Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - syksy 2016

Waltsu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
28 Kesäkuu 2005
Viestit
777
Talviaikataulukausi alkoi 26.9. bussivarikkopalon jälkitunnelmissa. Lisäväriä kaupunkiin toivat Nyholmin pikaisesti hankkimat HSL-autot (OXI-673, -675 ja -678), jotka kulkivat linjalla 18. Runosmäessä nähtiin muutakin outoa - nimittäin V-S Bussipalveluiden linjalla 88 ajoikin Turkubus 8 (eli TLO 1608).

Littoisten liikenne siirtyi kakkoslinjan harteille ja kulkee Kohmossa uuden bussikadun kautta. Kadulla on muuta läpiajoa estämässä jämerät tolpat, jotka antavat tietä vain busseille.

Toripysäkkejä siirreltiin ja sen myötä jokunen reittikin muuttui.

Avauspäivän kuvakavalkadini alkaa tästä.
 
Tiistaina 27.9. oli TLO:n linjoilla TuKL:n kalustoa: auto 29 linjalla 220 sekä auto 30 linjalla 300.
 
Turkubusilla joitakin ex Trandevejä ilmestynyt. Teli scala Trasdevin väreissä pyörinyt linjalla 6. 28.9.
 
Linkkereiden tuloon liittyy se, että TuKL sai lokakuun alussa ajaakseen linjan 1.

1.10. nähtiin ykkösen tuklilaisten lisäksi myös, että Turkubus 14 ajoi linjalla 18.
 
Sähköbussiliikenne alkoi 3.10. linjalla 1, ja liikenteessä oli ainakin Linkker nro 35. Kyydissäkin kävin, mutta juuri silloin auto teki lakon, joten matkanteko ei onnistunut.

Citybussilta on siirtynyt TuKLille neljä autoa: Citybussit 1, 13, 14 ja 16 ovat TuKLilla tässä järjestyksessä numerot 92-95. Lisäksi numerolle 91 on tullut Transdevin Scala nro 463.

Transdevin Scala nro 470 on nykyään Turkubus 15.
 
Sähköbussiliikenne alkoi 3.10. linjalla 1, ja liikenteessä oli ainakin Linkker nro 35. Kyydissäkin kävin, mutta juuri silloin auto teki lakon, joten matkanteko ei onnistunut.

"Juuri silloin" tullee olemaan yhtä harvinaista kuin "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuina, ..."
 
Jo tänään linkkeri oli sanonut sopimuksensa irti 200 metriä ennen latauspaikkaa facebookissa olleen videon mukaan. Matka jatkui hinausauton perässä..
 
Kyllä on aikamoinen riski hankkia ensimmäisten joukossa kyseistä mallia. Ei takuu varmasti vikoja puutu, ja hinta puoli miljoonaa auto. No, toisaalta on hyvä, että juuri Tukl aloittaa kokeilun, saa sitten yksityinen puoli aikanaan valmiimpia autoja.
 
Kyllä on aikamoinen riski hankkia ensimmäisten joukossa kyseistä mallia. Ei takuu varmasti vikoja puutu, ja hinta puoli miljoonaa auto. No, toisaalta on hyvä, että juuri Tukl aloittaa kokeilun, saa sitten yksityinen puoli aikanaan valmiimpia autoja.

Jonkun rohkean pitää olla edelläkävijä. Sen verran paksunahkaisen rohkean, että voi asettautua halvan ilkkumisen yläpuolelle.
 
Takaisin
Ylös