Hesarin vappupila, joka tottelee nimeä lentokentän metro

R.Silfverberg sanoi:
Se rakentamattomuus taas johtuu kaupungin tahtotilasta, kaupunkihan omistaa paljon maita kyseisillä alueilla, mutta samalla päättäjät parkuvat että on tonttipula, ja kansalaiset asuntojen hintojen kalleutta.

En nyt kyllä ymmärrä, että miksi Helsingin kaupunki haluaisi liikenneongelmia alueelleen ja jättäisi tarkoituksella tyhjät pusikot rakentamatta. Kaupunkihan saisi vielä aika suolaisen hinnan niistä nykytilanteessa?
 
Lentokenttämetron selvitys esiteltiin tänään kaupunkisuunnittelulautakunnalle. Lautakunnassa oli sellainen henki, että hyvä kun selvitetään, mutta rakentamisen harkitseminenkaan ei ole ajankohtaista.

Ensimmäinen asia tässä hankkeessa on odottaa RHK:ssa käynnistetty selvitys pääradan viemisestä lentokentän kautta. Helsinkiä kiinnostaa mm. nopea yhteys kentältä Keski-Pasilan tulevaan toimistokeskittymään. Mutta jos valtio rakentaa sen, miksi kaupunki edes harkitsisi metroa omalla kustannuksellaan.

Päärata tai metro, molemmat ovat kaukana tulevaisuudessa. Ensin edetään PLJ-hankkeiden mukaan, mikä tarkoittaa Marjarataa. Tosin se on Vantaan sisäinen asia, joka ei varsinaisesti kuulu Helsingille.

Antero
 
Takaisin
Ylös