Camo Lissabone

hani sanoi:
Lieneekö linkeissäsi virhe :biggrin: Ainakin linkkien osoitteet ovat vähän liiankin paljon "kuin kaksi marjaa" :tongue:
Hih. On joo. Nyt korjattu. Näin sitä käy kun yrittää olla liiankin nokkela :oops:
 
Laskinpa omasta listastani, että Suomeen on toimitettu 58 kpl Camo Lissabone -koreja eri versioineen. Näistä vain 3 kpl on tehty ennestään käyttämättömälle alustalle, eli Porvoolainen Bussexpress 20 ZCK-174, M-B OH1625L; Tammelundin Liikenne 1->21->5 BKB-641 Sisu BT-58BPT; Turkulainen EJV-196 Volvo B10M.
Loput ovat uudestaankorituksia Volvo B58, B10M ja Scania BF110, BF111 -alustoille.
 
Camo Lissabone sanoi:
Laskinpa omasta listastani, että Suomeen on toimitettu 58 kpl Camo Lissabone -koreja eri versioineen. Näistä vain 3 kpl on tehty ennestään käyttämättömälle alustalle. Loput ovat uudestaankorituksia Volvo B58, B10M ja Scania BF110, BF111 -alustoille.
Kuka muka on raaskinut laittaa Volvo B10M -alustan Camo Lissabone -korin alle? :D
 
SD202 sanoi:
Kuka muka on raaskinut laittaa Volvo B10M -alustan Camo Lissabone -korin alle? :D
Y.Förbom TSM-417 Volvo B10M-60 #2268. Alusta vm.-82, kopitettu -89.
Vuonna 1988 tehtiin jopa uudellekin B10M-alustalle Lissabone, listassani A ja M Virtaselle alustanro #18677.
 
Camo Lissabone sanoi:
Y.Förbom TSM-417 Volvo B10M-60 #2268. Alusta vm.-82, kopitettu -89.
Vuonna 1988 tehtiin jopa uudellekin B10M-alustalle Lissabone, listassani A ja M Virtaselle alustanro #18677.

Uusi caturi Camo meni tuoreeltaan Jukka Rindellille, josta yrityskaupan mukana A&M Virtaselle/Turun Citybusille numerolle 5. City-Virtaselta Camo vaihtoi vielä kerran TLO.n sisällä omistajaa ja löysi itsensä Juha Jalo Oy.n huomasta.
EJV-196 oli muuten rekkariltaan. Nykyisin Itärajan tuollapuolen.
 
Oliko tuo toinen B10M -alustalle koritettu Camo aiemmassa elämässään kohdannut jonkun kolarin, vai miksi vain seitsenvuotias auto oli päätynyt uudelleen koritettavaksi? Kyseessä siis tämä TSM-417.
 
J_J sanoi:
Oliko tuo toinen B10M -alustalle koritettu Camo aiemmassa elämässään kohdannut jonkun kolarin, vai miksi vain seitsenvuotias auto oli päätynyt uudelleen koritettavaksi? Kyseessä siis tämä TSM-417.

Kyllä vain, alkuperäinen Delta City-kori meni rusinaksi, en sen lähemmin tunne tapausta.
 
Onpas komea ilmestys tuollainen kunnolla hoidettu Rivierakin, täkäläiset Anderssonit kun olivat potkittuja ja aina p--kaisia versioita.


Mahtokohan Simo-setä itse potkia ne peeksi... Ei ihmisasiakkaat ainakaan semmoista tee :biggrin:
 
Ja Urbanolla en tarkoittanut tätä vaan Camon "Wiima"-versiota.

Löytyihän se. Lammerin tuontibussien vuosisata-kirjassa mainitaan yhden kuvan yhteydessä seuraavasti: "Kolme Suomeen matkalla ollutta, käytetyille Volvo B58-60 -alustoille rakennettua Camo-paikallisliikennebussia joiden tilaajana oli Suomen Turistiauto Oy. Samaa Camon hankintakustannuksiltaan edullista "Urbano"-valmistettiin huomattavia määriä muillekin suomalaisille tilaajille."
 
Löytyihän se. Lammerin tuontibussien vuosisata-kirjassa mainitaan yhden kuvan yhteydessä seuraavasti: "Kolme Suomeen matkalla ollutta, käytetyille Volvo B58-60 -alustoille rakennettua Camo-paikallisliikennebussia joiden tilaajana oli Suomen Turistiauto Oy."

Ja nämä kolme vaikuttivat myöhemmin Järvenpään paikallisliikenteessä osittain Korsisaaren värien alaisina.
 
Takaisin
Ylös