Tukholman Tunnelbana

Ensimmäinen C30-juna on valmiina testeihin Saksan Henningsdorfissa. Uudet tunnelbanavaunut, joita tullaan valmistamaan punaiselle linjalle kaikkiaan 96 kpl (48 kaksivaunuista junaa) tulevat näyttämään tältä:
505912.jpg

Lähde: http://www.sll.se/verksamhet/kollek...Nyheter/2017/05/Forsta-C30-lamnar-verkstaden/
 
Tässä uusimmat uutiset Tukholman metron kasvamisesta.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20171225_110041.jpg
    IMG_20171225_110041.jpg
    117.5 KB · Lukukerrat: 1,289
Tuosta kartasta on sinisen linjan jatko Kungsträdgårdenista, Sofiaan, Nackaan ja Gullmarplanille käytännössä päätetty, sen osalta rakentaminen alkaa ehkä jo 2019.
Erääseen turistikarttaan tuo Nackan jatko on jo eksynyt käytössä olevana rataosuutena. ;)
Tunnelbana turistikartta 2018 3.PNG
 

Liitetiedostot

  • Tunnelbana turistikartta 2018 2.jpg
    Tunnelbana turistikartta 2018 2.jpg
    32.2 KB · Lukukerrat: 941
Tuleeko sininen linja haarautumaan Nackaan ja Hagsätraan Sofiassa vai Hammarby Sjöstadissa? Ja onko Gullmarsplanin pohjoispuolinen osuus tarkoitus kaivaa Hammarbykanalenin ali vai vetää siitä joku uusi silta?
 
Mielenkiintoisaa!
Tuleeko Sofian asema lähelle Viking Linen terminaalia?
Merkitseekö sinisen linjan jatkaminen Nakkaan että Saltsjöbanan tulee päättymään Nackaan?

t. Rainer
 
Tuleeko Sofian asema lähelle Viking Linen terminaalia?
Merkitseekö sinisen linjan jatkaminen Nakkaan että Saltsjöbanan tulee päättymään Nackaan?

Ruotsinkielisellä sivulla on tarkempi kartta asemien/sisäänkäyntien sijainneista. Kyllä se Sofian asema ihan suhteellisen lähelle tulee, ainakin selvästi Slussenia lähemmäs.

Jälkimmäiseen kysymykseen en löytänyt kirjaimellista vastausta pikaisesti etsimällä, mutta joistain Saltsjöbananin/Slussenin tulevaisuuteen/remonttiin liityvistä jutuista veikkaisin, että se tulee jatkossakin päättymään Slussenille.
 
Ruotsinkielisellä sivulla on tarkempi kartta asemien/sisäänkäyntien sijainneista. Kyllä se Sofian asema ihan suhteellisen lähelle tulee, ainakin selvästi Slussenia lähemmäs.

Jälkimmäiseen kysymykseen en löytänyt kirjaimellista vastausta pikaisesti etsimällä, mutta joistain Saltsjöbananin/Slussenin tulevaisuuteen/remonttiin liityvistä jutuista veikkaisin, että se tulee jatkossakin päättymään Slussenille.

Joo, olit oikeassa tosta Slussenista. Slussen-Henriksdal -väli on tulossa käyttöön kuitenkin vasta vuonna 2025, johon asti tällä välillä on bussit. Kun kävin Tukholmassa viime vuonna, muistan lukeneeni, että tälle välille tulee toinenkin raide. Saltsjöbananille on tulossa muutoksia, jotka lisäävät kapasiteettia, jolloin jatkossa on tiheämpi kuin 20min vuoroväli.

Lisätietoa täältä (på svenska): https://www.sll.se/saltsjobanan/
 
Ruotsinkielisellä sivulla on tarkempi kartta asemien/sisäänkäyntien sijainneista. Kyllä se Sofian asema ihan suhteellisen lähelle tulee, ainakin selvästi Slussenia lähemmäs.

Jälkimmäiseen kysymykseen en löytänyt kirjaimellista vastausta pikaisesti etsimällä, mutta joistain Saltsjöbananin/Slussenin tulevaisuuteen/remonttiin liityvistä jutuista veikkaisin, että se tulee jatkossakin päättymään Slussenille.


Sofian aseman uloskäynti Stigbergsparken ei ole erityisen lähellä Slussenin asemaa. Jos haluaa sinne niin on parempi joko jatkaa T-Centraleniin tai mennä Gullmarsplanin kautta.
 
Sofian aseman uloskäynti Stigbergsparken ei ole erityisen lähellä Slussenin asemaa. Jos haluaa sinne niin on parempi joko jatkaa T-Centraleniin tai mennä Gullmarsplanin kautta.

Kirjoitinkin vahingossa kaksimerkityksisesti. Tarkoitus oli vastata siihen, onko Sofian asema lähellä Viking Linen terminaalia. Ja tarkoitin sanoa, että se on selvästi lähempänä sitä kuin Slussen.
 
Jos haluaa laivasta metroon, kätevin tapa on ajaa yksi pysäkinväli punaisella bussilla pysäkiltä Londonviadukten.
Bussi vie Slussenin metron sisäänkäynnille.
 
Jos haluaa laivasta metroon, kätevin tapa on ajaa yksi pysäkinväli punaisella bussilla pysäkiltä Londonviadukten.
Bussi vie Slussenin metron sisäänkäynnille.

On tullut käytettyä, mutta ongelma ulkopaikkakuntalaiselle on lähinnä siinä että bussissa ei myydä matkalippuja.

t. Rainer
 
On tullut käytettyä, mutta ongelma ulkopaikkakuntalaiselle on lähinnä siinä että bussissa ei myydä matkalippuja.

t. Rainer

Mikäs ongelma se on ? Lipun voi ostaa laivan infosta tai automaatista terminaalista. Tukholmassa ollaan siis pitemmällä joukkoliikenteen kehittämisessä, koska kuljettaja ei turaa lipunmyynnin kanssa vaan keskittyy siihen mitä varten hän on autossa. Helsingissä pitäsi sama malli ottaa mahdollisimman nopeasti käyttöön.
 
Takaisin
Ylös