhän tämäkin ole helposti kumottavissa sillä, että metrosta nyt vaan mielellään kävelee pari kilometriä kotiin, kun ratikka taas on huono jos ei se aja hissiin asti.

  11. #11

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Uskon, ettei Kantokoskelle tarvitse näitä itsestäänselviä asioita selittää. Tykkää vain trollaamisesta niin kovin.

  12. #12
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Tässä viestiketjussa keskustellaan kylläkin metromyytistä vs. metrofaktasta.

    Mitä tulee raitiolinjoihin, niin on totta että samaa raitiorataa voi käyttää useampi linja, jolloin näennäisesti raitiovaunuja menee usein, mutta teknisesti ja käytännössä ne eivät samaan paikkaan mene. Esim. lasipalatsilta linjalla 4 en pääse Pikku-Huopalahteen, vaan joudun odottamaan linjaa 10, vaikka linja 4 tulisi nopeammin.

    En uskoisi että teille joutuu näitä perusasioita selittämään, kunhan tykkäätte trollata.

    Aihe siis: metrofakta vs. metromyytti.

    Mielestäni joukkoliikennetutkija on jäännyt kiinni valehtelusta. Hän ei tosiasiassa ole tutkinut asiaa. Kunhan väittää ennalta päätettyä mielipidettä. Se ei ole tieteellistä eikä eettistä käyttäytymistä tutkijalta.

  13. #13

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Tässä viestiketjussa keskustellaan kylläkin metromyytistä vs. metrofaktasta.
    Ja faktat on käsitelty useassa ketjussa moneen kertaan usean vuoden aikana. Voit käydä niitä läpi, jos on aikaa trollaamiselta. Niille, joilla on ollut aikaa ja jaksamista lukea, mitä muut kirjoittaa, asia on päivänselvä eikä toistamisia tarvita.

    Toivon, että ylläpito poistaa tämän trollaus- ja mollausketjun tarpeettomana. Niin monessa ketjussa tätä asiaa on todisteltu, mutten tiedä, löytyykö jostain ihan oma ketjunsakin. Sanan "metromyytti" poistaminen ketjun nimestä riittää, jos asiasta tarvitaan oma ketju.

  14. #14
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Kyllä tämä on huomionarvoinen asia, kun ratikka-fanaatikot väittävät pinnan ja aseman välillä menevän 5 minuuttia, mutta EU:n pisimmissä metroliukuportaissa menee 2min 15 sek 87 metrin matkalla. Ja kun Helsingin metron liukuportaat ovat vain murto-osa siitä, on selvää ettei kokonaismatka-ajasta voi puhua 5 minuutista tuskin edes Prahassakaan.

    Odotan että tutkija antaa aiheesta puolueettoman tutkimuksen.

    Ja jokainen voi omalla tahollaan sekuntikellolla mitata siirtymäaikoja.

    Kyse on tarkoituksella, perustavanlaatuisella valehtelulla, aikaansaadusta metromyytistä todellisten faktojen sijaan. Sitä on pönkittänyt joukkoliikennetutkija. Tämä on akateeminen skandaali.

  15. #15

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä

    Lisäähän tähän kävely Espoon bussien Porkkalankadun pysäkiltä metroaseman ovelle. Siinä sinulle yksi arkipäiväinen esimerkki siirtymäajasta bussista metroon. Voit siis antaa asian olla. Kukaan ei ole väittänyt yhtienkään rullaportaiden kestävän viittä minuuttia, ei ylhäältä alas eikä alhaalta ylös.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kyse on tarkoituksella, perustavanlaatuisella valehtelulla, aikaansaadusta metromyytistä todellisten faktojen sijaan.
    Niin on, ja sitä on pönkittänyt eräs trollaaja Joukkoliikennefoorumilla.

Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Siilitien aseman hissi suljettu 17.-19.2.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.02.2012, 13:20
  2. HKL: Siilitien aseman remontti sulkee liityntäpysäköintialueen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.01.2012, 10:30
  3. HKL: Ruoholahden aseman liukuportaat peruskorjataan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2012, 15:00
  4. 84 aseman lakkautus 27.5.1990
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 19.12.2009, 22:49
  5. Parkanon aseman palvelut lopetetaan
    kirjoittanut konnaripoika foorumissa Junat
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 03.07.2006, 13:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •