Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-24/24

Viestiketju: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

  1. #16

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    404

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Näin kyllä, mutta aika on nyt toinen kuin silloin. Vaikea sanoa taustoja tarkemmin tuntematta. Vainiolainen 801 olisi ollut mielenkiintoinen ennakkotapaus, kun olisi nähty miten sen yhtiökulttuuri olisi sopeutunut yhteiskunnan ostopalvelulinjan tuottajaksi. TLO:lla ei ainakaan tähän rooliin taipumisessa ole varmasti mitään ongelmia.

    Mutta pitkistä saaristolinjojen liikennöintivelvollisuuksista eroon pääsemisen luulisi olevan kenelle tahansa helpotus, yrittiväthän Nauvon ja Korppoon isännätkin vuosikausia myydä raskaasti tappiollista bussifirmaansa, kunnes Vainio sen lopulta huoli (nähdäkseni suurimpana houkuttimena juuri mahdollisuus rekisteröidä osa autoista lauttojen taakse eli saada etuiluoikeuksia kaikille siihen suuntaan ajettaville tilausajoillenkin). Näin siitäkin huolimatta, että nyt omaa vastuuta oikeastaan mistään ei ole, kunhan ajaa sovitut vuorot, joita varmasti on vähemmän kuin Skärgårdsvägenin itsenäisyyden aikana. Siitä, miksi mm.Mattnäsin, Kirjaisin ja Mossalan vuorot ovat vuosien mittaan tauluista pudonneet, voidaan toki olla monta mieltä, mutta se on ihan varmaa, että yksikään lakkautettu vuoro ei linjakartalle palaa. Nyt kun ELY on sekä bussi- että yhteysalusliikenteen tilaaja, olisikin hieno hetki käydä koko paletti läpi, ja laskea uudet bussiaikataulut siten, että KAIKILLE yhteysaluksille olisi molempiin suuntiin komppaavat bussiyhteydet (koskien myös bussiyhteyttä Kirjaisiin).
    Ja kuten sanottu, sesonkiaikana saaristoon on tilausliikennetarvetta kohtalaisen paljon, eikä ole mitenkään poissuljettu ajatus, että Vainio perustaisi joitakin "kermankuorintapikavuoroja" myös Paraisten Malmin länsipuolelle.

  2. #17

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Yhtenä houkuttimena aikoinaan Saaristotien ostoon saattoi olla myös silloiset sotilaskuljetukset. En tiedä, oliko niiden loppumisesta silloin vielä tietoa.

  3. #18
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Turun Citybusin Volvo 9700 GHL-182 on saanut "Saaristobussi Skärgårdsbuss" -maalauksen.

  4. #19

    Liittynyt
    02.09.2005
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Kilpailutetun liikenteen alkua odotellessa. Tässäpä Muurisen RKG-667 Saaristobussin väreissä Turun linja-autoasemalla.


    Nimi: Saaristobussi_RKG667.jpg
Katselukertoja: 1496
Koko: 88,1 KB

  5. #20

    Liittynyt
    10.06.2016
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Mitäs havaintoja Paraisten linjalta kun TLO ajaa?. Ainakin ilmeisesti aikatauluissa pysyminen on ollut hankalaa? Onko föli matkustajat lisääntyneet kun on "tuttuja" autoja nyt Kaarinaan? Vai missä vikaa.?

  6. #21
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Ainakin nyt illalla linjalla 801 oli Jalon teli-Scala 37.

  7. #22
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Kevyelläkin matkustajamäärällä aika menoa. Kaupunkiin tultaessa auto pysähtyy kaikilla tolpilla. Keltaisilla ja sinisillä. Se aiheuttaa sen että kaupungin sisäiset matkustajat nousevat tähän ja ihmettelevät Brahenkadulla kun käännytään L-aseman suuntaan. Toki ensiksi pysähdytään Brahenkadun tolpalle Eerikinkadulla. Sitten Brahenkadulla uudestaan. Ajoaika 45min ei ole suunniteltu tähän?

    Reittihän pitäisi muuttua syksyllä mutta tuskin aikataulua helpottaa:
    http://ah.turku.fi/tksjlk/2016/0504006x/3388721.htm

  8. #23

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    45 minuuttia oli kai periaatteessa Vainiollakin, mutta usein näki linja-autoasemalla auton lähtevän heti saavuttuaan. Talviaikataulussa Vainiolla oli ilmeisesti tasausaikaa toisessa päässä ainakin iltapäivällä, eli kaiketi tunnin sivuja joukossa. Minusta linja toimisi paremmin 50 plus 50 ajoajalla, viidellä autolla 20 min vuorovälillä - siis ruuhka-aikana. Keskipäivällä ja illalla 45 plus 45 riittänee. Lisäksi riittäisi panoksia lisätä hieman juurikin keskipäivän ja illan liikennettä. Illallahan on nyt jopa tunnin vuoroväli kahdeksan jälkeen! Aamulla toki tarvitaan jokunen lisävuoro, 20 min on silloin liikaa. Parempi ajaa vaikka vähän vähemmän vuoroja, jos ne vastaavasti kyetään hoitamaan asiallisesti ja ajallaan. Eikä kaahaamalla ja kokoajan myöhässä. Nyt mahdolliset tulevat ongelmat talviaikataulujen mukaisessa liikenteessäkin on asiakkaiden mielestä tietysti uuden liikennöitsijän syytä! Aikataululuonnosten mukaan talvikin mennään juuri tuolla 1.30 kierrosajalla. Varmasti tasaista ja nättiä kyytiä ajallaan luvassa...

  9. #24

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Turku-Parainen liikenteen kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Mutta pitkistä saaristolinjojen liikennöintivelvollisuuksista eroon pääsemisen luulisi olevan kenelle tahansa helpotus, yrittiväthän Nauvon ja Korppoon isännätkin vuosikausia myydä raskaasti tappiollista bussifirmaansa, kunnes Vainio sen lopulta huoli (nähdäkseni suurimpana houkuttimena juuri mahdollisuus rekisteröidä osa autoista lauttojen taakse eli saada etuiluoikeuksia kaikille siihen suuntaan ajettaville tilausajoillenkin).
    Kuulemma kaikilla busseilla on jo vuoden ollut lautoille etuajo-oikeus muuhun liikenteeseen nähden.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Turku - Lieto - Aura - Pöytyä - Oripää -linjan kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 05.07.2015, 23:19
  2. Turku - Paimio -liikenteen kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 06.05.2015, 14:03
  3. Naantalin sisäisen liikenteen kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 18.09.2014, 12:49
  4. Linjan Naantali - Raisio - Turku - Kaarina/Lieto kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 25.08.2013, 14:09
  5. Turku, raitioteiden 1950-luvun liikenteen erikoisuuksia
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 03.04.2008, 11:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •