Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-29/29

Viestiketju: Metromyytti: Metron häiriöt

  1. #16
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Vale, emävale, tilasto. Raitiovaunu 3B on Punavuoressa aivan järkyttävän epävarma kulkuväline, jos yli 70 % vuoroista on Iso Roobertinkadun pysäkillä aikataulussa (+-60s reittioppaan ajasta) olisin aika hämmästynyt.
    Edellisessä viestissähän tuo syykin selviää. Jos joudutaan seisomaan esteen takana (väärin pysäköity auto, roska- tai jakeluauto, tms) niin aika äkkiähän siitä tulee useiden minuuttien viive.
    "Juna toisi huumeet."

  2. #17

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Asiakkaan näkökulmasta on kylläkin täysin samantekevää, johtuuko häiriö järjestelmästä itsestään, vai ulkoisesta syystä. On kuitenkin järjestelmän ominaisuus, jos siihen voi kohdistua ulkoisia häiriöitä, kuten raitiotiellä autojen pysäköintimahdollisuus raiteelle tai metrossa ilkivalta.

  3. #18
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Tällä kertaa vaihdevika Ruoholahdessa. Matka Rautatientorilta Kamppiin kesti 5 min.

  4. #19
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    Matka Rautatientorilta Kamppiin kesti 5 min.
    Tuohan on täysin normaali matka-aika Rautatientorilta Kamppiin, vai asutko tunnelissa?

  5. #20
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tuohan on täysin normaali matka-aika Rautatientorilta Kamppiin, vai asutko tunnelissa?
    Asun.

    Taidat kyllä tietää mitä tarkoitin.

  6. #21

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    8.4.2013 Metroliikenteessä iso häiriö ovivian takia.

    http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...alit_venyivat/

  7. #22
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Vuonna 2011 ajettujen lähtöjen osuus HSL:n tilaamassa liikenteessä oli:
    Vuonna 2012 vastaavat luvut olivat:
    • bussiliikenteessä 99,87%
    • junaliikenteessä 99,04%
    • raitioliikenteessä 99,42%
    • metroliikenteessä 99,90%

  8. #23

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Vuonna 2011 ajettujen lähtöjen osuus HSL:n tilaamassa liikenteessä oli:
    • bussiliikenteessä 99,80%
    • junaliikenteessä 97,53%
    • raitioliikenteessä 98,75%
    • metroliikenteessä 99,94%
    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Vuonna 2012 vastaavat luvut olivat:
    • bussiliikenteessä 99,87%
    • junaliikenteessä 99,04%
    • raitioliikenteessä 99,42%
    • metroliikenteessä 99,90%
    Lainaanpa nyt tähän myös ne luvut alkuperäisestä. Helpompaa kuin käydä kurkkimasta niitä alkuperäisestä viestistä. Jännittävää huomata, että junaliikenteessä on tapahtunut aika huima nousu, tai oikeastaan ajamattomat lähdöt ovat kutistuneet murto-osaan aikaisemmasta. Raitioliikennekin on noussut ihan merkillepantavasti ja bussiliiknenne myös vähän. Metron lasku taas toki on selitettävissä helposti.

    Lähtöjä siis jos katsotaan, bussiliikenne on jo lähes yhtä luotettavaa kuin metroliikenne. Myöhästymisistä tuo ei toki kerro. Siihen toivottavasti saadaan jotain järkeviä mittareita myös joskus.

  9. #24

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Koska ainakin minusta on helpompaa vertailla pieniä prosenttilukuja kuin lähellä sataa olevia, lasketaanpa vielä ajamattomien lähtöjen osuudet.

    2011:
    • bussiliikenteessä 0,2 %
    • junaliikenteessä 2,47 %
    • raitioliikenteessä 1,25 %
    • metroliikenteessä 0,06 %


    2012:
    • bussiliikenteessä 0,13 %
    • junaliikenteessä 0,96 %
    • raitioliikenteessä 0,58 %
    • metroliikenteessä 0,1 %


    Näin näkee esimerkiksi, että vaikka junaliikenteen ajamattomien lähtöjen osuus on viime vuonna pudonnut reippaasti alle puoleen entisestä, on se edelleen melkein tuplat raitioliikenteeseen verrattuna ja yli seitsenkertainen bussiliikenteeseen verrattuna.

    Mikä muuten selittää raitioliikenteen bussiliikennettä huonomman menestyksen? Kiskoille pysäköidyt autot?

  10. #25

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Mikä muuten selittää raitioliikenteen bussiliikennettä huonomman menestyksen? Kiskoille pysäköidyt autot?
    Ne, +muut häiriöt mitä nyt on=virtahäiriöt, este raiteilla jne. Lisäksi bussilähtöjähän on kuitenkin enemmän kuin raitiolinjojen lähtöjä jolloin bussiliikenteen prosenttiluku tippuu herkemmin kuin raitioliikenteen. Vai olenko nyt ihan hakoteillä prosenttiasioissa?

    Huomaa että VR:n ja Liikenneviraston kanssa sovitut uudet raidejärjestelyt ja VR:n jään sulatuslaitteisto Ilmalassa on tehnyt tehtävänsä, lisäksi Sm5:lla on myös suuri osuus tässä. Omien havaintojen mukaan paljon luotettavammat kuin Sm1/2-kalusto (ja myös mukavemmat)

    Ja kiitos Matkalainen näiden ajamattomien lähtöjen prosenttien näyttämisestä, helpompi näin katsoa niin kuin itsekkin totesit.

  11. #26

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ne, +muut häiriöt mitä nyt on=virtahäiriöt, este raiteilla jne. Lisäksi bussilähtöjähän on kuitenkin enemmän kuin raitiolinjojen lähtöjä jolloin bussiliikenteen prosenttiluku tippuu herkemmin kuin raitioliikenteen. Vai olenko nyt ihan hakoteillä prosenttiasioissa?
    Busseilla juuri päinvastoin: suuri määrä lähtöjä tarkoittaa sitä, että luotettavuus tippuu vähemmän jos yksi lähtö jää ajamatta.

    Ratikoilla numerot selittyvät pitkälti huonoilla väylillä, jotka eivät suojaa muun liikenteen häiriöiltä ja joista puuttuu varareitit yhden kohdan katkettua. Nämä ovat molemmat sellaisia asioita, jotka korjautuvat lähes ilmaiseksi jos raitioliikennettä laajennetaan samalla.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    340

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Vääntäisikö joku nyt vielä rautalangasta, että mitä nämä ajamattomien lähtöjen osuudet sisältävät ja mitä eivät? Vain operaattorin omasta toiminnasta johtuvat ajamattomuudetko? Nehän ovat ihan relevantteja lukuja, kun tarkastellaan operaattorin toimintaa, mutta tilastoiko mikään taho kattavasti matkustajien kokemia lähtöjen toteutumatta jäämisiä, joihin kuuluisivat esimerkiksi metron hätäkahvojen vetämiset, väärinpysäköidyt autot, normaalista poikkeavat liikenneruuhkat jne?

  13. #28
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1002

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhanahi Näytä viesti
    Tilastoiko mikään taho kattavasti matkustajien kokemia lähtöjen toteutumatta jäämisiä, joihin kuuluisivat esimerkiksi metron hätäkahvojen vetämiset, väärinpysäköidyt autot, normaalista poikkeavat liikenneruuhkat jne?
    Matkustajan näkökulmasta on tosiaan ihan toisarvoista se, jäikö ratikka tulematta kuskin krapulapäivän vai kiskoilla olevan auton takia... Varsinkin kun noihin "ulkopuolisiin" esteisiinkin oikeasti voidaan vaikuttaa.

  14. #29

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Metromyytti: Metron häiriöt

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhanahi Näytä viesti
    Vääntäisikö joku nyt vielä rautalangasta, että mitä nämä ajamattomien lähtöjen osuudet sisältävät ja mitä eivät? Vain operaattorin omasta toiminnasta johtuvat ajamattomuudetko?
    Kuten kuukanko jo aiemmin täsmensi, HKL:n johtokunnalle raportoidut luvut (jotka linkkasin joskus tammikuussa) olivat vain HKL:n syystä ajamatta jääneitä. HSL:lle raportoidut luvut ovat mistä tahansa syystä ajamatta jääneitä. Nämä ovat loogisesti juuri kyseisiä instansseja kiinnostavat luvut. HKL:ää kiinnostaa vain se, mihin voi itse vaikuttaa, HSL:ää taas matkustajalle näkyvä vaikutus.

    Ratikoiden kohdalla sekin vaatii tietysti tulkintaa (muiden kohdalla vähän vähemmän). Lasketaanko ajamattomaksi lähdöksi, jos kolmonen oikaisee Hesarin kautta ja jättää Eläintarhan väliin?

    Ja kyllä, junilla on toki edelleen moninkertaisesti ajamattomia lähtöjä, mutta hyvä vain huomata, että ilmeisesti täsmällisyyteen panostamisella on ollut oikeaa vaikutusta.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metromyytti: siirtymäajat pinnan ja aseman välillä
    kirjoittanut Kantokoski foorumissa Metrot
    Vastauksia: 94
    Viimeisin viesti: 02.03.2013, 17:47
  2. Raitiolinja 7:n häiriöt 30.11.2012
    kirjoittanut Tidtabell foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 09.12.2012, 23:11
  3. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  4. Metron liikennöintiaika
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Metrot
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 29.12.2009, 23:54
  5. Metron tukilinja 99
    kirjoittanut ilpo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 02.07.2005, 14:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •