Sivu 9 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/181

Viestiketju: Tukholman Tunnelbana

  1. #121
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Tukholmassa kaavaillaan sinisen metrolinjan jatkamista idässä Nackaan. Hanketta on selvitetty ja toteutus on ajoitettu 2020-luvulle. Svenska Dagbladet kertoo kuitenkin tänään, että rata olisi SL:n arvion mukaan käytössä vasta 2030.

    Asiaan liittyy myös Katarinabergetin alle Slusseniin suunniteltu valtava maanalainen bussiasema. Tällä hetkellä Nacka ja Värmdö ovat raideliikenteen ulkopuolella ja joukkoliikenne hoidetaan busseilla Slussenille. Koska kaupunki kasvaa, mutta bussiliikennettä Slussenille ei voi kasvattaa, haluaa SL louhia maan alle päätepysäkin, joka mahdollistaisi bussiliikenteen kasvun 45%:lla.

    SvD:n jutun ydin on siinä, että bussiaseman ja metron pitäisi olla toistensa vaihtoehtoja. Nyt bussiasema tehtäisiin vain lyhytaikaiseen käyttöön, jos metron tullessa suora bussiliikenne loppuu. Tilapäistä kalliobussiasemaa sekä kannatetaan että pidetään rahantuhlauksena.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #122
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tukholmassa kaavaillaan sinisen metrolinjan jatkamista idässä Nackaan. Hanketta on selvitetty ja toteutus on ajoitettu 2020-luvulle. Svenska Dagbladet kertoo kuitenkin tänään, että rata olisi SL:n arvion mukaan käytössä vasta 2030.
    Hiljaa hyvä tulee. Tämä jatko taisi olla jo suunnitelmissa ainakin "Stockholms Tunnelbanor 1975"-kirjan sivuilla.
    http://www.jvmv.se/bandelsregister/B...a/t_bana75.htm
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  3. #123
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Hiljaa hyvä tulee. Tämä jatko taisi olla jo suunnitelmissa ainakin "Stockholms Tunnelbanor 1975"-kirjan sivuilla.
    http://www.jvmv.se/bandelsregister/B...a/t_bana75.htm
    Sehän on sitten ihan kuin Helsingin käytännössä kaikki ratikkalaajennukset satamia lukuunottamatta: Kamppi, Topelius, Munkkivuori, E-Haaga, Ilmala. Kaikkia niitä on enemmän tai vähemmän vakavissaan suunniteltu jo 70-luvulla. Hiljaa hyvää tulee lahden tälläkin puolella.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #124

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tällä hetkellä Nacka ja Värmdö ovat raideliikenteen ulkopuolella ja joukkoliikenne hoidetaan busseilla Slussenille.
    Kyllä kai Saltsjöbanan vielä sentään kulkee kiskoilla?

    Tuo sinisen linjan suuruudenhulluutus on tosiaan vähän sellainen asia, jota kovasti lobbataan Värmdön suunnasta, mutta kun rahaa ei yksinkertaisesti vain ole, joten parempi olisi keskittyä halvempiin vaihtoehtoihin. Siksi olenkin kovin pettynyt, että Saltsjöbananin kehityssuunnitelmia jarrutetaan koko ajan. Kyllä Värmdöhön voisi pikaratikallakin kulkea.

  5. #125

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Onko muuten mitään estettä ajaa Nackan ja Värmdön busseja Slussenin sijaan Cityterminaalille/keskusrautatieasemalle asti? Sen jälkeen siis kun Slussenin liikennehässäkän uusiminen on valmis.

    t. Rainer

  6. #126

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Onko muuten mitään estettä ajaa Nackan ja Värmdön busseja Slussenin sijaan Cityterminaalille/keskusrautatieasemalle asti?
    Ei mitään muuta kuin bussikaistan puuttuminen Centralbronilla ja Vasagatanilla. Myös liityntä Centralbronille taitaa olla vähän turhan tiukka busseille. Cityterminaalin voinee myös järjestellä niin, että Nackan ja Värmdön busseja mahtuu sekaan.

    Minun mielestä ei siis mitään estettä, hidasteita (poliittisia sellaisia) vain.

  7. #127

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Ei mitään muuta kuin bussikaistan puuttuminen Centralbronilla ja Vasagatanilla. Myös liityntä Centralbronille taitaa olla vähän turhan tiukka busseille. Cityterminaalin voinee myös järjestellä niin, että Nackan ja Värmdön busseja mahtuu sekaan.

    Minun mielestä ei siis mitään estettä, hidasteita (poliittisia sellaisia) vain.
    Osaatko sanoa paljonko busseja suurin piirtein kulkee tuolta suunnalta Slusseniin? Onko se samaa luokkaa kuin Länsiväylän suunnalta Kamppiin eli aamuruuhka-aikaan n 100 bussia /tunti?

    t. Rainer

  8. #128

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Onko se samaa luokkaa kuin Länsiväylän suunnalta Kamppiin eli aamuruuhka-aikaan n 100 bussia /tunti?
    Ei taida olla kuin luokkaa 30 lähtöä/tunti.

  9. #129

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    174

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osaatko sanoa paljonko busseja suurin piirtein kulkee tuolta suunnalta Slusseniin? Onko se samaa luokkaa kuin Länsiväylän suunnalta Kamppiin eli aamuruuhka-aikaan n 100 bussia /tunti?

    t. Rainer
    Matka Slussenilta Keskusrautatieasemalle on kyllä paljon nopeampi (vaikka vaihtaisi metroon) kuin odotella Centralbron yllä, ainakin ruuhka-aikaan. Ja en usko että autoilijat haluavat satoja busseja tukkimaan jo ruuhkaisen väylän.

    ---------- Viesti lisätty kello 2:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 2:20 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Ei taida olla kuin luokkaa 30 lähtöä/tunti.
    SL:n mukaan noin 2100 bussia lähtee päivittäin Slussenilta, mutta siihen kuuluu varmastikin myös kaupunkibussit. SL puhuu noin 43 000 matkustajasta.

  10. #130

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antaeus Näytä viesti
    SL:n mukaan noin 2100 bussia lähtee päivittäin Slussenilta, mutta siihen kuuluu varmastikin myös kaupunkibussit. SL puhuu noin 43 000 matkustajasta.
    SL:n viime vuoden tilastojen mukaan Nackan ja Värmdön suunnan busseissa (400-sarja) tehtiin Slussenilla 30.000 nousua vuorokaudessa talviarkipäivisin. Vastaava luku Saltsjöbanalla on 6.600.

    400-sarjan bussivuoroja saapuu Slussenille aamun ruuhkatuntina (7.30-8.30) 82-87. Iltapäiväruuhkassa sieltä lähtee 58-75 vuoroa tunnissa. Näistä ajetaan (melkoinen) osa nivelillä? Jos Saltsjöbanaa ei olisi, olisi bussirumba arviolta 90-100 vuoroa tunnissa. Edit: vuoromäärät siis nyt kesällä. Aamun vuoromäärähaarukka johtuu siitä, että yhdellä linjalla vuoromäärä puolittuu keskikesäksi.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  11. #131

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Äh! Siis tietenkin ajattelin kesäaikatauluja, vaikka tosiaan nuo Piirkan luvuthan siis pitää enempi paikkansa.
    Ja kuten mainittu, iso osa ajetaan nivelillä.

  12. #132

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Nyt sitä vasta tajuaa, millainen urakka tuo cut&cover -T-banarakennustyömaa Tukholman keskustassa on ollut. Puoli vuotta (27.5.1957) ennen vihreän linjan Kungsgatanin (Hötorgetin) ja Slussenin välisen yhdysradan avaamista rakennustyömaa tulevan Sergelin torin kohdalla näytti tältä sekä näkymä toiseen suuntaan. Ensimmäisessä kuvassa Klarakirkon ja rakennustyömaan välissä sijaitseva toimistorakennus (valkoinen talo) lepää kuuden valtavan betonikaaren päällä, joiden ali kaksikerroksinen T-banan yhdysrata kulkee T-centralenilta kohti Gamla Stania.

    Samana vuonna (siis 1957) päätettiin rakentaa Sergelin tori (alunperin Sveaplan). Vuonna 1959 tuleva tori näytti tältä ja noin vuonna 1963 rakennttiin tulevan torin laidalle pilvenpiirtäjä, suunnilleen siihen kohtaan mihin tunnelbanan rakennustyömaan betonikaukalokaarre sijoittuu ensimmäisessä kuvassa. Kovin hitaasti sujui torin rakentaminen. Mahdettiinko katutason (Klarabergsgatan sekä Hamngatan) madaltamisessa (kymmenellä metrillä) syntyneet maamassat kärrätä kottikärryillä pois?
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  13. #133

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Samana vuonna (siis 1957) päätettiin rakentaa Sergelin tori (alunperin Sveaplan). Vuonna 1959 tuleva tori näytti tältä ja noin vuonna 1963 rakennttiin tulevan torin laidalle pilvenpiirtäjä, suunnilleen siihen kohtaan mihin tunnelbanan rakennustyömaan betonikaukalokaarre sijoittuu ensimmäisessä kuvassa. Kovin hitaasti sujui torin rakentaminen. Mahdettiinko katutason (Klarabergsgatan sekä Hamngatan) madaltamisessa (kymmenellä metrillä) syntyneet maamassat kärrätä kottikärryillä pois?
    Mielenkiintoisia kuvia!

    Mulla on hämäriä muistikuvia tuosta Hötorgs-cityn työmaasta kun kävin tosi pienenä poikana Stokiksessa 1960-luvun alussa.

    t. Rainer

  14. #134

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Mielenkiintoisia kuvia!

    Mulla on hämäriä muistikuvia tuosta Hötorgs-cityn työmaasta kun kävin tosi pienenä poikana Stokiksessa 1960-luvun alussa.

    t. Rainer
    Tässäpä muistin virkistämiseksi elävää kuvaa vuodelta -59, jolloin vasta ensimmäinen vaihe Hötorgscitystä oli valmistumassa.

  15. #135
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: Tukholman Tunnelbana

    Lisää valokuvia Tunnelbanan rakennustyömaista löytyy mm. "Stockholms Tunnelbanor 1975" -kirjan sivuilta - otoksia on niin keskustasta kuin esikaupungeistakin. Ainakin joskus tuota kirjaa myytiin SL:n museossa varsin edulliseen hintaan. Suosittelen.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tukholman raitiotiet
    kirjoittanut Albert foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 172
    Viimeisin viesti: 03.04.2017, 22:07
  2. Tukholman Citybanan
    kirjoittanut late- foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 13.09.2014, 19:45
  3. Tukholman Spårväg Syd
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 25.05.2009, 21:57
  4. Tukholman raitiotiet
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.04.2009, 09:36
  5. Tukholman ratikkahankkeista
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 02.11.2005, 21:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •