Sivu 11 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/181

Viestiketju: Tukholman Tunnelbana

  1. #151

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    C30-juniin tulee automaattiajo ja ohjaamo
    Arvioin siis fifty-sixty oikein. Tukholma uudistaa 7½ miljardilla kruunulla punaisen linjan vaunut, opastinjärjestelmän sekä varikon. Uudella opastinjärjestelmällä on tarkoitus kasvattaa vuoromäärää 24 nykyvuorosta 36 vuoroon tunnissa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Vau! Tuohan näyttää hyvältä; varsin "tukholmalainen" tunnelbanatåg.
    C30-junan erilliset vaunut näyttävät aika tarkalleen vanhempien Cx-vaunuja mitoiltaan.
    Kauheus on katsojan silmissä. Jotenkin tuo systerforumilla näytetty pohjapiirros tuo mieleen Göteborgin M31 -ratikat - eivät mitään ratikkamaailman missiehdokkaita. Antaas nähdä, miltä näyttävät, kunhan havaintokuvat julkaistaan. C30 -junan kaksiyksikköinen täyspitkä juna vastaa 8-vaunuista täyspitkää Cx -junaa, pituudessa mitattuna. Istumapaikkoja täyspitkässä C30:ssä on 92 vähemmän kuin vastaavassa Cx:ssä. Näin saadaan lastenvaunut, pyörä(tuoli)t ja rollaattorit niille varatuille paikoille, niin etteivät tuki vaunun oviaukkoja.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  2. #152
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Tämä C6H-sarjan juna on sisutettu, kuten uusi C30-juna havainnekuvassaan:

    https://www.youtube.com/watch?v=RLnH...e_gdata_player
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #153
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Svenska Spårvägssällskapetin foorumilta löytyy pohjapiirroskuva C30:sta: http://www.sparvagssallskapet.se/for...art=20#p307436
    Samalla foorumilla on linkki Mitt-i-Huddinge -näköisverkkolehteen, jossa on havainnekuva uusista metrojunista. Lehden kuvassa oleva juna on samanlainen kuin Singaporeen toimitetut Bombardier MOVIA -junat, joten Tukholman uudet metrojunat tulevat näyttämään melko samankaltaisilta niiden kanssa: http://www.railjournal.com/media/k2/...4f0d227_XL.jpg Vaunuja tosin on yksi enemmän, eli neljä.

  4. #154
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Koska 96 uutta C30-sarjan vaunua vastaa 48 kokopitkää junaa ja toisaalta 384 perinteistä vaununmittaa (tai vaunua, jos nivelen tulkitaan erottavan yksi vaunu toisesta), ne riittäät hyvin korvaamaan pois kaikki C20-junia vanhemmat sarjat. Näitä junia sarjoista C6H, C14(H) ja C15(H) lienee jäljellä 242 kappaletta. Vähälukuinen C15-sarja on rakennettu kokonaan uutena vasta vuonna 1985, mutta 1970-luvulta periytyvät C6H-vaunut ja 1980-luvulla mutta osaksi kierrätetyin komponentein rakennetut C14(H)-vaunut lienevät jo aidosti korvauksen tarpeessa.
    terveisin
    JE

  5. #155

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Tukholman metrojuniin tulee vuonna 15 kuljettajille alkolukot, väittämän mukaan ensimmäisenä maailmassa:

    http://www.dn.se/sthlm/stockholm-for...i-tunnelbanan/

    Kuis mahtaa olla Helsingin kauko-ohjaamon laita? Vai tuleeko sinne kaljahana?

  6. #156
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    239

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Tukholman metrojuniin tulee vuonna 15 kuljettajille alkolukot, väittämän mukaan ensimmäisenä maailmassa.
    Kuis mahtaa olla Helsingin kauko-ohjaamon laita? Vai tuleeko sinne kaljahana?
    Mitä tarkoitat kauko-ohjaamolla? Metrovalvomoa?

  7. #157

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    428

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Tällainen uutinen tuli vastaan. Tunnelbanaa on tarkoitus jatkaa:

    http://www.dn.se/debatt/sa-ska-vi-by...a-i-stockholm/
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  8. #158

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    Tällainen uutinen tuli vastaan. Tunnelbanaa on tarkoitus jatkaa:

    http://www.dn.se/debatt/sa-ska-vi-by...a-i-stockholm/
    Tukholman paikallisuutisissa (ABC: Så blir nya tunnelbanan) oli juttua tästä. 26 miljardilla kruunulla (vajaalla 3 miljardilla eurolla) rakennetaan sinisen linjan jatkeet Akallasta Barkarbyn asemalle (kaksi uutta asemaa) sekä Kungsträdgårdenista uudelle asemalle Sofiaan josta haarat Nacka Forumille (4 uutta asemaa) sekä Gullmarsplanille. Vihreän linjan osuus Gullmarsplanilta Hagsätraan siirtyisi siinä vaiheessa osaksi sinistä linjaa.

    Näiden jatkeiden lisäksi rakennettaisiin kokonaan uusi linja Odenplanilta pohjoiseen Hagastadenin kautta Arenastadeniin (siis kaksi uutta asemaa) ja myöhemmin mahdollinen jatke kohti Täbytä.

    Kustannukset jakaantuisivat kuntien, läänin sekä valtion kesken. Osa rahoituksesta otettaisiin ruuhkamaksuista. ABC:n uutisjutussa haastateltiin paikallispoliitikkoa, jonka mielestä kuntien osuus on liian suuri. Hänen mielestään näinä kireinä aikoina rahaa pitäisi löytyä koulutus/sosiaalipalveluihin. Toinen haastateltava, Teknisen korkeakoulun liikennealan dosentti kritisoi hanketta, koska sillä ei helpoteta nykyisten linjojen ruuhkaisuutta. Nackassa iloitaan sinisen linjan jatkeesta. Moni on kuitenkin harmissaan, koska Tukholman keskustan ruuhkamaksu kohoaisi 20 kruunusta 35 kruunuun.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  9. #159
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Käyttäiskö toi Sinisen jatko Nackaan Salttiksen ratalinjaa vai tulisko siitä rinnakkainen sille? Entä Tväärin yhdistäminen Salttikseen?

  10. #160

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Käyttäiskö toi Sinisen jatko Nackaan Salttiksen ratalinjaa vai tulisko siitä rinnakkainen sille? Entä Tväärin yhdistäminen Salttikseen?
    Ei käyttäisi, ainakaan prujun Underhandsrapport tunnelbana till Nacka mukaan. Sivulla kahdeksan on kartta Nackan radan eri vaihtoehdoista. Valitussa kutosvaihtoehdossa linja kulkee kokonaan kalliotunnelissa Kungsanista Nacka Forumiin. Prujussa esitetään myös syvällä maan pinnan alapuolella sijaitsevien asemien yhteydet hisseillä katutasolle. Sofian laiturihalli tulisi sijaitsemaan lähemmäs 100 metriä maan pinnan alapuolella. Sicklan uusi asema sijoittuisi nykyisten Saltiksen Sicklan ja Nackan asemien väliin. Uudesta asemasta tulisi vaihtoasema sinisen linjan, Saltiksen ja Tvärbanan välille. Tvärbanaa pidennettäisiin siis Sicklaan. Saltis rempattaisiin ja sillä liikennöitäisiin kuten nykyäänkin 20 minuutin välein Slusseniltä Saltsjöbadeniin sekä haaralla Solsidanista Igelbodaan.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  11. #161
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Tukholman kaupunginvaltuusto hyväksyi eilen historiallisen paketin tunnelbanan reilusta laajentamisesta Nackaan, Nya Karolinskalle, Arenastadeniin, Barkarbystadeniin ja Älvsjöhön. Paketti sisältää 9 uutta asemaa ja 19 km uutta rataa. Metron uutinen

  12. #162

    Liittynyt
    17.03.2009
    Sijainti
    Göteborg, Ruotsi
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    C20-junille on luvassa pientä pintaremonttia niiden lähestyessä puolivälietappiaan käyttöiässä (laskettu käyttöikä 30 vuotta). Muun muassa vaunujen istuinjärjestystä on tarkoitus muuttaa niin, että osa nykyisistä neljän paikan istuinryhmistä poistuu ja näiden tilalle asennetaan istuimia, jossa matkustetaan sivuttain menosuuntaan selkä vaunun seinää päin. Tämän tarkoituksena on lisätä C20:n kapasiteettia joka on kovalla koetuksella nimenomaan ruuhka-aikana, kun istuinjärjestyksen muutoksilla saadaan enemmän seisomapaikkoja vaunuihin. Lisäksi tämä helpottaa myös lastenvaunujen, rullatuolien yms. kulkemista metrossa. Istuinpaikkojen määrä vähenee nykyisestä 126:sta 102:een, ja näistä uudesta 102 istuimesta 42 tulisi olemaan juurikin näitä, joissa matkustetaan sivuttaissuunnassa.

    Tämän lisäksi luvassa on muuta pientä mukavaa, kuten esimerkiksi matkustajainformaation parantaminen, ovijärjestelmän uusiminen (oviin olisi tulossa tunnistimet, jotka tunnistavat jos niiden välissä on jotakin), kuljettajanhytin modifiointi, uusien istuinten hankkiminen yms. Ainoaksi harmilliseksi seikaksi jäi, että raportti ei suosittele asennettavan matkustajatiloihin ilmastointia. Laitteistosta aiheutuva painonnousu vähentäisi vaunujen mahdollista käyttöikää, lisäksi ilmastoinnin asentaminen nähdään turhan suureksi kustannuseräksi jolla tulisi olemaan vaikutuksia myös kunnossapitokustannuksiin. Kuljettajanhytteihinhän ilmastointi on tulossa ja se on käynnissä erillisenä projektinaan.

    C20-vaunujen uudistus alkaisi vuonna 2016 (tai vuoden 2015 lopussa) ja kaikki vaunut olisi saneerattu vuoteen 2020 mennessä. Saneerauksen hinta koko vaunukalustolle on 1 224 miljoonaa kruunua (noin 135 miljoonaa euroa), siis noin 4,5 miljoonaa kruunua per yksikkö. Tukholman läänin maakäräjien Trafiknämnden tekee oletettavasti (ainakin Metron uutisen mukaan) puoltavan päätöksen saneerauksen toteuttamisesta kokouksessaan ensi viikolla.

    Koko kattava raportti kuvineen tässä: Genomförandebeslut avseende uppgradering av tunnelbanevagn C20 (Stockholms läns landsting, Trafiknämnden)

    Metron uutinen: Längsgående säten ska underlätta i rusningstrafiken

  13. #163
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Seitsemän tukholmalaista kokoomuslaista haluaa laajentaa huomattavasti tunnelbanaa:

    http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid...leId%3d3855370
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  14. #164
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Seitsemän tukholmalaista kokoomuslaista haluaa laajentaa huomattavasti tunnelbanaa:
    Eivät viitsineet laskea, mitä maksaa.

    Antero

  15. #165
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Missä linjakartta? Tunnelbana on tosi kätsy. Tosin tsygä kantakaupungissa, kuten Helsingissäkin, ehdoton.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tukholman raitiotiet
    kirjoittanut Albert foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 172
    Viimeisin viesti: 03.04.2017, 22:07
  2. Tukholman Citybanan
    kirjoittanut late- foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 13.09.2014, 19:45
  3. Tukholman Spårväg Syd
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 25.05.2009, 21:57
  4. Tukholman raitiotiet
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.04.2009, 09:36
  5. Tukholman ratikkahankkeista
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 02.11.2005, 21:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •