Näytetään tulokset 1-12/12

Viestiketju: Turun kilpailutus 2015/1

  1. #1
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Turun kilpailutus 2015/1

    Turussa on aloitettu linjojen 80, 83, 88, 18, 32A, 34, 67 ja 100 kilpailutus uudelle sopimuskaudelle. Seuraavalla sopimuskaudella kaikki nämä linjat ovat yhdessä kohteessa. Linjojen 80, 83 ja 88 liikennöinti alkaa tämän kilpailun sopimuksella 25.4.2016 ja muiden linjojen 27.9.2016. Sopimus päättyy 30.6.2023 ja lisäksi siinä on kolmen vuoden optiomahdollisuus (tilaaja päättää yksipuolisesti sen käyttämisestä kolmen vuoden kuluessa alkuperäisen sopimuksen tekemisestä).

    Kohteessa on yhteensä 22 bussia, jotka jakaantuvat seuraavasti:
    • 8 uutta teliä
    • 7 käytettyä teliä
    • 4 uutta 2-akselista
    • 3 käytettyä 2-akselista

    Kaluston maksimi-ikä on 15 vuotta ja keski-ikävaatimus 7 vuotta. Käytetylle kalustolle annetaan pisteitä päästötasosta ja ilmastoinnista. Hinnan painoarvo on 97,3% ja kalustopisteiden 2,7%.

    Tällä sopimuksella ajetaan linjan 100 ennakkoon tiedossa olevasta liikenteestä se osa, mihin kohteessa riittää vapaata kalustoa (esim. arki-iltaisin ja viikonloppuisin). Föli kilpailuttaa erikseen linjalle 100 täydennysliikennettä hoitavan liikennöitsijän, jolta tilataan sellainen liikenne, johon tämän kohteen autot eivät riitä tai jonka tilaukset joudutaan tekemään niin lähellä ajon ajankohtaa, että sitä ei voida ottaa huomioon kuljettajien työvuorolistassa.

    Tarjouspyyntö löytyy täältä.

  2. #2

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Mihin linja 99 on kadonnut?

  3. #3

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Ja toinen ihmetyksen aihe, mitä ideaa on laskea keski-ikävaatimus seitsemään vuoteen? Jos se tosiaan edelleenkin lasketaan kaikista autoista samalla painoarvolla riippumatta siitä, paljonko autolla liikennettä ajetaan, saa liikennöitsijä ostaa toiset uudet autot kauden aikana! Aika monta pitää uusia, jos 10-vuotta kohdetta hoitaa. Minusta olisi järkevämpää unohtaa keski-ikä kokonaan, ja antaa heti alkuunsa jokaisesta minimimäärän ylittävästä sopivasti pisteitä. Saataisiin heti mahdollisimman paljon uusia autoja, tai sitten edullisemmin osa vanhoja. Kyllä auton pitää 10-vuotta kelvata täydestä, ja vanhojen määrän voi tilaaja rajata heti esim. lyhyiden vuorojen tarpeisiin. Maksimi-ikä 15-vuotta on myös jälkeen jäänyt, nyt 15-vuotiaita romutetaan vaikka niillä voisi ajaa aivan hyvin ruuhka-ajan lisävuoroja. Päästöt ei juuri miksikään muutu, jos joku E3-tason auto on tunnin aamulla ajossa E6-tasoisen asemesta.

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Ja toinen ihmetyksen aihe, mitä ideaa on laskea keski-ikävaatimus seitsemään vuoteen?
    Tarjouspyyntöä päivitettiin tänään niin, että keski-ikävaatimus vaihdettiin kahdeksaan vuoteen.

  5. #5
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Mihin linja 99 on kadonnut?
    Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnan päätöksen mukaan se kilpailutetaan seuraavassa kilpailussa, johon tulee myös linjan 100 täydennysliikenne ja linja 101. Jäädään siis odottamaan sen tarjouspyyntöä.

  6. #6
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Tarjouspyynnön linkki on vanhentunut
    http://ah.turku.fi/tksjlk/2015/0520007x/3245091.htm

  7. #7
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Jokohan tänään saamme kuulla uutisia tämän kilpailun ratkaisusta?
    Elämä on, mikset sinäkin?

  8. #8
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Kilpailu on ratkaistu jo 19.8., mutta Turussa on otettu tavaksi julkaista tulokset suurelle yleisölle vasta sitten, kun liikennöintisopimus on allekirjoitettu. Tämän kohteen osalta se on nyt tapahtunut.

    Kohteen voitti V-S Bussipalvelut. Käytetystä kalustosta 9 on päästötasoa Euro5 tai EEV ja 1 päästötasoa Euro 4. Tarjousvertailu

  9. #9
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kilpailu on ratkaistu jo 19.8., mutta Turussa on otettu tavaksi julkaista tulokset suurelle yleisölle vasta sitten, kun liikennöintisopimus on allekirjoitettu. Tämän kohteen osalta se on nyt tapahtunut.

    Kohteen voitti V-S Bussipalvelut. Käytetystä kalustosta 9 on päästötasoa Euro5 tai EEV ja 1 päästötasoa Euro 4. Tarjousvertailu
    Tampereelta katsellaan jo toisenkin firman toimesta Turun suunnalle. TLO loistaa poissaolollaan tässä kilpailussa.

  10. #10
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Tampereelta katsellaan jo toisenkin firman toimesta Turun suunnalle.
    Näköjään joo, mutta se ensimmäinen vissiin ainakin kuulopuheiden mukaan haluaisi jo Turun seudulta pois.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #11

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    177

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Näköjään joo, mutta se ensimmäinen vissiin ainakin kuulopuheiden mukaan haluaisi jo Turun seudulta pois.
    Mielnkiintoista. Mistäs tällaisia puheita kuuluu?

  12. #12

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun kilpailutus 2015/1

    Länsilinjan ongelma on liikenteen pienuus. Neljän auton ajot Aurasta käsin tuottaa varmasti ongelmia. Turun liikennettä ei voi hoitaa Aurasta, eikä Turusta Auran linjaa kovin kustannustehokkaasti, mutta kaksi pientäkin varikkoa 30 km säteellä toisi jo etua. TLO ei ole tehnyt yhteistä tarjousta, vaan Savonlinja on tehnyt omansa ja VS omansa.
    Viimeisin muokkaaja TAKAMOOTTORI; 17.09.2015 kello 21:47.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - kevät 2015
    kirjoittanut Bussipoika foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 24.05.2015, 10:57
  2. HKL:n 17. kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.07.2009, 00:31
  3. Kilpailutus
    kirjoittanut kaakkuri foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 25.04.2009, 10:31
  4. HKL:n 18. kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 10.04.2009, 19:09
  5. HKL:n 15. kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 13.06.2007, 19:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •